Toon posts:

ASUS s-presso p111 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat probleempjes met mijn s-presso iemand oplossing?

1. Datum op de display loopt van 11 januari tot 17 januari ofzo en begint weer opnieuw ( tijd klopt wel)
2. Radio functie hij vind de kanalen maar zegt vervolgens als ik 1 wil openen dat ze locked zijn..
3. TV KPN digitenne sluit ik aan koppel door via coax kabel krijg wel beeld geen geluid.
4. Installeren instant on gaat wel maar opstarten met instant on doet hij niet.

De asus is compleet geinstalleerd met orginele CD`s met drivers en Home theater... windows xp sp2

Hoop dat iemand wat oplossingen heeft hoor het graag

bedankt alvast

gr,

wesley

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-01 14:10

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar heb wel een probleem met m'n Asus S-presso helaas.... Hij heeft altijd vlekkeloos gewerkt met 2 p-ata schijven erin ('t was een beetje prutsen). Nu wil ik die vervangen door 1 grote schijf en dat is een s-ata. Probleem is dat na het installeren van windows XP (met sp2) hij niet kan booten van HD. Hij kan wel alle files kopieren en daarna boot hij om windows te gaan installeren. Bij die boot komt hij niet verder, herkent hij de s-ata schijf niet goed ? Heb al flink lopen spelen met de opties in de bios, maar dat bracht geen oplossing. Heeft verder iedereen probleemloos 1 Sata aan de praat ?

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
farmacop schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:06:
Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar heb wel een probleem met m'n Asus S-presso helaas.... Hij heeft altijd vlekkeloos gewerkt met 2 p-ata schijven erin ('t was een beetje prutsen). Nu wil ik die vervangen door 1 grote schijf en dat is een s-ata. Probleem is dat na het installeren van windows XP (met sp2) hij niet kan booten van HD. Hij kan wel alle files kopieren en daarna boot hij om windows te gaan installeren. Bij die boot komt hij niet verder, herkent hij de s-ata schijf niet goed ? Heb al flink lopen spelen met de opties in de bios, maar dat bracht geen oplossing. Heeft verder iedereen probleemloos 1 Sata aan de praat ?
meestal heb je dus een floppy nodig met drivers. Of je moet ze eventjes slipstreamen in een windows installatie dvd. Is met google of GoT search genoeg over te vinden. Hopelijk verhelpt dit je probleem, anders zou ik ook niet weten wat er mis is.

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-01 14:10

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ik ben op zoek naar de juiste drivers om te laden bij de installatie (F6 enzo). Heb intel drivers voor de
ICH5 SB geprobeerd maar geen succes en op de Asus-site voor de S-presso vind ik niets van mijn gading... snif

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
farmacop schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:06:
Bij die boot komt hij niet verder, herkent hij de s-ata schijf niet goed ? Heb al flink lopen spelen met de opties in de bios, maar dat bracht geen oplossing. Heeft verder iedereen probleemloos 1 Sata aan de praat ?
Volgens mij moet je dan een biosoptie & boot-volgorde aanpassen: de ingebouwde cardreader-sleuven worden al herkend als "c/d/e-schijf" wanneer je een P-ATA HDD eraan hangt, mogelijk dat dat het met S-ATA hdd net ff teveel van het goede is :P

Ben ff kwijt hoe het die extra optie in het bios ook al weer heette, heb 2-3 jaar terug voor het laatst gezien bij iemand (iets met 'Boot from P-ATA and/or S-ATA', waarschijnlijk ergens bij de controllersettings).