Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07
Nou kon ik dat niet laten liggen, een X950 BNL voor maar 149 euro, altijd geinig zo'n dingetje.
Wat blijkt, er zitten wel alleen de kaarten van de Benelux in, maar de rest van Europa staat
op de DVD die er bij zit. En die kun je er bij laden, zij het dat de SD kaart van maar 256 MB
dan erg gauw vol zit. Maar wie houdt mij tegen om voor 15 euro een 2 GB kaartje te halen, en
gewoon via de cardreader de inhoud over te kopieren, dan past het wel. Ga ik nou ergens
de mist in of heb ik dan voor 164 euro een X950 Europe?

Bram Bouwens

Verwijderd

klinkt in ieder geval goed!! Laat het even weten, als het is gelukt en hoe het bevalt!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BTB schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:07:
Nou kon ik dat niet laten liggen, een X950 BNL voor maar 149 euro, altijd geinig zo'n dingetje.
Wat blijkt, er zitten wel alleen de kaarten van de Benelux in, maar de rest van Europa staat
op de DVD die er bij zit. En die kun je er bij laden, zij het dat de SD kaart van maar 256 MB
dan erg gauw vol zit. Maar wie houdt mij tegen om voor 15 euro een 2 GB kaartje te halen, en
gewoon via de cardreader de inhoud over te kopieren, dan past het wel. Ga ik nou ergens
de mist in of heb ik dan voor 164 euro een X950 Europe?
Kun je mij uitleggen waar die bestanden staan? Ik zie ze namelijk niet...

• BTB
VariX schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:58:
[...]

Kun je mij uitleggen waar die bestanden staan? Ik zie ze namelijk niet...
Oh, ja, dat zag ik even later ook. Ze zitten in die cab files die erop staan, die moet je dus even uitpakken met TurboZip of zo (kan ik morgen even checken, staat op een andere computer).
Wat wel jammer is, de POI's zitten daar ook in, zogenaamd in .cab files (nog eens), echter die
zijn helemaal niet te lezen, kennelijk encrypted. En de POImanager wil die ook niet zien.
Affijn .. ik heb net m'n 2 GB SD-kaartje, dus dit weekend ga ik wel wat vogelen.

Bram Bouwens

• Jckx
  • Niet online
BTB schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:18:
[...]

Oh, ja, dat zag ik even later ook. Ze zitten in die cab files die erop staan, die moet je dus even uitpakken met TurboZip of zo (kan ik morgen even checken, staat op een andere computer).
Wat wel jammer is, de POI's zitten daar ook in, zogenaamd in .cab files (nog eens), echter die
zijn helemaal niet te lezen, kennelijk encrypted. En de POImanager wil die ook niet zien.
Affijn .. ik heb net m'n 2 GB SD-kaartje, dus dit weekend ga ik wel wat vogelen.
Kun je het even melden met welk programmaatje je ze opent? Ik krijg het met Turbozip niet voor elkaar.

• BTB
Kun je het even melden met welk programmaatje je ze opent? Ik krijg het met Turbozip niet voor elkaar.
Klopt, was niet TurboZip maar ZipScan.
Overigens geen tijd gehad verder dit weekend. Wat wel al gelukt was is om de kaart van
de Canarische Eilanden (die is niet zo groot) op de originele kaart er bij te copieren, dat
werkt dan dus gewoon.
Later ...

Bram Bouwens

• Jckx
  • Niet online
Dan nog even een reactie van mijn kant.

Het is mij gelukt om op een SD kaart (2GB) Europa te krijgen, door met ZipScan de data1.cab van de DVD uit te pakken. Die Europe.fdp o.i.d. kun je erop zetten in de plaats van de Benelux.fdp, en je hebt Europa :). Alleen de POI's missen dan. Zijn die misschien ergens te downloaden?

• BTB
Oh. Jij wel. Hier: device sdb: 2011136 512-byte hdwr sectors (1030 MB)
Oftewel, er klopt iets niet met de ondersteuning van 2GB SD kaartjes,
en dan weet ik niet of het aan de kaart lezer (CMULTIFP2) of aan de
drivers ligt ... Zo maar eens een nog nieuwere kernel proberen.
Misschien moet ik anders mijn camera misbruiken als kaartlezer.
En die POI's ... tja, ik heb er naar gezocht, maar nog geen succes.

Bram Bouwens

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 09:35

Nohead

PSN ID: Nohead

Wat zijn jullie ervaringen met de X950?
Hij is niet erg duur is dat ook te merken aan het apparaat?

• BTB
Nohead schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:15:
Wat zijn jullie ervaringen met de X950?
Hij is niet erg duur is dat ook te merken aan het apparaat?
Tja, het is de enige PND waar ik (kort) mee heb ge`werkt', en er zijn wat dingen die ik zou
verwachten maar niet lijken te kunnen. Kwestie van user interface. Bijvoorbeeld, ik voer een
adres in, reis erheen, en daar aangekomen blijk ik een eindje verder te moeten zijn. Voor
een volgende keer wil ik dan de exacte plek kunnen opslaan als bestemming. Lijkt me logisch
maar is me niet gelukt. Nog een: ik voer een adres in als bestemming, en wil dan de kaart
van die omgeving kunnen zien, lukt ook niet. Of ik wil de uitgestippelde route kunnen zien..
idem.
Maar goed, wel heel Europa voor een prikkie :D (nou de POI's nog).

Bram Bouwens

Verwijderd

Ik heb de aanwijzing gevolg, maar ik kan de cab.file niet uitpakken. Ik beide programma's geprobeerd.

Hoe nu verder ?

