Win2k drivers voor Radeon

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
Met deze prijsdaling van de radeons, vind ik zo'n 64MB vivo toch in een keer erg interessant, maar wat ik me afvroeg, hoe zijn de drivers in win2k???

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Na wat ik gezien heb zijn die uitstekent, Mijn buurman gebruikt de ViVo ook onder win2k. nix verkeerd, waarschijnlijk niet anders dan win98 of ME.. Quake3 speelde ook goed zat. Alhoewel ik de performance zoiezo zelf wat tegen vond vallen... Maar ik heb zelf ook een Geforce DDR die al 1,5 jaar oud is en die is toch wel af en toe ff wat sneller, maar daar heet het ook een Geforce voor natuurlijk. Kwa visueel verschil kan ik zeggen dat de Radeon duidelijk scherper is. Ik heb em gezien op een 22" GOEIE monitor (geen Iiyama dus) end at zag er wel ff 10x scherper uit dan met mijn Geforceje moet ik zeggen. Verder is er niets anders. Verhalen dat de kaart mooiere kleuren weer zou geven is na mijn id bullshit. Ik heb ze echt wel goed vergeleken. 16bit rendering is ook iets netter, maar das in het geheel niet zo interessant. In 32bit is er eigenlijk geen verschil in visueel pracht. TV-out was niet zo super-super, maar ging er ook wel weer mee door. Snel is de kaart absoluut niet vind ik, maar kwalitatief issie heel erg goed. Ik vertel een beetje heel erg veel eigenlijk, maar moest het gewoon ff kwijt :) extra informatie is nooit verkeerd. Wilde er zelf namelijk ook 1 kopen, had me er daarom ook zo erg in verdiept.

Verwijderd

Ik heb de 64 Mb VIVO. En dat je zegt dat hij niet snel is vind ik echt vreemd om te horen. Hij is nl. razendsnel .. in hoge resoluties zelfs sneller dan een GF2.

En hoezo is een 22" Iiyama geen goede monitor? Die heb ik nl. ook. Skopt zwaar kont hoor.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Helaas als je denkt dat ik het bij het verkeerde eind zou hebben... Ik geef namelijk mijn mening er over, en vind die kaart gewoon niet erg snel. Ik ben namelijk al 1,5 jaar mijn GF-DDR gewend die net nieuw 705,- kostte en schrok me dood om een kaart van 1000,- in me pc te hebben waar nauwelijks snelheidsverschil in zat!... Dit zijn de fijten. Hij is dus heus wel snel, tis alleen geen doorbraak in snelheid en daarom valt ie tegen. Een overgelockte GF2Ultra of een NV20 zou ik pas net 'snel' kunnen noemen...
Ik woon hier in een flat en kom bij heel veel maten van me. Veel zijn grafisch bezig dus ik zie ook veel grote monitoren en heb ze daarom goed kunnen vergelijken. Ik KAN dus ook zeggen dat ik een Iiyama 22" niet zo goed vind. Me buurman heeft een mointor van dik 3000,- en dan weet je wel wat verschillen zijn. Ik heb de verschillen allemaal waargenomen en daarom geef ik hier mijn mening. Ik loop dus zeker niet uit mijn nek te lullen. Ik wil dus ook niet zeggen dat een Iiyama een slechte monitor is, maar gewoon een ontzettend goedkope waar je ook niet echt de beste dingen van mag verwachten. Toch blijft het een monitor en tuurlijk kan je er tevreden en blij mee zijn. Dat neemt nog niet weg dat ik daar een andere visie op heb en dus ook mijn mening kan geven.
Dit is wel iets wat je moet kunnen inzien als gebruiker. Je kunt nou eenmaal niet de snelste en beste dingen hebben. Mijn monitor is ook niet de beste, maar ik vind hem wel goed genoeg. Ook mijn videokaart vind ik veel te langzaam, maar heb helaas geen geld voor een betere. Zo moet je over je spullen kunnen praten. Niet altijd positief alsof het de beste zooi is, dat is gewoon niet zo.