Toon posts:

Laptop probleem soms beeld niet stabiel soms wit beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb een laptop van ongeveer 3 jaar oud. Het is een een BENQ joybook 8100. Sinds een aantal weken krijg ik nadat ik de pc heb opgestart of tijdens het opstarten een witscherm voor m'n kiezen.
Zo af en toe komt het normale beeld weer terug en kan ik alles zien maar soms zonder de laptop aan te raken trekt het beeld wit weg. Ik dacht ik haal de laptop uit elkaar misschien dat er iets los zit maar helaas kon niets vinden.

Ik ben er achter gekomen dat als ik het toetsenbord er uit haal en op de metale plaat eronder druk af en toe het beeld weer terug komt. Dit werkt niet altijd maar ik zie wel dat het effect heeft. Ik heb gekeken wat er onder zat en dit was de cooling van de GPU. De cooling stond iets schuin omhoog en dacht dat het hieraan lag. Ik heb daarom de cooling er af gehaald iets terug gebogen en er weer terug opgeschroefd. Ik dacht hiermee het probleem te hebben verholpen, maar helaas nog steeds het zelfde..

Nog steeds hetzelfde probleem ->laptop aan (soms scherm wel goed, maar soms scherm wit) dit duurt soms een minuut maar soms ook wel 10 minuten tot dat het weer goed is. Ik raak de laptop verder dan ook helemaal niet aan. Als ik dan onder het toetsenbord ietsje druk uitoefen komt het beeld soms terug soms en blijft het maar soms ook niet. 8)7

Dit gebeurd niet 1 keer maar soms om de 20 min.. Het zo nog kunnen dat het iets met inverter is maar verder heb ik geen idee..

Hebben jullie misschien een idee?? :?

In ieder geval bedankt voor de moeite.. _/-\o_

Greetz

Verwijderd

Als je laptop een vga aansluiting heeft zou je met een externe monitor kunnen kijken of het effect daar ook optreed. Kan je iig je vga-chip danwel de inverter uitsluiten. Toch nog eens checken die video koeling, zit er geen heatsink scheef op de chip? Draait de ventilator vrij?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:10:
Als je laptop een vga aansluiting heeft zou je met een externe monitor kunnen kijken of het effect daar ook optreed. Kan je iig je vga-chip danwel de inverter uitsluiten. Toch nog eens checken die video koeling, zit er geen heatsink scheef op de chip? Draait de ventilator vrij?
Hallo allemaal..

Ik ben behoorlijk druk geweest en had weinig tijd voor de laptop.. Het probleem heeft zich inmiddels nog niet vanzelf opgelost ( had ik ook wel verwacht).. Wat ik nog geprobeerd heb is om de laptop via een externe vga aansluiting aan te sluiten op een externe monitor. Wat schetst mijn verbazing als het beeld weg valt op mijn laptop dan heb ik nog gewoon beeld op de externe monitor..

Dus ik zie helemaal niks meer op mijn laptop helemaal wit scherm. Mijn externe monitor heeft gewoon beeld. :|

Wat kan dit inhouden waar kan dit aanliggen. Het beeld komt soms ok plotsing gewoon weer terug zonder de laptop ook maar aan te raken. :?

Wanneer ik ietsje druk uitoefen op het gpu gedeelte dan wil het beeld ook wel eens terug komen. (niet altijd)

Iemand een idee ? :?

Bedankt alvast

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
Connector die hoogstwaarschijnlijk los zit van je videokaart naar laptopscherm.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:57:
Connector die hoogstwaarschijnlijk los zit van je videokaart naar laptopscherm.
Die connector heb ik al een keer los gehaald en weer terug gezet. Misschien zit het in de connector die zal ik een los gaan halen. Maar ik vind het zo apart dat als je er verder niet aan zit het beeld soms zo weer terug komt of zo verdwijnt.

Hoe kan dat dan als het aan de connector ligt ???

