Toon posts:

Laptop 17 inch met goed/helder scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om 'topickaping' te voorkomen toch maar een nieuwe topic geopend.

Ik zoek een laptop met onderstaande specificaties maar heb de 'ideale' combinatie nog niet kunnen vinden. Of de specs zijn goed en het scherm is but of andersom.

17 inch scherm
Meer dan 100 GB schijf
1 GB werkgeheugen is voor dit moment voldoende (moet in toekomst wel kunnen uitbreiden)
Numeriek keypad is essentieel
Goede videokaart (Nvidia)

EN wat nog wel het BELANGRIJKSTE voor mij is, een goed/helder beeldscherm (waar wit ook wit is en niet lichtgrijs zoals bij de meeste laptops die ik gezien heb). De HP dv9085 is om die reden terug gegaan. Had deze laptop gekozen vanwege de specs maar kon er uiteindelijk niet mee werken vanwege het beeldscherm.

Heb 15.4 schermen van Sony gezien en was onder de indruk (deze hebben een ietwat lichtroze ondertoon maar dat is geen probleem). Ik weet niet of de 17 inch schermen van Sony gelijk zijn aan de 15.4? Ervaring leert mij dat er toch verschil in kan zitten zoals bv bij ACER en HP. De AR serie van Sony heb ik nog niet kunnen zien hier in de omgeving en helaas zijn die toch ernstig aan de prijs :(

Al met al ben ik nu al een paar maanden aan het zoeken maar nog niets gevonden aangezien de meeste schermen toch wel een (behoorlijke!) grijze ondertoon/waas hebben. Aan Crystalbrite/Truebrite of hoe de fabrikant het ook noemt ben ik gewend, daar werk ik nu ook mee, dus daar zit het probleem niet in.

Budget +/- 1600 euro
Gebruik: Veel en meerdere (grafische) applicaties tegelijk (fotobewerkingsprogramma's, mailboxen, IE etc.etc.)
Batterij: Laptop zal voornamelijk op stroom draaien, incidenteel op batterij.
Gewicht: Laptop zal voornamelijk op een bureau staan, incidenteel op schoot voor de buis.

Verwijderd

Dat veel laptops een middelmatig contrast hebben (en daardoor grijs achtig/ iets grauwere tinten)
komt nmi door dat er hele dunne/zwakke backlight CFL's gebruik worden.

Een reden hier voor kan de beperking van stroomverbruik zijn, ik persoonlijk vind dit echter ook erg vervelend, en heb mischien geen oplossing.. maar ik blijf dit topic wel volgen.

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje wat zijn jullie snel! Super :)

@ Hermacel, deze heb ik gezien (alleen het scherm nog niet) maar deze heeft volgens de specs een ATI Mobility Radeon X1800 kaart en geen Nvidia. Hierbij moet ik eerlijk zeggen dat ik in alle laptops/pc die ik versleten heb altijd een Nvidia kaart heeft gezeten en dus automatisch hierop terug grijp.

@ rvanleeuw, gelukkig er zijn meer mensen die dit dus ook storend vinden. In de winkel zie je ze denken als ik een laptop niet wil kopen omdat die in mijn ogen te grijs is.
De Acer (20" laptop) had volgens mij iets van 6 of 8 lampen maar ook die was erg grijs.

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

That's the way the cookie crumbles.

Verwijderd

Topicstarter
@ Moneta, thnx ik zal er eens naar kijken. Ik ken dit merk helemaal niet.
Met welk merk is MSI te vergelijken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:08:
@ Moneta, thnx ik zal er eens naar kijken. Ik ken dit merk helemaal niet.
Met welk merk is MSI te vergelijken?
Meen je dat? Of bedoel je op notebook-vlak? MSI is imo wel met Asus te vergelijken, niet qua notebooks, maar wel qua moederborden, grafische kaarten etc etc.

