[vc++] CString naar char[] kopiëren *

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
ik heb een char[60] en een een string. Deze string wil ik gekopieerd hebben naar de char[60]
geporbeerde functies ze werken niet. Ik weet niet meer welke ik wel moet hebben, wie kan me helpen?

Verder zeurt over casten van char* naar wchar_t* Hoe zit dat met het verschil?

[ Voor 13% gewijzigd door elgringo op 27-02-2007 14:25 ]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Als je het over STL strings hebt, gebruik dan string::c_str() om de pointer naar het eerste karakter te verkrijgen, deze kan je gebruiken ism de string copy functies.

[edit] Of
gebruik string::copy
http://www.cppreference.com/cppstring/copy.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 14:26 ]

• elgringo
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:24:
Als je het over STL strings hebt, gebruik dan string::c_str() om de pointer naar het eerste karakter te verkrijgen, deze kan je gebruiken ism de string copy functies.

[edit] Of
gebruik string::copy
http://www.cppreference.com/cppstring/copy.html
Nee het zijn CStrings, van Visual C++ en deze heeft geen copy method

Edit:
het wordt nog mooier:
het zijn nml 2 files van hier die de fouten geven

Als ik een ander project open die verwijst naar exact dezelfde fils heeft ie geen fouten, rara wat is er fout

[ Voor 28% gewijzigd door elgringo op 27-02-2007 14:56 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeg dat dan, "string" is een algemeen woord en waarmee in C++ over het algemeen een std::string wordt bedoeld ;)

Blijkbaar is je CString een unicode string, die wchar_t's gebruikt ipv chars (dus 16 bits per char ipv 8). De conversie kun je doen met WideCharToMultiByte

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2007 14:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• elgringo
Gevonden, ik had in mijn ene solution per ongeluk use unicode chars aanstaan terwijl dat niet moest, wat een beetje vergelijk al niet kan doen.

:D

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Eh - unicode karakters per ongeluk? Weet je zeker dat je dat bedoelt? Eerlijk gezegd is er weinig reden om tegenwoordig nog ANSI functies in Windows te gebruiken. Het is inefficienter (Alle ANSI API's kopieren de strings naar Unicode, roepen de Unicode API aan, om daarna strings terug te kopieren) en de nieuwere APIs zijn niet eens meer in ANSI te krijgen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1