Toon posts:

Van MKV naar DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 5.619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen probeer ik een MKV (Matroska) bestand zo ver te krijgen dat ik hem als DVD-film kan branden. Ik heb programma's als DVDFlick en VirtualDubMod geprobeerd, maar die werken niet echt.

Iemand tips? Ik neem aan dat hier toch een makkelijke en gebruiksvriendelijke decoder voor moet zijn, desnoods met ISO als outputformaat.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:39

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Met mkvtoolnix en mkvextractgui kan je de losse streams rippen naar video en audio en eventueel ondertiteling indien die in de mkv zat. Daarna kan je ze vast wel weer met een andere tool naar DVD omplempen.

Systeem specs

Verwijderd

Staat hier niets bij ?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Voor zover ik weet moet je eerst alles splitsen, indien subs/audio/video, en deze apart omzetten naar mpeg2. Heb hier weleens iemand mee geholpen maar die is gestopt met proberen omdat het 'te moeilijk' was, probeer anders eens de Doom9.org fora, daar staat een hoop info.

Als ik me goed herinner is er een programmatje dat alles automatisch split en zo je aparte audio/video stream maakt en deze kun je dan weer converteren zodat ze op DVD werken.

/edit/
Moet toch wat sneller reageren :P
/edit/

[ Voor 5% gewijzigd door prutser001 op 27-02-2007 13:10 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
thanks! ik ga vanavond met convertxtodvd aan de slag. dat duurt vast weer een uurtje of twee.
morgen laat ik weten of het geslaagd is...

ik heb 't eerder al met virtualdubmod geprobeerd. die gaf een output in een aantal mappen (die ik waarschijnlijk op dvd moet branden), de 'audio_ts'-map bleef alleen leeg. betekent dat dat ik op de dvd geen geluid zal hebben, of kan de audio ook geïntegreerd zijn in de video-bestanden?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:39

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

AUDIO_TS map is altijd leeg op een dvd...

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen!
Ik heb wat programma´s geprobeerd, maar allemaal geven ze een output waar ik niet helemaal tevreden over ben (DVDFlick gedeeltelijk zonder geluid, ConvertXtoDVD permanent met watermerk). Daarom haal ik die dvd wel bij de bieb. Mag wel niet, maar ik doe het lekker toch.

Slotje!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:30:
Thanks iedereen!
Ik heb wat programma´s geprobeerd, maar allemaal geven ze een output waar ik niet helemaal tevreden over ben (DVDFlick gedeeltelijk zonder geluid, ConvertXtoDVD permanent met watermerk). Daarom haal ik die dvd wel bij de bieb. Mag wel niet, maar ik doe het lekker toch.

Slotje!
ConvertXtoDVD permanent met watermerk
Misschien stomme opmerking, maar als je toch van de bieb illegaal gaat kopieeren is er ook wel een manier om van de watermerk af te komen.... Maar goed, succes
Pagina: 1