Qua notebooks is MSI volgens mij nog redelijk nieuw, bestaat misschien 1,5 tot 2 jaar ofzo.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Ik heb een MSI L710 en L730 gehad en deze zijn mij totaal niet bevallen ivm veel defecten bij BEIDE notebooks. Verder moet ik mijn geld van MSI (wat 3,5 week geleden beloofd is) nog terug krijgen.

HP Pavilion 9000-serie moet niet goed zijn qua kwaliteit om mee te nemen (dagelijks gebruik op school bijv.). Verder is dat een goede prijs/specs lappie!

Ik zou ook even bij XXODD. Deze hebben laptops die 'design' zijn, maar ook goed presteren imho. Kijk trouwens niet naar de specs die erbij staan, want je kunt ze daar ook zelf configureren!

Verder kun je ook even op Laptops4u kijken, deze hebben laptops die vaak ook nog eens (voor een gedeelte) zelf te configureren zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, de MSI valt dan voor mij af. Het is wel de bedoeling dat de laptop een goed en degelijk exemplaar is. XXODD ken ik ook niet maar zal ik ook even bekijken.

Laptops4u zit nogal uit de buurt dus lastig om een scherm te bekijken en dit is toch wel noodzakelijk is gebleken.

Zijn er dan werkelijk geen laptops die een helder scherm hebben?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Welke resolutie wil je op het scherm gaan draaien?
Een 17" is namelijk vaak in meerdere versies leverbaar.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
1440 x 900 is in principe al wel voldoende. Als er een hogere resolutie op zit is dat erg handig maar niet perse noodzakelijk.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dell heeft 2 17" systemen en voor zo'n 1600 euro moet het toch wel lukken denk ik.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
En toen werd er met laptops in het topic gesmeten, maar hebben ze wel een goed scherm zoals de TS eist.. Persoonlijk denk ik dat het vrij lastig wordt om een laptop met goed scherm te vinden. De Sony's worden vaak wel geroemd om hun geweldige schermen, maar zoals gezegd wel duur. Zelf niet echt problemen met de kleur van het wit om mn Asus laptop. Maar merk toch wel dat het niet echt helemaal wit is.. Ik zou verschillende winkels inlopen en de verkopers vragen.. Ik denk dat het pittig wordt en je je er haast beter bij neer kunt leggen om een perfect witte kleur te eisen..

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, wit is natuurlijk subjectief. Helemaal spierwit zal ik ook niet vinden in een laptop of pc, daarvan ben ik me ook goed bewust. Maar redelijk wit is toch wel wat ik wil hebben. Ik werk nu ook met een helder beeldscherm (acer al1951).

Ben al weet niet hoeveel winkels ingelopen en alle 17" laptops bekeken. Nogmaals ik ben al een aantal maanden op zoek. De meeste verkopers komen niet verder dan het standaard riedeltje, en dat riedeltje ken ik zelf wel. ;) Heb ervaren dat er tussen de verschillende modellen van hetzelfde merk ook verschil in beeldscherm kan zitten. Een winkelier heeft natuurlijk niet alle modellen in de winkel liggen. Denk bijv maar eens aan de Toshiba P100 serie daarvan zijn er nogal wat en redelijk gelijk qua specs. Alle laptops die ik gezien heb, heb ik op max brightness gezet in de winkel om te zien hoe helder ze kunnen worden. De meesten worden dan maar nauwelijks lichter.

Als Sony inderdaad voor mij het beste beeldscherm zou hebben zou ik natuurlijk even wachten en dan een Sony kopen echter deze laptops hebben weer geen keypad. En dat vind ik cijfermatig weer knap irritant. Zo is er altijd wat...

Mijn vraag in dit topic was eigenlijk zoals gremlin-online beantwoordt, mijn asus vind ik redelijk wit. Om welke Asus gaat het? Met die info kan ik verder.