Verwijderd

een klein beetje tocht zorgt ook al voor een (minimale) beweging

Verwijderd

Ben bang dat je lcd inverter het aan het begeven is. Zijn niet duur op ebay of marktplaats. Kan je wellicht een lichte brom oid horen als het beeld verspringt? (onderin je scherm luisteren). Of wordt het scherm op plekken erg warm? (aan de omranding, waarschijnlijk onderkant)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks even gaan luisteren of ik een brom oid iets hoor.
De connector naar het scherm is het ook niet . heb het wat bewogen, eraf gehaald en er terug
opgedaan maar verder geen verschil.

Denk dat je inverter bedoel i.p.v. converter
Als het de inverter is waarom kan ik dan als ik soms bij de GPU druk het beeld weer terug komt.?

Als het de inverter is die ik moet vevangen moet dat dan precies dezelfde zijn ??
Ik heb ook gehoord dat je de inverters kan gebruiken van die neon balkjes die sommige mensen voor
de fun in hun pc zetten.. Iemand hier meer ervaring mee //?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 11:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:39:
Denk dat je inverter bedoel i.p.v. converter
Als het de inverter is waarom kan ik dan als ik soms bij de GPU druk het beeld weer terug komt.?
Ja. inverter, sorry, iets te veel films geript de laatste dagen 8)7
Als je de terugkeer van het beeld meerdere keren kan reproduceren door op de gpu te drukken is er misschien wel een lijntje naar de connector brak. Heb geen verklaring voor het feit dat je scherm wel wit wordt, en je externe scherm gewoon beeld blijft geven, wat de gpu zou moeten uitsluiten. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies vind ook vreemd.. :/

Ik heb nog even geluiterd of ik een brom oid hoorde maar helemaal niks..

Vaag probleem dat wel..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog enig idee wat het kan zijn ??

Verwijderd

Aansluiting vanaf moederbord nog eens met vergrootglas checken? Contactjes wat "strakker" zetten (opbuigen): er zijn misschien pinnetjes die minimaal contact maken, bij opwarming contact verliezen, na afkoeling of beweging weer even wel, enz.?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 09:24

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:46:
Aansluiting vanaf moederbord nog eens met vergrootglas checken? Contactjes wat "strakker" zetten (opbuigen): er zijn misschien pinnetjes die minimaal contact maken, bij opwarming contact verliezen, na afkoeling of beweging weer even wel, enz.?
Dit heb ik inderdaad momenteel als probleem. Was nog m'n eigen schuld, ik dacht dat de flatcable stekker voor de LCD zo'n stekker was die je lichtjes omhoog moest trekken en dan eruit, bleek het een normale 'trek er naar onderen uit' stekker uit, had ik een moederbord-LCD-aansluiting in m'n handen met pinnetjes en al. :X
Daar hielp een stukje tape ook al, waarna ik af en toe even op de connector moest drukken als ik een wit scherm had.

Ik heb juist vandaag een nieuwe soldeerbout gehaald, even de pinnetjes aan tikken met een soldeerbout zou genoeg moeten zijn lijkt me. :)

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:51:
[...]

Dit heb ik inderdaad momenteel als probleem. Was nog m'n eigen schuld, ik dacht dat de flatcable stekker voor de LCD zo'n stekker was die je lichtjes omhoog moest trekken en dan eruit, bleek het een normale 'trek er naar onderen uit' stekker uit, had ik een moederbord-LCD-aansluiting in m'n handen met pinnetjes en al. :X
Daar hielp een stukje tape ook al, waarna ik af en toe even op de connector moest drukken als ik een wit scherm had.

Ik heb juist vandaag een nieuwe soldeerbout gehaald, even de pinnetjes aan tikken met een soldeerbout zou genoeg moeten zijn lijkt me. :)
Ah dus dat klinkt meer mensen bekend in de oren dat het scherm wit wordt. Zit dus waarschijnlijk
toch in de connector. Moet ik dan aan de binnenkant van de connector of connector voet kijken ?
Er zit bij mij trouwens ook een of andere zwart lipje op de connector wat tegen mijn gpu cooling aankomt ? Enig idee wat dat is zorgt dat voor de cooling van de connetor ofzo? Het kan naar boven en naar benenden bewegen. (zit dus maar aan één kant vast)

greetz

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 10:57 ]

Pagina: 1