[Vista] AppData lokatie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:52

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Ik heb een Asus A6Jc laptop. Deze heeft een 2tal knoppen boven het toetsenbord om hiermee de default browser en email client te openen. In mijn geval Firefox 2 en Outlook 2003. Deze knoppen doen het op het eerste gezicht wel, ze openen de programma's prima. Het gaat echter fout met de snelkoppelingen bovenaan het startmenu en die in het startmenu.

Als ik het programma open met de sneltoets van de laptop gebruikt hij schijnbaar een ander profiel dan de snelkoppelingen vanuit het startmenu. Dit uit zit door het volgende:
- In outlook kom ik in een andere agenda en staan er andere emails en contactpersonen. Dit zijn via het startmenu voornamelijk oude afspraken en mails aangezien ik de programma's open via de sneltoetsen van de laptop.
- In firefox krijg ik andere bladwijzers en addons.

Via het startmenu gebruikt outlook dit bestand om de gegevens op te slaan:
C:\Users\Nick\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

De sneltoets van de laptop gebruikt deze:
C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Voor firefox gaat ongeveer hetzelfde op alleen dan met een stapel andere mappen. Het blijkt dat er behoorlijk wat dingen zo opgedeeld zijn. De map AppData onder Users\Nick is 550 MB maar de map onder system32\config\systemprofile is ook 200 MB groot. Een flinke hoeveelheid aan data staat dus dubbel of in verschillende profielen opgedeeld.

Dit levert vooral problemen op met bijvoorbeeld synchronisatie met m'n telefoon, deze opent de Outlook.pst uit Users\Nick terwijl ik outlook eigenlijk altijd open met de sneltoets die dus de andere gebruikt. Nu kan ik wel via een batch deze bestanden simpelweg kopieren maar dan staat alles dubbel op de schijf en het kan natuurlijk nooit zo bedoeld zijn.

Aanpassen van de acties van de sneltoetsen is niet mogelijk, deze roept de standaard browser en email client aan. Deze is schijnbaar anders dan de standaard browser en client uit het startmenu?

Iemand een oplossing hiervoor?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
*bump*

Na een reboot is het probleem nog steeds aanwezig. Heeft niemand een idee?

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08
Sick Nick schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:58:
....

Aanpassen van de acties van de sneltoetsen is niet mogelijk, deze roept de standaard browser en email client aan. Deze is schijnbaar anders dan de standaard browser en client uit het startmenu?

Iemand een oplossing hiervoor?
Daar zit denk ik wel het probleem, namelijk dat die sneltoetsen toch net iets anders opstarten dan hetgeen gebeurt via jouw reguliere snelkoppeling.

Je kunt die sneltoetsen op geen enkele manier aanpassen? Dat moet haast toch wel... Er zal ongetwijfeld een stukje software voor draaien, met instellingen in sowieso het register.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat die knoppen via de 'all users' instellingen opvraagt c.q. verkrijgt?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
De software die de acties van de knoppen regelt is ATK Hotkey met als uitvoerend bestand hcontrol.exe, een stukje software van asus wat totaal niet in te stellen is. Er is geen enkel ini of cfg bestand, alles is .exe of .dll. Heb in het register gezocht op hcontrol en ATK maar hier vind ik ook nergens een verwijzing die bruikbaar is.

Tnx voor het meedenken. Hij zal idd via de knoppen een algemene aanroep doen naar de huidige user (systemprofile) terwijl dat onder vista gescheiden is van de daadwerkelijke user. Foutje van de programmeurs van asus, dan maar hopen op een update.

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

Sick Nick schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:40:
De software die de acties van de knoppen regelt is ATK Hotkey met als uitvoerend bestand hcontrol.exe, een stukje software van asus wat totaal niet in te stellen is. Er is geen enkel ini of cfg bestand, alles is .exe of .dll. Heb in het register gezocht op hcontrol en ATK maar hier vind ik ook nergens een verwijzing die bruikbaar is.

Tnx voor het meedenken. Hij zal idd via de knoppen een algemene aanroep doen naar de huidige user (systemprofile) terwijl dat onder vista gescheiden is van de daadwerkelijke user. Foutje van de programmeurs van asus, dan maar hopen op een update.
Ik ben al tegen hetzelfde probleem aangelopen, de veroorzaker is de service ASLDRSrv.exe, deze start hcontrol.exe.
Als je de taak hcontrole.exe stopt en weer start als de huidige gebruiker, werkt het wel goed.
Dus kwam ik tot de zelfde conclusie.
Ik heb het probleem aangemeld bij Asus, deze heeft mij eerst afgescheept met een standaard antwoord dat Asus geen software van derden ondersteund, anders dan Microsoft. 8)7 :(
Hopelijk komt er een nieuwe versie met een oplossing

• xer

xer

xer schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:54:
[...]

Ik ben al tegen hetzelfde probleem aangelopen, de veroorzaker is de service ASLDRSrv.exe, deze start hcontrol.exe.
Als je de taak hcontrole.exe stopt en weer start als de huidige gebruiker, werkt het wel goed.
Dus kwam ik tot de zelfde conclusie.
Ik heb het probleem aangemeld bij Asus, deze heeft mij eerst afgescheept met een standaard antwoord dat Asus geen software van derden ondersteund, anders dan Microsoft. 8)7 :(
Hopelijk komt er een nieuwe versie met een oplossing
Asus NL heeft mij inmiddels gevraagd om het bug-report in het engels te sturen, zodat zij het aan software support in Taiwan, kunnen sturen. :) .
Heb dit dus gedaan
Als ik meer nieuws krijg, zal ik het hier melden.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Kijk aan, dat is dan wel weer fijn. Bij mij kwamen ze niet verder dan idd een standaard antwoord dat ze er niks aan kunnen doen en het aan vista zou liggen..

Benieuwd wat ze er aan gaan doen!

• xer

xer

Inmiddels een update van ASUS gedowload, en probleem lijkt te zijn opgelost
Pagina: 1