Dus van iemand horen die ervaring heeft met een 17" laptop die het scherm behoorlijk (goed) wit vindt. Met die informatie (model/merk) kan ik de specs uitzoeken en daarna een winkel zoeken waar ik het scherm van de laptop kan bekijken. En ja ik weet dat wat de een wit vindt dat voor de ander niet zo hoeft te zijn. Als iemand zijn beeldscherm redelijk wit en helder vindt is die in ieder geval al niet erg grijs en voor mij dan reden om even beter te bekijken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zelf heb ik de Asus A6T, maar die is 15.4" en niet meer leverbaar. Verder hebben de Asus 17" laptops ook geen numpad voor zover ik weet. Ik meende echter wel dat Asus een scherm van Sony gebruikt.

Als ikin het nvidia control panel even kijk met de helderheid van de kleur dan zie ik dat het wel aardig wit is. In het nieuwe control panel zit een grijze strook die richting wit ga. Op de standaard 50% zie ik het verschil voor een heel groot deel. De laatste paar pixels zijn gelijk. Bij 48% wordt alles wat donkerder maar kan ik de rand helemaal volgen tussen wit en grijs.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Gremlin, jammer dat de Asus weer geen keypad heeft. Heeft iemand ervaring met de schermen van Fujitsu Siemens, bv de Xi1526?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:16
ik kan je het standaar d 1440x900 scherm van dell afraden...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

caspervc schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:43:
ik kan je het standaar d 1440x900 scherm van dell afraden...
offtopic:
en ik kan je hm aanraden...
|:(

Wat zinloze post...als je het nu even onderbouwd...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ TS: Waarom perse 17" ipv 15,4" met dezelfde resolutie? Die 2" is imho te verwaarlozen..
17" verbruiken meer stroom dan 15,4" modellen (oke oke, hij hangt bijna altijd aan de netstroom)

Volgens mij wil je hem vooral gebruiken als desktopvervanger of niet en jij denkt dan 'o 17" heb ik nu ook, dus dat moet ik ook hebben' houdt er dan rekening mee dat 'n laptop veel dichter bij je staat dan een los TFT-scherm (ivm toetsenbord) en dat een 15,4" dus meer dan voldoende is qua grootte!

Dit denk ik allemaal hoor, weet uiteraard niet of het waar is :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• mynicksnix
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 09:48
Interessant topic.... ik zoek een zelfde systeem.... en denk de beste optie gevonden te hebben.
De BTO 17W24+. Deze komt uit de ASUS fabriek!! Zie de zeer positieve review op http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=103430. Het scherm schijnt echt subliem te zijn.... en de prestaties zijn ook erg goed. Verder is ASUS bij mijn weten de meest betrouwbare Aziatische fabrikant.

En het systeem is nog relatief goedkoop ook nog (scheelt >200 euro met een identieke Asus Z84JP). De prijs is € 1540,- (degreef.nl) excl. besturingssysteem voor het volgende:

Beeldscherm 17 inch Breedbeeld Glare TFT (16:10), WSXGA+ (res. 1680x1050)
Videokaart Nvidia PCI-e Geforce 7600 512 Mb videokaart, verwisselbaar MXM-III
Processor Core 2 Duo T7200 2 GHz 667 mhz fsb, 4MB cache
Chipset Intel® 945PM / ICH7-M
Geheugen DDR2 (1) 1Gb DDR2 geheugen (slot 1)
Geheugen DDR2 (2) 1 Gb DDR2 geheugen (slot 2)
Harddisk S-ATA * 100 GB (7200 rpm, 8 MB cache, serial ATA)
Optische drive 8x DVD+/-RW Dual Layer
Intel Wireless Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit WLAN
Accu 9-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Bluetooth Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
USB 4 x USB 2.0 Poort
VGA-poort 1 x D sub 15-Pin VGA poort, 1 x TV uitgang (S-video) poort
HD-TV aansluiting HDMI connector voor HD ready LCD schermen
Webcam Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
Uitbreidingsslot(en) 1 x PC Express Card
E-SATA Poort Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
LAN 10/100/1000 GigaBit Ethernet netwerkkaart (RJ45)
Modem 56Kbps V.90 Data/Fax Modem
Cardreader 7-in-1 card Reader (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)
Audio Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning, Dolby DTS
Audio Microfoon- +lijn ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
Audio 4xIngebouwde surround speakers + 1xSub-Woofer
Firewire 1 x IEEE1394 FireWire poort
Afmetingen 394(W) x 287(D) x 36 ~ 43.5(H) mm
2 jaar carry-in garantie

