Monitor werkt niet achter KVM-switch

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rebel Angel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 19:15
Laatst van een maat een Mac G4 gekregen met een bijbehorende Apple CRT 21" monitor. Mac in mijn netwerk gehangen en een KVM switch (sweex) aangeschaft. Met mijn oude CRT monitor allemaal geen probleem: met een druk op de knop switchen van het ene naar het andere systeem. Nu wil ik eigenlijk die Mac monitor van 21" gebruiken (lekker groot ;). Maar als ik die achter die KVM switch gebruik wil hij niet uit de slaapstand komen, wat ik ook probeer.
Iemand die dit probleem kent? Of beter nog een oplossing weet?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39
Als het een USB KVM switch is met 3 USB poorte voorop en twee rubbers aan de zijkanten dan heb ik die ook. Ik had geen problemen met mijn MAC scherm was destijds ook 21 inch. Echter ik moest de monitor wel op VGA DSUB zetten inplaats van component of DVI. Anders reageerde hij niet nee.

Maar dat wist ik van vriend van me.

Nu andere normale monitor erop. Werkt lekker.

Verwijderd

heb je dit al geprobeerd: bijvoorbeeld je zet pc 1 aan en de kvm switch staat ook op pc 1 (voordat je pc 1 aan hebt gezet) en je laat pc 2 gewoon uit.

• Rebel Angel
@Cave_Boy:
Het is er zo eentje:Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.de/res/shop/cataloge/product_200/B112579.jpg
De monitor is een Apple Studio Display 21" en ik zou niet weten hoe je die op VGA dsub of wat dan oook kan zetten...

@Robjuhpower:
Ja dat heb ik allemaal al geprobeerd. Als de monitor op 1 systeem zit dan wordt ie gewoon wakker. Als ie achter die switch hangt dan blijf ie in slaapstand...

• Rebel Angel
Heb het nu zo geregeld dat ik vanaf de PC via het netwerk inlog op de MAC met VPN. Niet ideaal want het wordt wel wat trager allemaal... Erg irritant! 8)7

Verwijderd

Zit er op die monitor zelf een optie om te gaan slapen? (dus ff als die wel aangaat op de Mac, dan in een menuutje op de monitor ff spitten) "Sleep on suspend"snapt een PC niet ;)
Volgens mij ondersteund zo'n mac monitor "sleep" namelijk op meerdere signalen (of dus eigenlijk wakker worden op meerdere signalen :) ) en moet je het daar even zoeken.
Kan ook nog zijn as de monitor een verloop kabeltje/plug heeft (dus niet direct een 3x5 pins Dsub VGA, maar 2x tig pins Mac plug), dat 1 draadje/pinnetje verkeerd/niet verbonden is. Check http://pinouts.ru/VideoCables/MacVideoToVGA_pinout.shtml.
Nog interressanter wordt het als de monitor wel direct met een 15 pin female aangesloten zit, dan kan je gaan kijken bij de KVM switch spec's of die wel het doorgeven van het wakker-worden signaal vanuit een "sleep" doorgeeft...

Veel plezier met knutselen :P

• Rebel Angel
Neuh d'r zit geen optie om te gaan slapen op. Hij wordt gewoon wakker als je je compu aanzet. Gaat weer slapen als je te lang niks doet en dan bij een muisbeweging oid wordt ie weer wakker. Heb wel in het menuutje in OSX aangegeven dat ie nooit moet gaan slapen maar als ie niet wakker wordt bij het booten dan houdt het wel een beetje op.
Geen verloop maar gewoon een dsub kabel vast aan de monitor. Enige wat ik kan vinden in de specs van de monitor is dat de usb kabel die ook aan de monitor hangt (er zit een usb hub in) niet optioneel is maar móet aangesloten zijn. Wellicht dat ie pas wakker wordt als ie via die usb een signaaltje krijgt??? Maar dat werkt dus wél als ie rechtstreeks op mijn PC of Mac is aangesloten en weer niet achter de switch....zucht....
Denk gewoon dat die switch eea niet ondersteund. Was ook een sweex van weinig natuurlijk maar ja anders dan wordt het alweer gauw prijzig. En je weet natuurlijk pas of het werkt als je er een gekocht hebt....
Zoals gezegd log ik nu via VPN in op de Mac. Werkt ook wel maar niet ideaal... en het irriteert me gewoon mateloos dat ik (en niemand met mij so far) er wat op weet te verzinnen...
;(

Verwijderd

<onervaren_newbie_met_usb>

En als je de monitor nou wel op een usb aan sluit (van een ander apparaat), wordt tie dan wel wakker achter de kvm? (dus dat de monitor alleen maar graag 5voltjes ziet op de poort)
Dan kan je hem hopelijk achter een usbhubje/keyboard/netdrive gooien wat altijd aanstaat ofso ...

</onervaren_newbie_met_usb>

• Rebel Angel
Zal het eens gaan proberen...
Thanx voor het meedenken!!! _/-\o_
Pagina: 1