.nl domein bij midphase

Pagina: 1
Acties:

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:38
Wij hebben ons.nl domein altijd bij one.com gehost, maar deze blijkt oscommerce toch niet optimaal te ondersteunen. We zijn wat gaan zoeken op internet en hebben nu een midphase hosting pakket. Na dit netjes te hebben betaald, schijnen zijn ons .nl domein niet te kunnen verhuizen. Hiervoor zouden we zelf moeten zorgen.
Ik heb wat zitten googlen maar kom er echt niet uit. Kan iemand mij op weg helpen?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

vraag je oude toko het even te doen.
die moeten dat sowieso goedkeuren

• pimsaint
da's one.com, die doen erg raar.

Ik heb de DNS servers en het IP adres van m'n nieuwe server. Is er niets wat ik zelf kan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door pimsaint op 27-02-2007 16:11 ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 14:37
Je kan altijd je DNS instellingen van je domein (laten) aanpassen en die laten verwijzen naar de nieuwe server.

• pimsaint
je bedoeld bijvoorbeeld www. door te verwijzen naar m'n nieuwe server.
Dan kan inderdaad wel, maar one.com beheert mijn DNS, en ik wil juist dat midphase dat gaat doen, zodat ik ook de mail via hun kan laten lopen.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet de primary and secondary nameserver van je domein aanpassen. Niet het A record van "www" of een andere host. Die nameservers laat je eenvoudigweg verwijzen naar een host waarvan jij (of iemand die het wel snapt) de A records wel kan instellen.

Het lijkt me trouwens dat je nieuwe hoster dit ook aan je had kunnen uitleggen.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,47,,,,Verhuizen.html

Ik denk toch dat je nieuwe host de verhuizing moet aanvragen.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Midphase doen volgens mij geen NL domeinen, dus die moet je je bij je huidige host houden of verhuizen naar een andere host die .nl domeinen registreert. Vervolgens kan je idd zoals Sendy al vermeld, je nameservers wijzigen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:17
ik weet van mij zelf dat je bij sommige host's je domeinnaam kan 'locken' tegen het overnemen van je domein, dit moet je uitzetten als je wilt gaan verhuizen.
als dit aan staat kan je het dus niet verhuizen, of pakt je oude hoster gelijk het domeinnaam weer terug.

opzich moet je nieuwe hoster het regelen, maar zelf een e-mailtje naar de oude met de vraag of hij 'gelocked' is kan natuurlijk geen kwaad.

• pimsaint
Mijn nieuwe host waagt zich dus duidelijk niet aan .nl domeinen, of weigert conctact op te nemen met sidn. Ik zal er dus zelf voor moeten zorgen dat de naamservers van mijn domein gewijzigt worden. Maar waar moet dat. Bij SIDN?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 14:37
SIDN doet niets, je moet hiervoor echt bij je hoster zijn.

Desnoods verhuizen als hij niet mee wil werken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

pimsaint schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12:
Mijn nieuwe host waagt zich dus duidelijk niet aan .nl domeinen, of weigert conctact op te nemen met sidn. Ik zal er dus zelf voor moeten zorgen dat de naamservers van mijn domein gewijzigt worden. Maar waar moet dat. Bij SIDN?
Je registreert (of hebt dat al ;)) een domein bij hoster A. Je hebt blijkbaar nu een hosting pakket bij hoster B.

Je moet je nameservers wijzigen van je domein, dus bij wie denk je dat je moet zijn? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Je moet 'm bij een SIDN member indien en je DNS laten forwarden naar midphase. Wel lastig dat ze 't niet voor je regelen eigenlijk. :) Maar zo zul je 't moeten doen.

Je oude hosting provider kan goedkeuren of kan niets doen. In beide gevallen komt de domeinnaam erdoor (tenzij ze bezwaar maken, maar dat moet gegrond zijn).

Verder kan er dan niets mis gaan :)

/Edit: Of je domein inderdaad laten staan en DNS daar wijzigen. Maar dat doen sommige ISP's niet.

[ Voor 13% gewijzigd door jep op 28-02-2007 11:35 ]

Pagina: 1