Geen slechte deal lijkt me. Twijfelde tussen deze of de Dell 9400, maar die heeft maar 1 jaar garantie en je moet het duurste scherm nemen voor een vergelijkbare beeldkwaliteit. De videokaart van de BTO is underclocked door Asus, maar die kun je zonder problemen hoger zetten, waarmee je een 3Dmark 05 score van 4162 (normaal: 3107; zie link asus review) kunt bereiken. Op notebookcheck.nl kun je zien hoe die score zich verhoudt tot andere kaarten.
Nog een groot voordeel van deze BTO zijn de fabuleuze speakers..... je hebt zo echt een alles in 1 systeem. Het is trouwens nog wel ff wachten tot half maart, dan is de laptop vast leverbaar.

En nu niet allemaal bestellen.... dan heb ik er straks geen meer ;)

Om nog ff te reageren op de post van CLB; ik twijfel ook over de schermgrootte. 15,4 inch zal idd ook wel genoeg zijn voor de meeste gebruikers (CAD/photoshop etc. uitgezonderd misschien). Echter is de meerprijs voor een 17 inch scherm (met verder dezelfde specs) t.o.v. een 15,4 inch scherm met dezelfde hoge resolutie slechts iets meer dan 100 euro. Een voorbeeld is de BTO 15W23+ (gelijk aan de Zepto 2425W - Multimedia en de Compal Hel 80....).
Ik zou dan toch de 17W24+ prefereren, vanwege de betere warmteafvoer, het voordeel van de speakers, de extra aansluitingen en betere uitbreidingsmogelijkheden. Ook is hij beter geschikt als desktop replacement (als je los toetsenbord en muis gebruikt en dus verder weg zit). Wel jammer is dat je een fingerprint reader mist. En natuurlijk is het minder handig met vervoeren. Zeker omdat de coating erg gevoelig blijkt (soft sleeve is een aanrader).

• CLB
  • Niet online

CLB

Haha dit is grappig! Als de laptop leverbaar is krijg ik er eentje thuisgestuurd,
om uitgebreid te testen en te reviewen! Ik ben ook bezig aan 'n topic over deze laptops!
(en over andere BTO-laptops) maar dat wil nog niet echt vlotten! Komt er wel aan dus :*)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
CLB schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:06:
Haha dit is grappig! Als de laptop leverbaar is krijg ik er eentje thuisgestuurd,
om uitgebreid te testen en te reviewen! Ik ben ook bezig aan 'n topic over deze laptops!
(en over andere BTO-laptops) maar dat wil nog niet echt vlotten! Komt er wel aan dus :*)
Dan wil ik weten waar ik mijzelf aan kan melden, reviewen vind ik namelijk ook nooit erg 8) :*)

• mynicksnix
CLB schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:06:
Dat is wel humor idd. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.... Misschien wil je hem wel niet meer terug geven..... ;) Staat dat topic van je al online? Zo ja, waar is het te vinden?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:15:
EN wat nog wel het BELANGRIJKSTE voor mij is, een goed/helder beeldscherm (waar wit ook wit is en niet lichtgrijs zoals bij de meeste laptops die ik gezien heb). De HP dv9085 is om die reden terug gegaan. Had deze laptop gekozen vanwege de specs maar kon er uiteindelijk niet mee werken vanwege het beeldscherm.
Weet je zeker dat dit aan de HP dv9085 ligt? En niet aan mogelijke verkeerde beeldscherm instellingen? Dit apparaat heb ik juist gekozen vanwege het zeer goede en contrastrijke scherm. Het verbaast me dat je het om genoemde reden hebt teruggebracht.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• mynicksnix
AvK schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:12:
[...]
Weet je zeker dat dit aan de HP dv9085 ligt? En niet aan mogelijke verkeerde beeldscherm instellingen? Dit apparaat heb ik juist gekozen vanwege het zeer goede en contrastrijke scherm. Het verbaast me dat je het om genoemde reden hebt teruggebracht.
Volgens de review op pcmweb is het scherm van goede kwaliteit inderdaad (http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1775).
Maar het is natuurlijk ook wel een kwestie van persoonlijke voorkeur. De Sony (en Asus) schermen zijn over het algemeen van hoge kwaliteit, maar bij Sony betaal je daar wel erg veel voor naar mijn mening. Maar Asus (en BTO) missen dan weer het gevraagde numeriek keypad. Bij de BTO is die echter wel als accessoire te verkrijgen. Lijkt mij persoonlijk net zo handig, aangezien je dan gewoon recht voor je scherm kunt zitten.
Een harde schijf van meer dan 100GB is ook mogelijk (160 GB), maar dan boet je wel in op snelheid (5400 ipv 7200 toeren).

