3 problemen met netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

Topicstarter
probleem 1

wat is er fout als ik vanaf een pc niet mezelf kan scannen (dus niet een andere pc)

Ik heb dus TCP/ip op die pc geinstalled en ik heb het ipadress 192.168.0.2 en subnet mask 255.255.255.0 gegeven. Als ik ping naar dus 192.168.0.2 geeft ie host unreachable.

Op een andere pc doet ie het gewoon.
Wat ontbreekt er dan ? ik heb alles normaal geinstalled en het netwerk doet het ook wel zo'n beetje (met IPX en netbeui).

probleem 2
Ik wil om te beginnen een netwerkje van 2 pc's. Ik heb een crossover kabel nu gebruikt en daar werkt alles mee. Echter met een HUB en 2 straight kabels werkt ie niet. Ik denk dat dat aan de kabels moet liggen.

hajo zei dat het zo moest zitten Afbeeldingslocatie: http://www.fakier.f2s.com/pout2.gif

maar ik vroeg me af of dat niet gewoon helemaal niks uitmaakt zolang de draadjes maar aan beide uiteinden dezelfde goede volgorde hebben.toch ?? of zit er ook onderling verschil in de draadjes behalve de kleur ? kan het me niet voorstellen maar ja..

probleem 3
Niet zo'n groot probleem maar ik wil toch ffe weten waar je het pasword voor windows2000 kan vinden. Als je nl. vanuit een windows98 computer in een windows2000 puter wilt vraagt ie om een wachtwoord

Dit is wat ie precies zegt:

You must supply a password to make this connection
Resource: \\win2kcomputer\IPC$
Password:

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Heb je alle mappen gedeeelt?

Verwijderd

Ow ja, en die crossover maakt de kleur niet uit, als je de ene kant in bepaalde volgorde legt en nummerd en volgens dat schema die nummers aanhoudt klopt het..

(Me is Titan4Holland)

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
quote:
"Heb je alle mappen gedeeelt"

je bedoelt op de windows2000 puter ? ik heb een wel een schijfje gedeelt op beide computers. Maar hij blijft vragen om een pasword als ik windhoos2000 op wil

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

oh.. tja, dan weet ik het niet..

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hey Titan, welcome back! :)

Dat 3e probleem heb ik dus ook...en dat is behoorlijk irritant. Vreemd genoeg krijg ik van de Win2K PC wel gewoon toegang op de Win98 bak.

Mijn plug en play netwerk is er ook zomaar mee opgehouden. Waarom is een te lang verhaal, maar het komt erop neer dat ik geen vaste netwerkkabel heb liggen. Als ik wat bestanden wil overpompen plug ik even een UTP kabel in de Win2K bak, netwerkkaart inschakelen en draaien.

Maar sinds 3 dagen werkt dat dus niet meer. De PC's kunnen elkaar niet meer pingen.
Aan de kabels ligt het niet want de lampjes op de hub branden gewoon (er is dus fysiek wel contact) Het enige wat ik gedaan heb ik het moederbord van 1 PC vervangen. Ik heb ook al een andere netwerkkaart en een ander PCI slot geprobeerd: no effect.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
hmm, ik vind windows2000 een beetje onhandig voor dat netwerk dus dan start ik maar weer op in win98...heb ik tenminste maar 2 problemen :)

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
jezzz...

okay probleem 2 doet niet meer mee want het doet het nu gewoon !

nog 1 probleem dus...(3e ga ik niet meer naar kijken :) )

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
hmm nog wat....wat is normaal voor de snelheid ? ik pomp nu een bestand 15 mb in 30 seconden over. Is dat snel of traag ?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:12
Het antwoord op probleem3:
Als je Windows98 opstart, dan moet je inloggen met dezelfde username en password als op de win2000 machine, waarmee je een netwerkverbinding wil maken. Dan kan je zonder problemen de mappen en dergelijke gebruiken van de win2000 pc.

Als op de win98 machine dat account nog niet bestaat, dan moet je dat dus maken!

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
oooh...bedankt Snake !

uhm 1 probleempje extra nu :) phoe wat een problemen

ik kan vanuit pc1 pc2 wel zien maar andersom niet :(

Nou kan ik dus wel Hearts spelen (simpelste netwerk spelletje wat er is denk ik) dus het netwerk is fysiek prima in orde !

ook met laplink enzo kunnen ze mekaar zien maar in network neighbourhood dus maar 1 richting op...vaag ?

Verwijderd

Weet je wat ik nou niet vat?

Waar ik ben is altijd een administrator

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
hehe...bedankt voor alle tips mensen !!!

jullie hebben weer een netwerk extra helpen bouwen, hij doet et !!!!!

