Dag,
Ik ben al een tijd op zoek naar de beste Linux tegenhangers van mij favoriete Windows programma's. Ik ben al een tijd op zoek geweest op internet, maar je vind er steeds heel veel en geen enkele is compleet en af of er zijn juist vele goede, maar welke is de beste? Ik vroeg mij nu af welke jullie gebruiken en welke jullie mij aanraden. Het liefst X/KDE2/GNOME. De bovenste ben ik het hardst naar op zoek:
1. Beste Napster clone voor het Napster/opennap netwerk.
Gnapster?
2. Beste Nederlands-engels woordenboek. Ik heb de VanDale-Professional en
Euroglot-Pro voor Windows, maar voor Linux?
3. Beste tekstverwerker: ik heb een test gelezen, maar ik wil gewoon een lichte tekstverwerker die kan saven/openen naar Word2000. Ik heb nu StarOffice, maar die is zo zwaar. Bestaat er soms een stand alone converter? Applix?
4. Een Download Accalerator, zoals DAP onder windows: 4 verbindingen tegelijk >>> vier keer zo snel downloaden.
5. Beste Gnutella clone.
6. Beste Divx (en andere formaten) video player.
7. Beste ICQ clone.
8. Beste CD-Burner.
9. Beste Mail client.
10. Beste News client. Welke voor tekst. En welke voor binaries?
11. Beste complete (ook full-javascript) internet browser. Galeon?
12. Beste Wav editor, iets als Cool-Edit.
13. Beste grafische tar.gz in-/uitpakker, zoals WinRAR of WinZip.
14. Beste Chat programma.
15. Beste MP3 encoder.
Alvast bedankt,
HS
Ik ben al een tijd op zoek naar de beste Linux tegenhangers van mij favoriete Windows programma's. Ik ben al een tijd op zoek geweest op internet, maar je vind er steeds heel veel en geen enkele is compleet en af of er zijn juist vele goede, maar welke is de beste? Ik vroeg mij nu af welke jullie gebruiken en welke jullie mij aanraden. Het liefst X/KDE2/GNOME. De bovenste ben ik het hardst naar op zoek:
1. Beste Napster clone voor het Napster/opennap netwerk.
Gnapster?
2. Beste Nederlands-engels woordenboek. Ik heb de VanDale-Professional en
Euroglot-Pro voor Windows, maar voor Linux?
3. Beste tekstverwerker: ik heb een test gelezen, maar ik wil gewoon een lichte tekstverwerker die kan saven/openen naar Word2000. Ik heb nu StarOffice, maar die is zo zwaar. Bestaat er soms een stand alone converter? Applix?
4. Een Download Accalerator, zoals DAP onder windows: 4 verbindingen tegelijk >>> vier keer zo snel downloaden.
5. Beste Gnutella clone.
6. Beste Divx (en andere formaten) video player.
7. Beste ICQ clone.
8. Beste CD-Burner.
9. Beste Mail client.
10. Beste News client. Welke voor tekst. En welke voor binaries?
11. Beste complete (ook full-javascript) internet browser. Galeon?
12. Beste Wav editor, iets als Cool-Edit.
13. Beste grafische tar.gz in-/uitpakker, zoals WinRAR of WinZip.
14. Beste Chat programma.
15. Beste MP3 encoder.
Alvast bedankt,
HS