Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Debug header

Pagina: 1
Acties:

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29
Hoi,

Ik heb een pickit 2, met het low pin count demo board (16f690).
Programmeren gaat goed, maar dubuggen wat met MPLAB 5.2 zou moeten kunnen doet het niet.
Na wat googelen op de foutmelding kwam ik dit tegen: http://forum.microchip.com/tm.aspx?m=213214

Hier hebben ze het over de AC162061, in die thread staat ook een datasheet van die dingen:http://ww1.microchip.com/...c/Header_Board_51292m.pdf
Als ik het probeer aan et sluiten volgens blz 9 kan ik een aantal pinnen al niet vinden ICD bijvoorbeeld.
Dus mijn gedachte is, je hebt een speciale ICD Chip nodig, maar als ik bij Microchip direct kijk zie ik nergens een PIC16f690-ICD staan.

wie kan mij hier wat meer helderheid over geven?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
De eerste hit die ik vind in google met "PIC16f690 ICD", is een PDF waarin vermeld staat dat de AC162061in combinatie met een PIC16f690-ICD gebruikt wordt voor het debuggen van onderandere de PIC16f690. Zo onlogisch vind ik mijn zoekterm niet (ik heb em gewoon gecopy-pasted uit jou post), dus heb je imho niet (goed) gezocht.

Dat je de speciale ICD-modellen niet vind bij Microchip direct, kan zijn omdat je er ook de juiste header bij nodig hebt. Ik denk dat je best eens een mailtje zend naar microchip, om te vragen hoe het zit met de prijs (ik weet dat ze een "verhuurdienst" hebben voor onderandere headers van emulatoren, daar heb ik nog mee gewerkt, voor particulieren zal dat waarschijnlijk moeilijker liggen).

[ Voor 8% gewijzigd door naftebakje op 27-02-2007 20:10 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29
Sorry dat het zo overkwam, maar ik bedoelde met helderheid eigenlijk:
heb ik zowel de header EN een speciale versie van de 16f690 nodig om te kunnen debuggen?
mijn gedachte was namenlijk dat de header in de ICD versie zit ingebouwd:
Microchip Baseline parts and 8/14/20-pin Midrange parts (including the PIc16F690) do not have the In Circuit Debug module on production silicon parts. You will need to get a header module to be able to debug these parts. For the PIC16F690, this part is the AC162061 - MPLAB ICD 2 Header Interface for PIC16F690.
maar ik zal vandaag of morgen een mailtje sturen naar microchip

[ Voor 0% gewijzigd door StapelPanda op 02-03-2007 18:59 . Reden: sorry, geen microsoft maar microchip :P ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Gieltjev schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:49:
[...]maar ik zal vandaag of morgen een mailtje sturen naar microsoft.
Je kan beter verzenden naar microchip, die weten er meer van :D

Als je weet hoe de bedrading zit op de header, kan je idd volstaan met een PIC16f690-ICD. De header is er om op de normale ICvoet het speciale modelletje met een paar extra pinnen te kunnen zetten, en die extra pinnen naar de ICD aansluiting te lussen.

Is het trouwens niet mogelijk, en zo ja veel handiger (en wellicht goedkoper) om een PIC te nemen die wel ICD intern heeft, AFAIK hebben de meeste PIC's dat standaard ingebouwd, en zijn het maar de extreem kleintjes die dat ontberen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.