Oracle database backup

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik zou vanavond mijn laptop wegens voortdurende crashes en vastlopers nog moeten formatteren, het enige probleem is dat wij op school oracle gebruiken dan dat deze data zou moeten kunnen worden overgezet naar mijn neiuwe installatie, omdat ik in oracle niet echt een optie vind om de volledige database structuur te backuppen, maar wel om enkel tabel data te backuppen, vraag ik me af of het wel mogellijk is om deze deftig te backuppen (ik zou zeggen JA!).

Google zegt me iets van offline backup en het over kopieren van de juiste bestanden, maar ik weet niet welke bestanden dit zijn, of vind het toch nergens.

Ik gebruik Oracle 10g XE
ik heb ook beschikking over toad..

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

exp user/pass@instance

en dan de aanwijzingen op het scherm volgen werkt voor mij 't simpelste. Je kunt nog veel fantastischer methoden volgen met parameter-files en logging en weet-ik-wat. Maar voor losse tablespaces werkt bovenstaande perfect. Bij de restore (imp user/pass@instance) moet je er wel voor zorgen dat de tablespace al bestaat.

Siditamentis astuentis pactum.

• bibawa
En waar voer ik dit uit? :?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 10:38
Gewoon in een command prompt. Eventueel full=y meegeven als parameter, of bij de vraag of er een full export gemaakt moet worden Y opgeven. Hiervoor moet je dan wel de juiste rechten hebben met de user die je gebruikt (dba rechten b.v.)

Whatever

• bibawa
Ik heb het ondertussen gevonden,..

Je moet gewoon even zoeken naar exp.exe in de oraclexe root-map (standaard c:/oraclexe) dat bestand staat daar nog ergens in een submapje.

Gewoon uitvoeren en volgen wat er op het scherm komt

Alvast bedankt!