Toon posts:

Router beveiligd; mijzelf buitengesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd een Sweex LC000070 draadloze router in huis staan. Ik heb twee computers in huis waarmee ik hiervan gebruik van maak. Er is echter ook nog iemand anders geweest die ongewenst gebruik maakte van mijn internet. Nadat ik hier achter was gekomen heb ik – zonder er al te lang bij na te denken – een beveiliging aangebracht. Deze beveiliging had echter een averechtse werking en ik heb ermee gezorgd dat ik nu geen toegang meer heb tot mijn eigen internet.

Het ging hier om een MAC-adres filter waarmee ik mijn twee computers toegang wilde geven. Dit kon ik gewoon instellen op de ‘homepagina’ van de router. Na mijn MAC-adressen te hebben ingevuld heb ik de instellingen opgeslagen en de router herstart. Na het herstarten bleek echter al snel dat ik geen toegang meer had tot het internet. Misschien had ik foute adressen ingevuld, of iets fouts aangevinkt. Hoe dan ook, het was een overhaaste en (zeer) stupide actie.

Ik dacht dit probleem misschien te kunnen oplossen door de router te herstarten, maar in de zéér beknopte handleiding kan ik daar niets over vinden. Op het internet kan ik zo snel ook niets vinden over soortgelijke problemen. Het moge duidelijk zijn dat ik een leek ben op het gebied van routers, en dus zou ik het heel erg kunnen waarderen als jullie mij zouden kunnen helpen om deze ‘beveiliging’ ongedaan te maken.

Bij voorbaat dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ding al eens een tijdje van de stroom afgehaald? Veel van die dingen resetten zichzelf dan wel na een tijdje doordat er geen stroom meer opstaat.

Anders zit er vaak wel een (klein) reset knopje op

• beany
  • Laatst online: 17:38

beany

Meeheheheheh

Er zit als het goed is ergens een reset knopje. Heel klein knopje die je met de punt van een pen kan indrukken. Daarmee zet je de router terug naar factory default instellingen en kan je er gewoon weer bij :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Gewoon aansluiten met een kabeltje, ik ga er tenminste vanuit dat er een ethernet lan poort op dat gebakje zit. Configuratie van het wireless gebeuren wijzigen en probleem is opgelost. Uiteraard wordt de configuratie niet gewijzigd door de stroom er af te zetten, zoals hierboven wordt gesuggereerd. Dat zou een mooie boel worden bij een toevallige stroomuitval.

[ Voor 67% gewijzigd door Henk007 op 27-02-2007 16:57 ]

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:08
Mütiilation schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:48:
..........
. Deze beveiliging had echter een averechtse werking en ik heb ermee gezorgd dat ik nu geen toegang meer heb tot mijn eigen internet.

...............

Bij voorbaat dank.
Heb je de handleiding wel doorgenomen?

Harde reset? Er zit meestal wel een knopje op dat de router reset naar factory defaults. Paar seconden ingedrukt houden volstaat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Henk007 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:52:
Gewoon aansluiten met een kabeltje. Configuratie wijzigen en probleem is opgelost. Uiteraard wordt de configuratie niet gewijzigd door de stroom er af te zetten, zoals hierboven wordt gesuggereerd. Dat zou een mooie boel worden bij een toevallige stroomuitval.
De sitecom router die ik had deed dit dus WEL (en ja, ik was na een stroomuitval ook alle settings kwijt).

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:58
bij de meeste routers is de MAC-adres filtering alleen geldig voor een Wireless netwerk,
zoals hierboven algenoemd wordt, is gewoon even de router met een kabeltje aan de computer/laptop te hangen, waardoor deze wel gewoon weer bereikbaar is.
Pagina: 1