Toon posts:

Probleem Windows XP opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: Al een paar maanden functioneert de software op mijn computer erg matig. Veel vastlopers, en enkele programma's werken helemaal niet meer. Ik heb systeemherstel geprobeerd, maar dit werkt niet. Dus lijkt het mij tijd om de computer te formatteren en alles opnieuw te installeren. Maar nu komt het probleem: Ik heb een laptop van Toshiba, met bijgeleverde software. Wanneer ik de computer opstart vanaf die CD-ROM, wordt de installatieprocedure meteen afgebroken omdat er geen netwerkkabel aangesloten is. Ik heb draadloos internet. Toen heb ik de computer met een kabel aangesloten op de router, en kreeg een DHCP probleem terug. Ik heb geen idee waarom de computer eerst verbinding moet maken met het internet voordat je Windows opnieuw kan installeren, maar helaas zit ik nu dus wel met een probleem. Weet iemand hoe ik dit probleem kan omzeilen of oplossen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Kun je wat meer vertellen over de bijgeleverde software? Wat staat er bijv. op de cd waarmee je het 'besturingssysteem' wil installeren? Is het gewoon een XP cd? Of kant en klaar van Toshiba?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wat voor programma start er precies op?

Het kan zijn dat de cd waar je van opstart bedoeld is voor reparatie en via het netwerk een image oid terugzet.

DHCP probleem zou bijv kunnen liggen aan het feit dat je een MAC filter op je router hebt ingeschakeld?

Probeer anders eens een gewone xp cdrom erin te stoppen?