Toon posts:

Welke bronnen/boeken te gebruiken om te leren programmeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd ben ik op zoek naar goede bronnen/boeken om te leren programmeren. Zelf wil ik de basisprincipes van OOP begrijpen voordat ik begin met een taal als C#. Wat zijn op internet goede tutorials of boeken die een echte beginnen op weg helpen?

Mocht dit topic in het verkeerde forum staan dan hoor ik dat graag. Ik heb zelf gezocht maar ik merk dat alle boeken toch al er vanuit gaan dat je de basisprincipes kent of dat ze slecht geschreven zijn.

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

programmeren voor dummie's 8)7

anders kijk ff bij bol.com

[ Voor 33% gewijzigd door carlino op 27-02-2007 18:55 ]

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
Wat in de post hierboven staat, boeken 'voor dummies' geven vaak een zeer simpele uitleg en beginnen bij 0,0 kennis.

Heb je verder helemaal geen kennis over programmeren? Dat maakt het niet echt simpeler:P

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik heb voor C een boek moeten kopen Teach yourself C in 21 days. Echt handig boek, er staat veel in en begint wel aardig basic zegmaar. Het lastigste is een goede compiler vinden, maar daar bood Cfree bij ons uitkomst (microsoft visual c++ begreep meerdere threads niet, en borland c++ builder was niet helemaal zich aan de regels aan het houden met een sleep functie.) En het is gratis.

Verwijderd

OO-Programmeren in Java van Gertjan Laan is het boek waar mee i/ti van hva mee werkt in het eerste jaar bij het vak inleiding programmeren. Java is een goede taal om OO( met objecten ) te leren. Als je die basis hebt is de stap naar c/c#/++ niet zo lastig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 19:00 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:06:
Al enige tijd ben ik op zoek naar goede bronnen/boeken om te leren programmeren. Zelf wil ik de basisprincipes van OOP begrijpen voordat ik begin met een taal als C#. Wat zijn op internet goede tutorials of boeken die een echte beginnen op weg helpen?

Mocht dit topic in het verkeerde forum staan dan hoor ik dat graag. Ik heb zelf gezocht maar ik merk dat alle boeken toch al er vanuit gaan dat je de basisprincipes kent of dat ze slecht geschreven zijn.
Tjah. Verkeerd...verkeerd.. Een topic zoals dit loopt vaak uit op een opsomming van boeken. Daar hebben we al een topic voor: [Alg] Centraal boekentopic - part II

MOcht je echt niks kunnen vinden, er zijn een hoop tutorials te vinden die je met de basis kunnen helpen. Daarnaast zou je (ja, echt!) ook eens kunnen denken aan een informatica opleiding waar je ook de basis principes netjes uitgelegd krijgt (en hopelijk nog wat extra bagage van de docent).

Deze gaat dicht. Ik denk dat je genoeg kan vinden in het grote boeken topic.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.