Toon posts:

8800GTS piep problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds 1,5 week een Club3D 8800GTS 320MB, omdat mijn vorige kaart kapot was gegaan.
Hij heeft goed gewerkt tot vandaag. Wanneer ik het systeem op probeer te starten krijg ik een hoge piep die niet stopt totdat de stroom er weer af is. Ook krijg ik geen beeld. Met een andere videokaart start hij gewoon normaal op.

Moederbord: Asrock K8SLI-eSATA2 + S939 upgrade
Processor: AMD X2 3800+
geheugen: 2x512MB kingston
voeding: Sunbeam NUUO 450 watt

Ik las op een ander topic dat de 8800GTX zulke problemen had, maar zag niks over de 8800GTS.

De kaart heeft altijd goed gelopen en gaf een 3Dmark score van bijna 7000 (default instellingen).

Ik heb geprobeert zonder enig ander apparaat aan te sluiten. Nu staat alleen de stroom op het moederbord en de videokaart, maar deze geeft nog steeds een luide piep.

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen of heeft iemand dezelfde problemen.

Greets,

Michael

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 13:12
Ik ben bang dat je geprobeert hebt `m te overklokken, hij is overleden denk ik...
Ik zou naar de winkel teruggaan , ik weet zeker dat je dan een nieuwe krijgt....
Zolang je maar niets vertelt over je (eerste) tweak ervaringen....Sterkte!!

[ Voor 30% gewijzigd door emailjunkie op 27-02-2007 20:53 ]

• PilatuS
  • Niet online
Die lange piep heb ik ook gehad met een overleden GPU. Dat ie met die kaart dat probleem geeft en het systeem met een andere kaart wel goed werkt zegt denk ik genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is raar want hij draait op de normale snelheden. Vandaag nog gespeeld met Sims 2, Stronghold 2, GTA:SA en NFSU2. Helemaal geen problemen gehad. Pc uitgezet en wilde daarna niet meer starten.

Er zit niks anders op dan terug gaan?

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:29
Het valt me trouwens op dat het altijd die Club3D's zijn die doodgaan...

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:54:
Die lange piep heb ik ook gehad met een overleden GPU. Dat ie met die kaart dat probleem geeft en het systeem met een andere kaart wel goed werkt zegt denk ik genoeg.
maar dan is het raar dat hij eerst wel goed werkte en ineens ermee stopt.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:18:
[...]

maar dan is het raar dat hij eerst wel goed werkte en ineens ermee stopt.
Tuurlijk is dat vreemd maar het kan gebeuren. Misschien ergens iets doorgefikt waardoor ie kapot is. Zou gewoon naar de winkel gaan en een nieuwe regelen.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 12:41
Ik had met mijn 6800GT hetzelfde probleem alleen toen lag het aan me voeding. hij kreeg te weinig stroom :P nieuwe voeding gehaalt en whoppa probleem opgelost :) ik zou het anders even proberen met een andere voeding en als hij dan hetzelfde probleem blijft geven issie denk ik dead

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• PilatuS
  • Niet online
Tjona100 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:26:
Ik had met mijn 6800GT hetzelfde probleem alleen toen lag het aan me voeding. hij kreeg te weinig stroom :P nieuwe voeding gehaalt en whoppa probleem opgelost :) ik zou het anders even proberen met een andere voeding en als hij dan hetzelfde probleem blijft geven issie denk ik dead
Op zich heb je hier wel een goed punt alleen denk ik niet dat daar het probleem zit aangezien hij er mee heeft kunnen gamen zonder problemen. Als het bij gamen goed ging kan het bijna niet zijn dat ie nu al moeilijk doet bij het booten waar de kaart bijna niets nodig heeft in tegenstelling tot wat ie nodig heeft bij gamen.

Maar het kan zeker geen kwaad om de voeding uit te sluiten voordat ie er mee naar de winkel gaat :)

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 10:31

henwy

Meh

Die vreselijk lange schelle rot piep heb ik gister nog weten te generen, ik was met een aantal kabels bezig geweest en hierbij is de voedingstekker die in de GPU zat losgeraakt. Bij het booten resulteerde dit in een beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep. Lijkt me toch de moeite waard dit nogmaals te controleren dan wel niet de complete voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eerst proberen op een andere voeding, omdat ik ook met kabels in de weer was.

Aangezien ik geen voeding voor de hand heb nu gaat dat wel lastig worden.

het is dan wel raar dat ik eerst wel kon gamen en ineens niet meer kan booten terwijl er voorderest niks aangesloten is.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Als je verder niet hebt overgeclocked kun je toch gewoon terug gaan met je kaart.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou ik normaal ook gelijk doen, maar ben nu tever weg om zomaar even langs te gaan. Ik wil eerst even kijken of het iets anders kan zijn voordat ik die reis maak.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Voordat je wat doet met je voeding o.i.d., lees het 88xx topic eens door:
To Beep or not to Beep?
Er zijn bij verschillende mensen 'beep' problemen vastgesteld. Dit betekent dat er zonder speciale reden een piepje wordt gegenereerd. Als jullie tweakers willen weten welke wel en niet beepen, zou je hier kunnen kijken:
Help!!!! in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
Mogelijk een verband tussen jouw probleem en die problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Fly-guy schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:32:
Voordat je wat doet met je voeding o.i.d., lees het 88xx topic eens door:

[...]

Mogelijk een verband tussen jouw probleem en die problemen?
er staat in mijn TS ook dat ik dat forum heb gelezen, maar dat is een andere piep tijdens het afsluiten en niet tijdens het opstarten.

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Probeer je kaart gewoon in een andere pc. Dan pas ben je zeker.

Verwijderd

Topicstarter
aval0ne schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:18:
Probeer je kaart gewoon in een andere pc. Dan pas ben je zeker.
Als dat had gekunt had ik dat ook zeker gedaan. Aangezien ik hier geen andere pc heb lukt het niet. Gister kreeg ik een foutmelding met mijn oude 7900GT dat hij niet genoeg stroom kreeg. Waarschijnlijk ligt het dus aan de voeding en niet aan de kaart. Al kan ik dit niet met zekerheid zeggen.
Pagina: 1