Ik weet vrij weinig van Wifi, maar dat mag uit mijn topictitel al blijken
. Ik ga binnenkort bij het switchen tussen twee Internet Providers een tijdje mijn Internet verbinding missen. Nu woon ik in Leiden en bestaat er zoiets als Wireless Leiden en dacht ik dat ik daar misschien wel gebruik van zou kunnen maken. Als ik voor het raam van mijn computerkamer op het balkon met mijn laptop ga zitten met wireless kaartje erin, ziet hij geen accesspoint van Wireless Leiden.
Vraag 1: Zou een simpel goedkoop wireless PCI kaartje in een desktop in mijn computerkamer een dusdanig veel betere ontvangst kunnen hebben dat die wel een Wireless Leiden accesspoint ziet?
Vraag 2: Kun je zo'n PCI kaartje in je desktop ook gebruiken om een soort bridge op te zetten, zodat ik met mijn laptop vanaf de bank mijn netwerk en Internet (als die het weer doet) op kan?
Vraag 1: Zou een simpel goedkoop wireless PCI kaartje in een desktop in mijn computerkamer een dusdanig veel betere ontvangst kunnen hebben dat die wel een Wireless Leiden accesspoint ziet?
Vraag 2: Kun je zo'n PCI kaartje in je desktop ook gebruiken om een soort bridge op te zetten, zodat ik met mijn laptop vanaf de bank mijn netwerk en Internet (als die het weer doet) op kan?