Ik denk in ieder geval dat je hoe dan ook zult moeten inboeten op 1 van je eisen Cowy. Ofwel prijs (neem een Sony), ofwel het numpad (neem de BTO), ofwel betrouwbaarheid (neem de MSI). Zelf zou ik in jouw geval voor de BTO gaan, heeft de beste prijs-kwaliteit verhouding. Aangezien je het scherm zo belangrijk vindt (is het ook!), zou ik nog even gaan kijken in 1 van de winkels die deze BTO aanbiedt. Bij computerpirates hebben ze hem ook bijv. (mocht dat dichterbij zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door mynicksnix op 11-03-2007 10:59 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Alex3305 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:21:
[...]

Dan wil ik weten waar ik mijzelf aan kan melden, reviewen vind ik namelijk ook nooit erg 8) :*)
Aanmelden heb ik niet gedaan ;) BTO kwam zelf naar mij toe, dus dat is net wat anders
mynicksnix schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:48:
[...]

Dat is wel humor idd. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.... Misschien wil je hem wel niet meer terug geven..... ;) Staat dat topic van je al online? Zo ja, waar is het te vinden?
Noopz nog niet, ben ermee bezig :)

Verwijderd

Mischien kunnen jullie hem samen testen? bij CLB thuis dan bedoel ik of in IJsselstein bij BTO
Deze week verwachten we ze!!!! O-)

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er geen email notification is vandaar dat ik de vele reacties nu zo snel niet gezien had.

Wat betreft het beeld. Heb jarenlang met 15,4 laptop gewerkt en aangezien ik groter wilde qua scherm en een zwaarder systeem wenste, gekozen voor een desktop met 19" inch (Acer AL1951). Qua schermgrootte en beeldkwaliteit is dit scherm perfect maar ik wil weer terug naar een laptop. Aangezien ik voornamelijk met grafische programma's werk is een groter scherm plezieriger. Voor mij dus een reden om te kiezen voor een 17" ipv 15,4 inch.

De HP heeft voor mij werkelijk een te grijs scherm. Aangezien ik geen newbie in computerland ben weet ik hoe ik het maximale uit een scherm kan halen. Dit was niet mogelijk met de HP of het ging ten koste van de beeldkwaliteit. Ook de verkopers waar ik deze laptop had gekocht hebben nog een poging gedaan toen ik mijn probleem uitlegde. Ook zij vonden het scherm te grijs. Wel kan ik me voorstellen dat als je geen vergelijkings materiaal hebt dat het scherm van de HP perfect is.

Het liefst zou ik natuurlijk het complete plaatje willen. Ik begrijp echter ook na mijn zoektocht en jullie ervaringen dat dat bijna onmogelijk is. Wellicht is het raadzaam dan nog even te wachten. Zou wel erg jammer zijn als ik nu concessies zou doen en vervolgens binnen afzienbare tijd komt er toch een laptop op de markt die perfect zou passen.

In de duitse Media markt krantje kwam ik een Toshiba P100-10F tegen. Qua specs zou het passen nu nog het scherm in het echt bekijken.

