Toon posts:

systeem hang spontaan (ook tijdens booten)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heb ik een vervelend probleem; meestal binnen enkele minuten na opstarten hangt het systeem. geen blauw scherm, maar beeld bevroren en geen reactie op tobo, muis of uit-knop. heel soms reboot hij. dit hangen gebeurt zelfs soms bij het booten en voordat de ik de BIOS in kan, dus ik vermoed geen software/OS probleem.

het mobo is een ASUS A8N-E, het systeem draait al 1,5 jaar stabiel, wel heb ik sinds 1 maand een nieuwe voeding (cooler master RS 450 ACLX switching PSU), maar daar heb ik tot nu gewoon mee gewerkt.

vraag; heeft iemand een idee aan welke componenten dit allemaal zou kunnen liggen en hoe ik erachter kan komen. Zo, nu heb ik gelukkig kunnen doortypen, snel posten ;-)

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 13:17
We hebben hier opo GoT een topic over waar je eerst eens moet kijken.

Om je toch wat te helpen: zorg ervoor dat je verbinding tussen toetsenbord/muis en ontvanger goed is: zet de ontvanger 'in het zicht', dus niet onder je bureau of zo.
En wat je ook altijd moet doen: geheugen controleren. Ik gebruik altijd deze. Kan op floppy en cd worden gezet.

Suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost; de passieve koeler (zelf gemonteerd) voor de n-vidia chipset zat los. een pinnetje was eruit gesprongen. zalman nb blokje. heb er betere ingezet, wel iets om op te letten dus