Toon posts:

[iTunes] Missende nummers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister mijn iPod weergekregen van de maker, leeg :'( Oftewel, ik moet weer al mijn muziek er op zien te krijgen. Nu had ik echter de iPod gevuld met muziek van een andere computer. Oftewel ik moest bij het importeren van mijn m3u-playlist al mijn mp3's voorzien van nieuwe id3-tags en albumcovers. Na een paar uur bezig te zijn met dit werkje wou ik even stoppen. Ik heb dus mijn libary opgeslagen.

Nu open ik die libary weer, maar opeens kan hij alle bestanden in mijn libary niet meer vinden? Bij sommige nummers staat er een uitroeptekentje voor, bij anderen komt dat uitroeptekentje er wel als ik er op klik. Maar hij vindt gewoon geen 1 nummer weer...

Wat moet ik nu doen om alles weer met id-tags en al in mijn libary te krijgen? HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt blijkbaar de locatie/naam van de muziekfolder veranderd.

Ook de locatie van de bestanden kun je door rechterknop op liedje te klikken in iTunes, dan 'toon info' maar dan zegtie bij plaats:niet beschikbaar als er een uitroepteken voor het liedje staat, dit is inderdaad wel crappy, dat ze dan op z'n minst de 'oude' locatie lieten zien of dat je direct kon terugzoeken naar de 'nieuwe' locatie.

Je muziek opnieuw importeren in iTunes, of je muziek terugzetten op de locatie waar ze hebben gestaan zou het probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:25:
Je hebt blijkbaar de locatie/naam van de muziekfolder veranderd.

Ook de locatie van de bestanden kun je door rechterknop op liedje te klikken in iTunes, dan 'toon info' maar dan zegtie bij plaats:niet beschikbaar als er een uitroepteken voor het liedje staat, dit is inderdaad wel crappy, dat ze dan op z'n minst de 'oude' locatie lieten zien of dat je direct kon terugzoeken naar de 'nieuwe' locatie.

Je muziek opnieuw importeren in iTunes, of je muziek terugzetten op de locatie waar ze hebben gestaan zou het probleem moeten oplossen.
Oja, vergeten bij te zeggen: ik heb dus niks aangepast verder.

Stel dat ik de nummers weer toe ga voegen allemaal, dan kloppen die id-tags ook niet meer. Maar als ik het bestand afspeel staat er opeens wel de goede tag. Met niet-kloppende id-tags bedoel ik dan dit:
Naam: Metallica - One
Artiest: Metallia

Oftewel, in mijn ipod komt er dan Metallica - Metallica - One te staan. Weet iemand hoe ik de tags zonder alles individueel af te spelen werkend kan krijgen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zie jij dan wel de locatie onder muziek-->rechtermuisknop-->info??

iTunes: Understanding the Symbols Next to Songs
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:30:
Maar zie jij dan wel de locatie onder muziek-->rechtermuisknop-->info??

iTunes: Understanding the Symbols Next to Songs
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93078
Nee, hij vraagt of ik het bestand opnieuw wil zoeken. Als ik op annuleren druk krijg het file-info schermpje, en daar staat bij Locatie: Niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, waar staan de files op de harde schijf? kan het zijn dat je ze op een externe schijf hebt staan en je HD een andere letter heeft gekregen na het aansluiten van andere apparaten en dat je daarom de locatie niet terugkanvinden....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:47:
ok, waar staan de files op de harde schijf? kan het zijn dat je ze op een externe schijf hebt staan en je HD een andere letter heeft gekregen na het aansluiten van andere apparaten en dat je daarom de locatie niet terugkanvinden....?
Nee, heb alles via mijn vaste schijf (D) gedaan. Ik ben dus bang dat er niets anders op zit dan alles weer opnieuw toe te voegen.

Weet iemand dan hoe die id-tags goed weergegeven worden in iTunes? Hij laat het, zoals ik eerder dit topic zei, zien als:
Naam: Metallica - One
Artiest: Metallica

Maar als ik het bestand afspeel is het wel meteen goed, weet iemand hoe ik dit bij alle nummers kan doen zonder ze individueel allemaal af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Zelfs als ik alle nummers opnieuw importeer en afspeel, missen ze na een tijd hun locatie... Echt heel raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit komt door het niet zo snuggere gedrag van iTunes. Het laadt de playlist (m3u file) in, en trekt de locatie, titel en artiest info uit de m3u file ipv uit de id3 tag van de file zelf. Als je vervolgens in iTunes deze info aanpast, worden de waarden weggeschreven in de id3 tag (zoals het hoort) maar wordt de m3u playlist file niet aangepast. Dit is gewoon een bug. Oplossing: wis die hele m3u file. Je hebt die dingen toch niet meer nodig als je met iTunes je albums ordent.
Pagina: 1