Verwijderd

Hallo,

Ik zoek ook een laptop:
17" MET numeriek deel.
Ik ben al gestoten op de Hp dv9058.
Wat raden jullie nog aan?

• mynicksnix
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:21:
Het liefst zou ik natuurlijk het complete plaatje willen. Ik begrijp echter ook na mijn zoektocht en jullie ervaringen dat dat bijna onmogelijk is. Wellicht is het raadzaam dan nog even te wachten. Zou wel erg jammer zijn als ik nu concessies zou doen en vervolgens binnen afzienbare tijd komt er toch een laptop op de markt die perfect zou passen.
Dat lijkt me inderdaad ook verstandig. Zolang er geen haast bij is, kun je beter even wachten en dan je ogen goed open houden.
Verder hoop ik voor je dat die Toshiba ook in Nederland geleverd gaat worden. Vooralsnog alleen in Duitsland lijkt het. Binnen de P100 serie heeft Toshiba 12 laptops trouwens (zie hun website). Enkel de 2 topmodellen (>2000 euro) hebben een scherm met een hogere resolutie dan 1440x900. Maar ze hebben wel allemaal een numpad.

Verwijderd

Topicstarter
mynicksnix schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:17:
[...]
Verder hoop ik voor je dat die Toshiba ook in Nederland geleverd gaat worden. Vooralsnog alleen in Duitsland lijkt het.
Ik woon in Duitsland, dus geen probleem ;)

Verwijderd

Ik heb het volgende besteld:
merk:XODD

17" TFT-scherm ClearView
WXGA resolutie 1440x900 (extra helder + extra brede kijkhoek)
Processor:
Intel Core Duo T7200 2,00GHz met 4MB L2 cache (FSB 677MHz),

Chipset:
Intel 945PM Express + ICH7M chipset

Video:
ATI Mobility Radeon X1600 256MB

Audio:
High Definition audio met 2 kanalen stereo analoge uitgangen
2 stereo speakers met volumeregelaar

Werkgeheugen:
2GB DDR2 667MHz

Harddisk:
Seagate Momentus 7200.1 100GB 7200RPM (Serial ATA 150MB/sec)

Optische schijf:
DVD-/+ dual layer (her)schrijver inclusief software

Communicatie:
56k fax/modem
10/100/1000 Mbps LAN ethernet
Intel PRO/Wireless 3945ABG (54Mbps draadloze netwerk module)
Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR(Enhanced Data Rate).

I/O poorten:
4x USB2.0 connector
1x IEEE 1394 firewire poort (Mini Firewire)
SP/DIF digitale uitgang (5.1 channel)

koptelefoon uitgang
microphone ingang
Line-in ingang

VGA(dual-view) aansluiting
S-Video TV-uitgang

modem RJ11
ethernet RJ45

1x Express Card 54(34) slot

Cardreader:
5-in-1 Cardreader voor Memory Stick(Pro), SD, SD-IO, MMC

Stroom:
AC-DC adapter 110-240V 90Watt
smart Li-Ion batterij 9 cells 6600mAH (3,5 uur batterijtijd)

Pointing device:
touchpad met scrollfunctie

Instant Keys:
Internet, E-mail, Applicatie

Garantie:
2 jaar carry-in garantie, uitbreidbaar tot 3 jaar pick-up & return garantie (De uitgebreide garantie genomen)

Afmetingen:
393mm (B) x 281mm (D) x 28mm/34mm (H)

Gewicht:
3,8 kg

• CLB
  • Niet online

CLB

Zit daar 'maar' een X1600 in joh.. Dacht dat XODD's standaard kwamen met GO7900's en dergelijke!?

