Goedenavond!
Ik heb een probleem met XPath (V1.0).
Ik heb me zuur zitten zoeken, maar ik kan mijn eigen hulp niet vinden, dus bij deze.
Ik heb dit xml:
Ervan uitgaande dat ik op het niveau van " Aanvrager[@Volgnummer="1"] " zit.
Nu is de aanvrager gekoppeld aan de PartijNAWData via de RefPartijNAWData naar de ID van de PartijNAWData.
Nu kan ik dit doen:
Dan krijg ik "NL Nederland", dat moet ik ook hebben. Mooi. Nu zit ik dus in Aanvrager1.
Met deze krijg ik het RefPartijNAWData van Aanvrager1:
Kwestie van combineren zou je zeggen... MAAR:
Dit werkt dan weer niet:
Het probleem is volgens mij dat de functie niet herkent wordt als "vergelijkende waarde" in het eerste pad.
Hoe moet ik dit dan doen??? Mis ik iets?
Ik kan helaas geen variabelen maken ofzo, ik moet het in één regel doen.
Ik ben geen expert op het gebied van xpath, maar meestal lukt het toch wel. Dit begrijp ik toch echt niet...
Ik heb een probleem met XPath (V1.0).
Ik heb me zuur zitten zoeken, maar ik kan mijn eigen hulp niet vinden, dus bij deze.
Ik heb dit xml:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <Aanvraag> <Aanvrager Volgnummer="1"> <RefPartijNAWData IDREF="ref2"/> </Aanvrager> <Aanvrager Volgnummer="2"> <RefPartijNAWData IDREF="ref1"/> </Aanvrager> <PartijNAWData Volgnummer="1" ID="ref2"> <Land>NL Nederland</Land> </PartijNAWData> <PartijNAWData Volgnummer="2" ID="ref1"> <Land>DU Duitsland</Land> </PartijNAWData> </Aanvraag> |
Ervan uitgaande dat ik op het niveau van " Aanvrager[@Volgnummer="1"] " zit.
Nu is de aanvrager gekoppeld aan de PartijNAWData via de RefPartijNAWData naar de ID van de PartijNAWData.
Nu kan ik dit doen:
code:
1
| /Aanvraag/PartijNAWData[@ID="ref2"]/Land ( = 'NL Nederland' ) |
Dan krijg ik "NL Nederland", dat moet ik ook hebben. Mooi. Nu zit ik dus in Aanvrager1.
Met deze krijg ik het RefPartijNAWData van Aanvrager1:
code:
1
| string(RefPartijNAWData/@IDREF) ( = 'ref2' ) |
Kwestie van combineren zou je zeggen... MAAR:
Dit werkt dan weer niet:
code:
1
| /Aanvraag/PartijNAWData[@ID=string(RefPartijNAWData/@IDREF)]/Land ( = null ) |
Het probleem is volgens mij dat de functie niet herkent wordt als "vergelijkende waarde" in het eerste pad.
Hoe moet ik dit dan doen??? Mis ik iets?
Ik kan helaas geen variabelen maken ofzo, ik moet het in één regel doen.
Ik ben geen expert op het gebied van xpath, maar meestal lukt het toch wel. Dit begrijp ik toch echt niet...