IDE driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:52
Ik heb sinds kerst 2005 een Fujitsu-Siemens PC, bevalt prima, maar sinds een tijdje heb ik het probleem datd e dvd drives niet meer gevonden worden.
Moederbord: Asus A8Ne-FM (fujitsu variant) Nforce4 AMD X2 socket 939
Ik heb de 6.86 en 6.70 sata/pata/ide drivers geprobeerd, maar het systeem weigert de dvd drives (IDE) te vinden. Wie weet waar ik fout ga.
Heb onlangs het hele systeem opnieuw geinstalleerd, en met moeite mijn bestanden terug gevonden (had wizard bestanden overzetten gebruikt, en die werkte niet meer, dus met dos-programmatje de images klaargestoomd) Geen virussen of trojans.....ik ben radeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vind ie ze in de BIOS nog wel?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40
Geen NVIDIA IDE drivers gebruiken, de Microsoft drivers werken prima. Je kunt ze via de devicemanager weer terugzetten naar de standaard IDE controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
dat werkt ook niet....sorry al geprobeerd
bios vindt geen devices, staat op auto assighn volgens mij.... bij het opstarten worden ze wel geactiveerd, en een bootable cd-rom werkt wel..... erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
niemand een idee? moet ik misschien een bios flash uitvoeren (heb nu volgens mij 1005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 21:58
Je topicstart mag ik het vervolg wel wat duidelijker! Som eens op wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd om te doen..

Je zegt dat er bij de POST wel drives verschijnen? Wat geeft je device manager precies? Maak anders even wat screenshots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Ik heb
de verschillende windows xp-32 drivers voor N-force 4 gebruikt
de harde schijf geformatteerd en een nieuwe windows install gedaan (daarna wel settings teruggezet)
Het vreemde is is dat het de ene keer wel, de andere keer niet werkt, als de pc opstart start XP, en als ik dan de dvd drives wel zie in de verkenner loopt het systeem vast na 2 minuten, en als ik geen dvd drives zie loopt het systeem niet vast. De harde schijven worden wel gevonden (s-ata) maard e dvd drives niet (ide) verder alles nagekeken (virussen, etc. etc.)
Ik heb als laatste poging een s-ata dvd brander gekocht, die ik vanavond ga installeren, als alles goed gaat werkt die wel. (zal dan ook wat screenshots maken mocht dit geen oplossing zijn)
Het enige dat ik dan nog zou kunnen bedenken is een bios flash.... maar ik snap niet waarom een systeem wel kan starten van dvd-rom maar de drive vervolgens niet ziet in windows-xp.......
a8ne-fm moederbord
amd x2 3800 socket 939
2 gig ddr (4x512 )
windows xp sp2 up to date
avg anti virus
nvidia forceware firewall (up to date)
driverversie's weet ik niet uit mijn hoofd zowel die van windows als nvidia ( fujitsu siemens) geprobeerd
Pagina: 1