Toon posts:

[asp.net] waarde uit formview koppelen aan datasource

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik zit met volgend probleempje. Ik heb op mijn pagina gebruik gemaakt van 2 AccessdataSource, 1 formview en 1 gridview.

Accessdatasource1 is gekoppeld aan mijn formview. Hier is er geen probleem en krijg ik de juist gegevens te zien.

Accessdatasource2 is gekoppeld aan een gridview. In deze gridview wil ik verschillende waarden laten zien die gelijk zijn aan een veld in de formview.

code:
1
2
3
4
5
6
7
        <asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource2" runat="server" DataFile="~/db/Prijsberekening.mdb"
            SelectCommand="SELECT * FROM [tabel] WHERE ([ID] = ?)">
            <SelectParameters>
                <asp:ControlParameter ControlID="FormView1" Name="ID" PropertyName="Selectedvalue"
                    Type="String" />
            </SelectParameters>
        </asp:AccessDataSource>

Door gebruik van vorige code wordt de gridview geladen met waarden waarvan ID gelijk is aan ID van de formview1 (in formview1 is ID het primaire veld in de access tabel)

Maar nu wil ik graag de gegevens laten zien waar een ander veld uit accesdatasource2 gelijk moet zijn aan een andere waarde in de formview.

SELECT * FROM [tabel] WHERE ([test] = ?)

ik heb het al geprobeerd op verschillende manieren maar niets werkte, iemand enig idee??

De manieren die ik geprobeerd heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource2" runat="server" DataFile="~/db/Prijsberekening.mdb"
            SelectCommand="SELECT * FROM [tabel] WHERE ([test] = ?)">
            <SelectParameters>
                <asp:ControlParameter ControlID="FormView1" Name="test" PropertyName="ID"
                    Type="String" />
            </SelectParameters>
        </asp:AccessDataSource>

waar ik PropertyName al vervangen heb door:
- DataSourceID
- DataSource
- DataMember
- DataItem
- DataKey
maar geen van deze werkt.