Ben de wereld van de PHP5-DOM ingedoken, maar dat valt nog niet mee! De documentatie op www.php.net is nog niet je-dat.
Ik heb een probleem: ik heb een HTML tabel, en in die tabel wil ik voor iedere cel een nieuwe cel invoegen:
Het probleem is dat bovenstaande code een oneindige loop geeft, waardoor de pagina niet wordt geladen. Ik denk dat het komt doordat de nieuwe cel $oTdElement aan $aoCells wordt toegevoegd, waardoor hij die ook meeneemt in de foreach-loop.
Hoe kan ik dit voorkomen? Vreemd, in Javascript heb ik hier geloof ik nooit problemen mee gehad
Ik heb een probleem: ik heb een HTML tabel, en in die tabel wil ik voor iedere cel een nieuwe cel invoegen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| $xml = '<table> <tr> <td>A</td><td>B</td> </tr> <tr> <td>C</td> </tr> </table>'; $doc = new DOMDocument(); $doc->loadXML($xml); $aoCells = $doc->getElementsByTagName('td'); /* add form element cell */ foreach ($aoCells as $oCell) { $oTdElement = $doc->createElement('td'); $oTdElement->value="<input type='text'>"; $oCell->parentNode->insertBefore($oTdElement); } /* desired output: $xml = '<table> <tr> <td><input type='text'></td><td>A</td><td><input type='text'></td><td>B</td> </tr> <tr> <td><input type='text'></td><td>C</td> </tr> </table>'; */ |
Het probleem is dat bovenstaande code een oneindige loop geeft, waardoor de pagina niet wordt geladen. Ik denk dat het komt doordat de nieuwe cel $oTdElement aan $aoCells wordt toegevoegd, waardoor hij die ook meeneemt in de foreach-loop.
Hoe kan ik dit voorkomen? Vreemd, in Javascript heb ik hier geloof ik nooit problemen mee gehad