Toon posts:

Home cinemaset, en upcdigtaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb sinds kort een Philips 42PF7621D LCD TV.
met upc digital.

nu was mijn vraag wat ik kan doen om het beste kwaliteit te kunnen krijgen
Ik heb op dit moment nog een oude tv antenne kabel die dus waarschijnlijk vernieuwd moet worden want er is wat achtergrond ruis aanwezig en soms op bepaalde momenten een heel klein beetje blokkerig bij bewegingen dit verschilt wel per zender.

Nu heb ik voor 10 euro bij expert een nieuwe antenne kabel(7.5M) gekocht die 100 hertz ondersteunde maar dit leverde niet echt veel verbeteringen. de antenne word aangesloten naar het upc digital kastje en vervolgens via scart naar de tv. Ook heb ik de kabel rechtstreeks naar de tv aangesloten maar dit leverde niet veel verschil.

Zie ik iets over het hoofd of is dat normaal of wat kan het probleem hiervan zijn?

Nu mijn 2de vraag over de home cinema set
Ik heb wat rond zitten kijken maar ben ik tot nu toe er nog niet helemaal uit
Mijn keuze viel op een Panasonic SC-HT855 home cinema set
Dit omdat het de enigste model van panasonic is die hdmi ondersteunt
en de prijs verhouding zeer goed is met alle opties die mogelijk zijn, ook heeft deze home cinemaset vrij veel watt mijn 2de optie viel op de samsung HT-THQ25 alleen de wattpresentatie is lager en wat minder aansluit/opties mogelijkheden..

Helaas is de panasonic nergens op dit moment levenbaar of in de winkels te vinden

Iemand tips
De bedoeling is dat ik er later een spelcomputer op aan kan sluiten
Ik zit 3.5/4 meter van de tv af
de prijs tot ogv 500 euro

Hoe komt het eigenlijk dat er op dit moment nog zoweinig Hdmi homecinema sets op de markt zijn..? en is het met de kwaliteit te merken.

Ik ben nog vrij nieuw op dit gebied maar ik kan nergens echt iets vinden waar ik wijzer van woord

Alvast bedankt.
Groeten Roger

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Ik gebruik zelf geen UPC maar kijk TV via de Sateliet.

Ik heb sinds een maand ook de Panasonic SCHT855 en het klopt ik was al op zoek naar deze set sinds december. Ik keek elke dag op kieskeurig todat ik toevalig een winkel zag staan die hem had. Ik glijk gebeld en besteld en na 3 dagen in huis. Set is echt mooi om te zien en het geluid is ook perfect. Via HDMI naar een Sony LCD 40W2000 krijg je echt perfect scherp beeld. Ikzelf twijfelde tussen deze en de Samsung THQ22 maar die had geen optische ingang, wat ik toch wel belangrijk vond aangezien ik nu hiermee mijn sateliet ontvanger heb aangesloten om zo dolby 5.1 geluid te krijgen als ik een film kijk.

Ik denk dat er nog weinig sets zijn met HDMI omdat er gewacht wordt op HD-DVD of Bluray.

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:01:
want er is wat achtergrond ruis aanwezig
Ruis of jitter ?
Jitter kan komen doordat ie het signaal moet upscalen naar de native paneel resolutie van je tv.
Ruis kun je met digitale tv in principe geen last van hebben, behalve als de kabel tussen je upcbox en de tv niet goed geshield is en je last hebt van interferentie.
en soms op bepaalde momenten een heel klein beetje blokkerig bij bewegingen dit verschilt wel per zender.
Dat komt doordat je digitale tv hebt.
Het signaal wordt gecomprimeerd, en daardoor krijg je afhankelijk van de compressiesettings meer of minder blokkerigheid.
Die settings zijn verschillend per kanaal, zo ziet bij mij bv. Film1 er schitterend uit, terwijl RTL5 wanstaltig slecht gecomprimeerd is.
En jammer maar helaas, daar kun je zelf niks aan doen - de leverancier moet gewoon meer bandbreedte gebruiken zodat het signaal minder gecompressed hoeft te worden.

Denk er even over na : je hebt digitale tv.
Je beeld komt goed over of niet, en als het niet goed overkomt krijg je geen last van ruis maar je beeld wordt gewoon flink vernaggeld (1 bitje dat omvalt kan flinke gevolgen hebben voor het decomprimeren)
Trust me, als er daar wat mis gaat dan zie je dat wel.
Ruis ligt dus niet aan het signaal dat er voor je upc-box aankomt - hoogstens aan je kabel van je box naar de tv.

Voor die blokken geldt : die kunnen alleen komen door compressiesettings.
Dus daar kun je al helemaal niks aan doen.

Hou er ook rekening mee dat je nu naar een enorm slecht signaal zit te kijken op een 42" televisie.
PAL is 720x576, als je dat zou uitprinten op papier met een standaard print-scherpte van 600DPI zou je een plaatje krijgen van amper 3cm breed.
Je kunt moeilijk verwachten dat je zo'n thumbnail-plaatje kunt uitrekken naar 42" en vervolgens nog mooi beeld houden...

[ Voor 24% gewijzigd door LDenninger op 28-02-2007 13:23 ]

Verwijderd

Het feit dat je beina geen verschil ziet tussen rechtstreeks coax naar je TV ( = analoog )
of caox in UPC box en scart tot scart naar TV ( = digitaal )
duidt m.i. op een slechte verbinding tussen scart en scart.
Up het upc kastje zitten 2 scart aansluitingen 1 = digitaal 2 = analoog
Sluit ze een alle bei aan op je TV ( mits op TV 2x scart voorhanden is).
Ander 1 voor 1 en constateer of er verschil in beeldkwaliteit is ( zou moeten..).