Toon posts:

Welke ping met gesharede ADSL-aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We krijgen binnenkort hier in huis adsl en we waren benieuwd hoeveel mensen er tegelijk online kunnen spelen (UT Q3 e.d.). Het netwerk bevat 6 computers en we krijgen een basic adsl abo (512 kbits/s). Dus met hoeveel mensen tegelijk kunnen we spelen met een acceptabele ping?

alvast bedankt.

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:15
ik speel vaak q3, ut, online met 2 computers, en dan is m'm ping nog altijd onder de 100

Verwijderd

Met het basic abbonement krijg je zowiezo al problemen met aansluiten. Met een extra abbonement kan je er namelijk 4 aansluiten.:(

Tevens heb je minder bandbreedte, dus denk ik dat jullie met 6 op een bandbreedte van eigenlijk 1 misschien minder behalen dan een 56kb modem. Tevens wordt je door KPN al minder aangeboden, omdat ze je bandbreedte al delen met anderen, dus is het waarschijnlijk verstandig om een extra abonnement te nemen.:7

Verwijderd

Als jullie met zijn zessen zijn, zou ik ook voor het snelle abbo gaan, is best te betalen dan. Je zult dan nog steeds via een proxy moeten, omdat je max 4 pcs kunt aansluiten dan (geen 6) en je grote kans hebt dat maar 1 van de 4 accounts het doen |:( in het begin. Maar dan zit je wel op een goeie snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Dus met het snelle abo zouden we met meer mensen tegelijk kunnen spelen? We moeten het maar eerst doen met het basic, omdat niet iedereen hier in huis even veel internet en niet te veel wil betalen (geef me een maand of 2 en ze schreeuwen om een snellere verbinding :)). Het belangrijkst is dat we iig met zn 3-en tegelijk kunnen spelen met acceptabele ping, komt dat rond de 100 uit dan zijn we tevreden (ex-modemmers).

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
En met 3 PCs gamen of met 4 ? zou dat een goede ping geven ??

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 22:24

admiral866

The King Personality Disorder

ik heb het wel gedaan met 4 of 3 pc's over isdn.
dat ging ook nog vrij goed hoor.

dus moet niet zo een probleem zijn volgens mij

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Dus met 4 PCs heb je gegamed tegen welke ping ?? en welk game ? want tetris is nog wat anders als Counterstrike ;)

Verwijderd

Ik heb adsl fast met 7 mensen (niet altijd allemaal tegelijk online). Haal een ping van 50 ofzo op de wanadoo UT servers.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tevens wordt je door KPN al minder aangeboden, omdat ze je bandbreedte al delen met anderen
Dat is totaal helemaal nét niét waar. je kpn verbinding is altijd 512kbps. Ongeacht het aantal gebruikers. Pas vanaf de provider naar buiten kan je last hebben van "drukte". Dat is juist het mooie van de ADSL techniek.
(geef me een maand of 2 en ze schreeuwen om een snellere verbinding )
Geef jezelf een week of twee en je bent ervan overtuigd dat de verbinding die je hebt echt perféct is om te internetten, en ook om te gamen (als ping <100 je doel is).

Je zit nooit met z'n zevenen teglijk de downloaden (hoop ik voor je) en dan heb je dus gewoon een supersnelle verbinding. Als de een een pagina aan het lezen is, haalt de ander weer de volgende met (zeg) 150kbps binnen.

Dit alles mits jij, of een van julie, niet van plan zijn hard-core games/divx/warez te gaan d/l-en. zo iemand hebben wij dus in huis, en dat is behoorlijk irri... hij wil er niet nog echt rekening mee houden enzo... Want dan druk je het wel redelijk dicht. Zeker met DAP enzo (maakt gelijk 15 connecties ofzo :r). zo af en toe napsteren ofzo is niet echt erg, merk je niet veel van.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1