Toon posts:

Marktplaatsadvertentie: is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was eens op Marktplaats aan het kijken voor een nieuwe homeserver, toen kwam ik de onderstaande setup tegen:
  • big tower casing, incl. voeding
  • moederbord, met onboard: sound/netwerkkaart/2xserieel/1xparallel/2xUSB/PS2 voor toetenbord+muis
  • 600MHz dual processor (2x 300MHz)
  • 1GB RAM! (2x Kingston 512 modules)
  • ASUS AGP videokaart
  • 3COM netwerkkaart
  • 2x Adaptec 2940 UW SCSI controller
  • 2x IBM ultra SCSI harddisk/18,2GB/10.000 rpm!
  • 48x cdrom-speler
  • 52x24x52 cdrom-brander
  • 3,5" diskette station
Dit systeem kan ik overnemen voor de luttele prijs van €90,-. Ik vraag me af, is dit wel mogelijk voor deze prijs? Ik bedoel, 1 GB RAM en 2x 10.000 rpm schijven? Graag hoor ik jullie mening hier eerst over voordat ik in zee ga met een oplichter..

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Moet volgens mij wel kunnen hoor.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit is ooit een servertje geweest, en zal dus prima gaan voor deze prijs.

Let wel op dat dit niet een lekkere bak is om dagelijks op te werken oid :)

Verwijderd

zowiezo klopt dit niet :
600MHz dual processor (2x 300MHz)
Vraag eens wat meer info aan de koper :) Als het hier gaat om een redelijke oude controller met daarbij die schijven, dan moet je niet uitgaan dat je een uber-server in huis haalt hoor.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Waarom niet? Ondanks die 1GB ram is het gewoon oude zooi :)

Die schijven zijn dan wel 10K rpm, maar een stuk trager dan de gemiddelde IDE schijf van de laatste paar jaar.

[ Voor 49% gewijzigd door vassago op 27-02-2007 16:59 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik bied 100 :)

I'm not as think as you stoned I am

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
2 oude 10k IBM lawaaischijven. Ik weet niet waar je hem wilt neerzetten maar grote kans dat die schijven zwaar vervelend gaan worden. Los van de traagheid natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 27-02-2007 16:59 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Is is inderdaad allemaal vrij oude meuk.. Maar toch perfect als homeserver? Ik denk dat dit beter doet als mijn vorige CompaQ Revo P4 1.7 Ghz kantoordoosje doet.. Dit is tenminste serverhardware.

Ik neem aan dat het hier gaat om twee losse 300mhz cpu's, en geen dualcore zoals wij die in het dagelijkse leven kennen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:00:
Is is inderdaad allemaal vrij oude meuk.. Maar toch perfect als homeserver? Ik denk dat dit beter doet als mijn vorige CompaQ Revo P4 1.7 Ghz kantoordoosje doet.. Dit is tenminste serverhardware.
Ik denk het niet, waarom zou hij het beter doen? Alleen omdat het een server is? :z

• duikeend
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
ik denk dat dit zeer goed mogelijk is... dit kocht ik een paar weken terug: V&A aangeboden: poweredge 4300 en Primergy H200 fujitsu zoals je ziet meer voor minder.. je moet alleen geluk hebben en geduld (dus niet voor de eerste de beste gaan)

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

ik zou voor ene compleet systeem hoe dan ook vragen of je hem werkend kunt zien, en of je hem op kunt komen halen/laten brengen...dat moet voor een eerlijk iemand met ene werkend systeem toch geen probleem zijn...

het is niet duur nee, maar als dit is wat jij zoekt voor jouw prijs, dan heb je geluk

[ Voor 14% gewijzigd door Colan op 27-02-2007 17:03 ]

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, maar als ik zo kijk doet deze advertentie zeker niet onder..

Maar deze hardware is toch sneller als een gewoon Compaq doosje? Ik bedoel.. 10.000 rpm en 1 GB RAM kom je niet snel tegen in homeservers (bij mij dan)..

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
gaan idd 2 aparte cpu's zijn en wrs nog pentium 2's
wat ook aangeeft dat het nog sdram is en geen ddr
(en dus ook niet uitbreidbaar want sdram vind je bijna niet meer)

sdram en pentium 2 zijn pak trager dan een athlon xp of pentium 4 hoor ...
maar met een linux distro erop nog meer dan genoeg voor file, intranet-web en ftp-server...

voor de scsi schijven: zijn altijd 10k of 15k rpm's, dus dat is niet zo bijzonder.

pci-sloten zitten wrs al vol met de nic en 2 controllers
(als ze niet onboard zijn) dus uitbreiding is ook niet mogelijk.
of je kan natuurlijk kopen, die controllers en lawaaischijven verder verpatsen, en er sata en/of ide-controllers ingooien....

[ Voor 14% gewijzigd door soulrider op 27-02-2007 17:05 ]

Verwijderd

vassago schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:00:
[...]

Ik denk het niet, waarom zou hij het beter doen? Alleen omdat het een server is? :z
Er zijn anders genoeg hosters die gewoon gebruik maken van OEM spul in hun servers...

Afijn. Je zal je denk ik wel doen verbazen over die schijven, zoals al geroepen was is de huidige IDE sneller als zo'n schijf, toendertijd was het state of the art, nu maakt het alleen maar herrie.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:38

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:00:

Ik neem aan dat het hier gaat om twee losse 300mhz cpu's, en geen dualcore zoals wij die in het dagelijkse leven kennen.
Ik denk dat jouw P4 1.7 Ghz echt vele malen beter is. De computer mag dan wel een server zijn met dual P2 300 Mhz cpu's en twee 10 K schijven, maar het blijft allemaal oude meuk. En deze echt oude meuk is gewoon langzamer dan een standaard P4 systeempje.

Ik denk dus niet dat je hier echt veel mee heb..

Nu met WP, PV, EV en PC

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
lol, 600MHz dual processor (2x300MHz) ... LOL :D

Naja, als het een dual proc Alpha serverje is, dan is het wel een leuk nostalgisch iets ^_^

Als het een dual proc x86-32 architecture is.. mja, zal je huidige desktop het denk ik toch wel wat beter doen (ligt er natuurlijk ook aan waar je het voor wilt gaan inzetten)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

dit is geen CSL topic, dicht dus :)

de wat is dit nog waard topics bestaan niet meer op GoT

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.