Voor de rest echt niks op aan te merken! Superconfig!
Heb 't zelf ook namelijk, dan wel 'verpakt' in 'n 14,1" laptopje :9

Verwijderd

kosten: 1318 euro's.....zonder OS en zonder uitgebreide garantie...eigenlijk een koopje, krijg em morgenochtend binnen hoop ik

• mynicksnix
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:43:
kosten: 1318 euro's.....zonder OS en zonder uitgebreide garantie...eigenlijk een koopje, krijg em morgenochtend binnen hoop ik
Dat is zeker goed te doen ja. Ben benieuwd naar je ervaringen.... vooral: hoe is het scherm??
Zelf neig ik nu meer naar de Fujitsu-Siemens Xi1546. Die is ook wel heel erg gunstig geprijsd momenteel.
Edit: sterker nog... ik heb hem besteld!! Als het goed is heb ik hem morgen. Ik zal binnenkort wel wat gebruikerservaringen posten....

[ Voor 13% gewijzigd door mynicksnix op 15-03-2007 14:16 ]

• mynicksnix
Het is hier stil geworden.... iedereen al een keuze kunnen maken?

Hier iig even een korte review van de Fujitsu-Siemens Xi1546. Over het algemeen ben ik zeer tevreden, qua prijs-kwaliteit was het een prima aankoop. Voor € 1189 kreeg ik het volgende:

Processor Intel Core 2 Duo T5600, 1,83 GHz, 2MB
Chipset Intel 945PM
Geheugen 1024MB Samsung DDR II 533 (ga ik nog upgraden)
Schermgrootte 17" WXGA+, 1440 x 900
Video ATI Mobility Radeon X1800 256MB dedicated
Harde schijf 2 x 120 GB, 5400 rpm (fujitsu-siemens)
Diskettestation 4-in-1 card reader (SD en Memorystick)
Modem 56 Kbps
LAN 10/100/1000 Mbps
Wireless lan IEEE 802.11b/g
CD / DVD DVD-RW/DVD DUAL
USB 4 x USB 2.0
Bluetooth Ja
FireWire 1 x IEEE 1394
Audio Audiosysteem met 2 ingebouwde speakers en subwoofer
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Software Microsoft Windows XP Media Center Edition (+ vista premium upgrade!!), Cyberlink PowerDVD, Toshiba Bluetooth drivers, Nero Express 6, Norton Internet Security 2006, Works 8.5, Driver&utilities dvd
Afmetingen 408 x 289 x 38.1 mm
Gewicht 4,1 kg

Dan nu de review:

Beeldscherm
Deze is van prima kwaliteit! Er is enige leakage, maar dat merk je verder niet. Gelukkig heb ik geen dode pixels. In het begin merkte je de Crystal View reflectie heel erg, maar na een paar dagen ben ik er al aan gewend en geeft het alleen maar mooiere kleuren etc.

Overige pluspunten
- Videokaart: de X1800 van ATI, dat zegt genoeg.... is ook nog MXM3 dus biedt uitbreidingsmogelijkheden.
- Touchpad kan uit/aan mbv een knopje
- Hardwarematig uit/aan van Wireless/Bluetooth
- Compleet pakket (software, tas, afstandbediening, dvi2vga verloopstuk, fujitsu-siemens herstel-dvd - is erg handig, ik miste alleen een handleiding)
- RAID (helaas bij mij 2 schijven van het eigen merk, maar ze zijn nog steeds lekker snel; HD TUNE transfer rate is gemiddeld 58.6 MB/sec.)
- speakers en subwoofer (geluidskwaliteit is voor een laptop uitstekend)

Minpunten
- Toetsenbord (erg wennen, vooral de FN positie en kleine rechter Shift zijn in het begin vervelend, je kunt er wel snel op typen, maar het is wel wat lawaaiig; voordeel is het NUMPAD)
- Warmte (aan de voorzijde - waar je handpalmen op rusten, maar het is niet echt storend)
- Accuduur (max. 2 uur; vind ik niet zo'n probleem, het is dan ook een echte desktopreplacement laptop)
- Als je het scherm dichtklapt zit er wat speling (los ik op door een Crumpler Slip)
- Oja, nog 1 ding vergeten; de boxen ruizen als je het volume uit of heel laag zet.
Pagina: 1