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 09:35

Nohead

PSN ID: Nohead

BTB schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:39:
[...]

Tja, het is de enige PND waar ik (kort) mee heb ge`werkt', en er zijn wat dingen die ik zou
verwachten maar niet lijken te kunnen. Kwestie van user interface. Bijvoorbeeld, ik voer een
adres in, reis erheen, en daar aangekomen blijk ik een eindje verder te moeten zijn. Voor
een volgende keer wil ik dan de exacte plek kunnen opslaan als bestemming. Lijkt me logisch
maar is me niet gelukt. Nog een: ik voer een adres in als bestemming, en wil dan de kaart
van die omgeving kunnen zien, lukt ook niet. Of ik wil de uitgestippelde route kunnen zien..
idem.
Maar goed, wel heel Europa voor een prikkie :D (nou de POI's nog).
Dat is toch bijzonder jammer als je een adres opgeeft en je niet uitkomt op de exacte locatie.

Verwijderd

[Ik heb vandaag het programma winrar gebruikt, maar het mij niet gelukt om de cab.file uit te pakken. Ik weet niet hoe jullie dat doen ?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 23:15 ]

Verwijderd

1) Software installeren op PC.
2) Lege SD-geheugenkaart inbrengen in X950.
3) X950 met USB-kabel verbinden met PC.
4) In SD manager kiezen voor programmas herstellen.
5) Daarna voor installatie map + POI in de SD manager kiezen voor EUR1, EUR2, EUR 3 of EUR4 herstellen (volgens de gewenste regio) .

Verwijderd

Ik heb alleen de benelux-versie, maar op de bijgaande dvd staat full-europe. Ik had begrepen van dit forum dat je die gegevens kon onsluiten door een cab-bestand te openen. Dus ik kan niet via de SD manager andere kaarten installleren

Verwijderd

Bij het installeren van de software van de DVD op de PC worden de POI en de kaarten geinstalleerd onder program files\viamichelin. Daarna heb je de DVD niet meer nodig. Bij installatie van de kaarten via de SD-manager worden de bestanden uitgepakt vanaf de harde schijf naar de X950. (Zie uitleg hierboven). Voor elke regio (EUR1, 2, 3 en 4) heb heb je wel telkens een lege SD-geheugenkaart nodig van 1GB. De SD manager zit wel niet logisch in mekaar, aangezien deze spreekt van programmas of kaarten herstellen i.p.v. installeren. Met de SD-manager alleen kaarten op een lege geheugenkaart installeren gaat niet, je moet ook nog kiezen voor programmas herstellen. (Hierbij worden essentiële programmas op de geheugenkaart gezet die noodzakelijk zijn voor de weking van de X950).

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:32:
Bij het installeren van de software van de DVD op de PC worden de POI en de kaarten geinstalleerd onder program files\viamichelin. Daarna heb je de DVD niet meer nodig. Bij installatie van de kaarten via de SD-manager worden de bestanden uitgepakt vanaf de harde schijf naar de X950. (Zie uitleg hierboven). Voor elke regio (EUR1, 2, 3 en 4) heb heb je wel telkens een lege SD-geheugenkaart nodig van 1GB. De SD manager zit wel niet logisch in mekaar, aangezien deze spreekt van programmas of kaarten herstellen i.p.v. installeren. Met de SD-manager alleen kaarten op een lege geheugenkaart installeren gaat niet, je moet ook nog kiezen voor programmas herstellen. (Hierbij worden essentiële programmas op de geheugenkaart gezet die noodzakelijk zijn voor de weking van de X950).
Weet je zeker dat jij de Benelux versie heb? De DVD die bij de Benelux versie zit van de X950 installeert helemaal niet de kaarten en de POI's van Europa, alleen de Benelux. Ook kun je niet kiezen tussen Eur 1, 2, 3 en 4 maar uit slechts één Europa map.

De truc is dus: uit de data1.cab de kaart Europe halen, een lege grote SD kaart via de SD manager installeren/herstellen (gebruikt hiervoor een cardreader!), dan de Benelux map op de kaart vervangen door de Europe (POI's kunnen blijven staan) en je bent klaar :)

Verwijderd

;) ;) ;) ;) Het is mij helemaal gelukt met zipscan en het dll bestandje heb nu europa voor een prikkie allemaal bedankt ;)

• BTB
Nohead schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:50:
[...]

Dat is toch bijzonder jammer als je een adres opgeeft en je niet uitkomt op de exacte locatie.
Ik bedoel niet dat de PND je naar het verkeerde punt leidt. Wat ik bedoel is dat sommige bedrijven een adres opgeven dat niet exact is waar je je auto kwijt kunt. Bijvoorbeeld de voordeur i.p.v. de parkeergarage. In dit geval was het overigens Ikea in Amersfoort, dat zou op Euroweg 1 zitten, maar dat klopt dus helemaal niet. Ben je dan uiteindelijk in zo'n parkeergarage dan heb je geen GPS-ontvangst meer, dan zou zo'n ding moeten snappen dat de laatste gemeten positie de ingang moet zijn geweest, zodat je die zou kunnen opslaan....

Bram Bouwens

Verwijderd

1. Ikea Amersfoort zit op Euroweg 101
2. Als je de ingang van de p-garage van een Ikea niet kunt vinden, is het misschien tijd voor een nieuwe bril.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:57:
1. Ikea Amersfoort zit op Euroweg 101
2. Als je de ingang van de p-garage van een Ikea niet kunt vinden, is het misschien tijd voor een nieuwe bril.
Dat zijn die mensen die op aanwijzing van hun navigatiesysteem het water inrijden ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1