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

FF nog snel een reply. Als je later problemen krijgt met een windows 98 pc die wil inloggen op een windows 2000 pc...Maak op de windows 98 pc een account aan met
Username : Administrator
password : (zelfde als windows 2000)
Dan heb je dus never nooit geen problemen met :
Resource: \\win2kcomputer\IPC$
suc6
ps hmz, iemand anders was me voor, maar mijn bedoelingen waren goed :)

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 21:54
dat kan nog veel eenvoudiger..
control panel -> users & passwords -> advanced -> advanced tabblad -> users -> rechterscherm guest rechtsklikken: properties, guest account disabled uitvinken.

Verwijderd

AcidBurn: maar dat laatste is dus erg onveilig. Zeker als die W2K bak aan het net hangt.....

Beste oplossing volgens mij (en zoals het hoort (correct me when I'm wrong svp)): maak een USER aan op de W2K bak met dezelfde naam als waarmee je inlogt op de W98 bak. Die USER kan je dan ook in een groep stoppen en bepaalde rechten geven.

Over "ik kan vanuit pc1 pc2 wel zien maar andersom niet": een vriend van me heeft een tijdje een groot netwerk behgeerd en die vertelde me dat je dat Network Neighbourhood nooit moet vertrouwen: in een wat groter netwerk kan et zelfs 1-2 dagen duren voordat alle windowsbakken dit doorhebben. Het beste om te kijken of ze elkaar kunnen bereiken: Zoek -> computer (of files -> computer bij W2K)

Over probleem2:
- weet je zeker dan het 2 straight kabels zijn?
- weet je zeker dat je niet perongelijk een uplink input gebruikt (meestal is de laatste poort een uplink poort. Dit kun je dmv een switch instellen zodat deze poort normaal is of uplink)
- heb je al met andere kabels getest? kabelbreuk? (mocht je naast die 2 straight alleen nog maar een crosscable hebben liggen dan kun je die in de uplinkpoort van je hub prikken en die poort op uplink zetten: de kabel wordt dan weer ont-crossed)

Verwijderd

Acidburn heeft gelijk...

je moet bij de guest account disabled uitzetten, en je veiligheid op het net gaat er zeker niet van achteruit! het is dan gewoon het zelfde als op een 9x pc. Daar heb je simpelweg de keuze niet om de guest account uit te zetten.

mzzls,

Jasper

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
okay bedankt :) ik heb nl. tot nu toe met win98 gewerkt maar ik moet weer naar win2000 toe want mijn broer vertrouwt nu op een altijd-aan connectie via het netwerk LOL en met win98 uche uche je begrijpt het wel.. :) :)

Verwijderd

Voor probleem 3 kan je de built -in guest account in win2k machine uitzetten, of daar een username en nieuw wachtwoord intypen, dan kan je daarmee vanuit de win98 inloggen om de gesharet drives te bereiken.

Als je gewoon vrij toegang wilt, gewoon die built in account uitzetten, that's it

Voor probleem 1 ,als je die nog hebt, kan je proberen tcp/ip van pc verwijderen en herinstalleren, helpt soms ook.

Voor probleem 4 , kan je de browsemaster op alle pc's op auto zetten en op de snelste pc op enable, zodoende refreshed de network neighborhood goed, maar er is toch een tijd interval in van 5 min, heb ik ooit ergens gelezen. het beste is gewoon snelkoppelingen maken van client pc's op je desktop of een speciale map, zodoende vind je ze altijd, ik hoop dat dit helpt.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik heb nu denk ik wel mijn netwerk op orde..heb een celeron300@374 en een celeron200 aan mekaar en die vinden mekaar enzo prima nu :) kan ook allebei pingen, quaken, internetsharen enz enz...ofwel perfecto. (weet nog iemand leukere spelletjes dan Quake2 voor een celeron200 met een ragekutviedeokaart ? ) :)

Maar ik heb ook een compaq 486 en daar zet ik een ouder netwerkkaartje in en ik heb 1 keer mijn 486 gezien in het netwerk maar k kon er niet opkomen daarna nooit meer gezien ;(

Heb alles goed geinstalleerd maar zou het kunenn dat Compaq niet compatible is met die kaart ? hij geeft geen errors aan ofzo.. :(

Verwijderd

misschien diablo 1 en warcraft
verder weet ik ook niet, al die toffe multiplayer games vragen zoveel van onze pc's tegenwoordig. word tijd voor Athlon of duron

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ja ik denk erover die celeron200 up te graden/over te klokken..niet al te duur een paar honderd gulden ofzo...
een nieuwe videokaart en de celeron overklokken of een nieuwe. En 32 mb ram is ook weinig :)

maar goed...das een beetje offtopic lol maar ja..

Pagina: 1