Toon posts:

Athlon 1000 en Powersupply

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat voor iemand per telefoon een A7V
met Athlon 1000 te troubleshooten.
Heel veel vastlopers gehad en verschillende Biossen laten proberen. Toen op het idee gekomen om het Bios een memory test te laten doen en dat gaf een failure. Daarna 100Mhz CAS 3 laten instellen en nog steeds een memory failure. Dit geheugen zou Kingston 256 MB PC133 moeten zijn.
Ik heb die PC 2 weken geleden echt gezien en het viel me op dat er een Powersupply in zit van Safeway met niet eens een rooster aan de onderkant. Dit is door de leverancierwww.graficall.nl verkocht als Athlon300W voeding, maar hij staat natuurlijk niet op de lijst van AMD.
Wat denken jullie, worden deze crashes/memory-failures veroorzaakt door een bagger-powersupply :?

Verwijderd

De crashes zouden inderdaad heel goed door de powersupply veroorzaakt kunnen worden.
Maar het kan ook aan brak geheugen of andere zaken liggen.
Om het geheugen uit te sluiten zou ik dit eerst testen met een proggie als Docmem dat je kunt neerhalen op www.simmtester.com

Ook is het belangrijk om uit te zoeken wanneer en hoe hij precies vastloopt. Is het bijvoorbeeld voornamelijk met 3D of is het volkomen willekeurig.
Als het volkomen willekeurig is zou ik eerst aan de voeding en het geheugen denken.
Ook te snel afgestelde bios settings kunnen onstabiliteit veroorzaken.

Is de voeding echt 300W. Welke vid.kaart zit er in. Welk mainbord. Geef wat meer specs. a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Twee weken geleden, had ik er windows op gezet, toen was de PC stabiel.
Sinds een paar dagen is die PC opeens niet meer stabiel, zoals gezegd ben ik er niet bij, maar geef ik instructies via de telefoon.
Waar het echt veel op lijkt is een hardware probleem. Die computer komt soms niet eens door de bios heen of loopt vijf minuten na het opstarten vast.
Ik vraag mij zelf wel af of die powersupply werkelijk 300 W is, volgens mij is Safeway gewoon een C-merk. Ook vroeg ik me af of anderen misschien problemen hadden ondervonden met het gebruikte geheugenmerk.

De specs van de PC:

Safeway 300 W :? voeding
Asus A7V rev 1.04 mobo
AMD 1000Mhz + Spire orb
Kingston 256 MB SDRAM PC133
Asus v7700 videokaart
IBM DTLA 307045 hdd (45GB)
Creative soundblaster live 5.1
Etech K56flex modem

Ach, ik denk dat ik er nog wel achter kom wat er a/d hand is, ik ga die PC nl. ophalen over een paar dagen en dan test ik 'm met mijn eigen voeding, een 300 W Aopen, en ik kan mijn eigen RAM er in testen, ik zal dan ook kijken of de koeler wel goed zit op de cpu etc, etc. Als het zover is post ik nog wel een keer. 8-)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt even de amperages van de voeding checken met de lijst op de AMD site.