[Livebox] Eigen domein probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik ben nu al tijden aan het kloten met dit gedoe, en ik wil nu eens een goede oplossing.

Ik heb hier in mijn LAN een websertje draaien, op het IP 192.168.1.100. Ik heb een Orange internetverbinding, dus ik ben door Orange gestraft met een Livebox.

Nu werkt alles opzich goed (als iemand naar marcobrouwer.net gaat, komt die netjes op mijn server terecht), alleen wil ik het ook goed voor elkaar hebben in het interne netwerk.

Als ik nu vanaf mijn LAN naar mijn website wil, moet ik eerst mijn hosts file aanpassen, of ik moet naar http://192.168.1.100 gaan. Dit wil ik niet meer, ik wil gewoon dat de boel goed is ingesteld, en dat ik vanuit mijn lan naar marcobrouwer.net ga of een subdomein ervan, dat ik dan netjes bij 192.168.1.100 uitkom.

Nu heb ik al lopen zoeken in Livebox, zoals opties van DNS-relay en routering en zo, maar ik kan nergens een optie vinden waar ik een domeinnaam en een intern ip kan invullen, en dat heb ik toch nodig?

Mijn webserver loopt op Server 2003, misschien moet ik daar iets instellen?

Als ik naar marcobrouwer.net ga vanuit mijn lan, dan kom ik terecht in de config van mijn Livebox.

Wat moet ik doen? Moet ik een DNS server opzetten in mijn server, en die in mijn DHCP server aanwijzen als primaire dns, en de computers pas daarna naar mijn livebox laten gaan voor DNS?

Kunnen jullie me alsjeblieft ff een duwtje in de rug geven?

Groeten

hand路te路ke路ning (de ~ (v.))

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Nee, je hebt NAT loopback nodig en afaik ondersteunt de livebox dat niet. Dus zul je 't met hosts files moeten doen. Dat heeft weinig met 'goed ingesteld' te maken maar meer met 't feit dat NAT alles kapot maakt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dark Wanderer
CyBeR schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:22:
Nee, je hebt NAT loopback nodig en afaik ondersteunt de livebox dat niet. Dus zul je 't met hosts files moeten doen. Dat heeft weinig met 'goed ingesteld' te maken maar meer met 't feit dat NAT alles kapot maakt.
Reden 1001 om dat schijtapparaat te haten

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 17:22
Dark Wanderer schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:40:
[...]

Reden 1001 om dat schijtapparaat te haten
Als je geen telefonie hebt .. Waarom koop je dan geen router met ingebouwd modem? :+

• Dark Wanderer
kapert schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:42:
[...]

Als je geen telefonie hebt .. Waarom koop je dan geen router met ingebouwd modem? :+
Omdat ik wel VoiP heb :@ En me vader betaalt, en dat is het probleem. Anders zou ik veel liever mijn server als router gebruiken, en die livebox bv. in bridge mode rammen.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:24
omdat NAT loopback dus niet mogelijk is.
kan je zoals je zelf zegt, kan je zelf een DNS server opzetten, en hier je domeinnnaam inzetten met IP adres 192.168.1.100. en als volgende dns Hop de dns server van je provider.

of je moet het in je hostfiles zetten van windows.

de keuze tussen zelf een DNS server opzetten, of in hostfiles is een beetje afhankelijk van hoe vaak het veranderd, en om hoeveel pc's het gaat.

succes

• Dark Wanderer
Hmm, ik kan in de DHCP server die ik hier draai wel een dns server instellen, maar ik wil het zo hebben:

Ik wil dat de DHCP zegt dat de DNS server 192.168.1.100 is, dus mijn server, waar ik mijn domein instel, en dat er vervolgens naar de livebox gekeken wordt (192.168.1.1), want zo staat het nu ook als ik ipconfig /all doe.

Ik heb de dns service nu op mijn server geinstalleerd, maar ik kan het niet aan de praat krijgen. Ik heb de wizard gevolgd voor "forward lookup zone", maar nu werkt t niet. Welke settings moet ik gebruiken ?

• Dark Wanderer
Laat maar, het is al gelukt. Forward loopup zone aangemaakt met een A record van domein *.marcobrouwer.net naar ip van de server. In DHCP server mijn dns ingesteld.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-03 01:49
Dark Wanderer schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:58:
Laat maar, het is al gelukt. Forward loopup zone aangemaakt met een A record van domein *.marcobrouwer.net naar ip van de server. In DHCP server mijn dns ingesteld.
Iemand enig idee hoe ik Forward Lookup Zones aan het werk krijg naar de buiten wereld.

Als ik een domainnaam richt naar mijn LB modem dan kan ik wel op me server komen maar ik kan op mijn server niet de dns server naar een ander ip laten wijzen. zoals

xxx.mijndomainnaam.nl
Pagina: 1