Toon posts:

Bleuscreen met Foutcode: 0x0000008E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP!

Tijdens het opstarten een filmpje krijg ik deze foutmelding 0x0000008E, ik krijg dit met meerdere filmpjes! (dit wordt afgespeeld met windows mediaplayer 10)
Heb geprobeert een andere videokaart te gebruiken helpt niks dit lost mijn probleem niet op.

ik hoop dat iemand mij kan helpen

mvg Richard

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
Hallo Richard,

Welkom op Tweakers.net!

Zo te zien heb je vandaag meer problemen gehad met blauwe schermen. Het kan zijn dat deze met elkaar te maken hebben, het kan ook niet.

Vanuit je topicstart zie ik niet veel meer dan een andere videokaart getest.

Ik zou je willen aanraden om je topicstart wat uit te breiden.

Er is bijvoorbeeld niet bekend over wat voor filmpjes het gaat, divx, xvid, welke codecs je geïnstalleerd hebt en natuurlijk welke updates van Windows je draait.

Wat heb je verder gedaan om dit probleem te verhelpen?
Heb je google bezocht en gekeken of mensen een zelfde probleem hebben?
Heb je de Microsoft website bekeken en gezocht op je foutmelding?

Houd er rekening mee dat wij geen helpdesk zijn en dat we verwachten dat je er zelf ook wat aan doet.

No flame intended

[ Voor 25% gewijzigd door Sypher op 27-02-2007 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo sypher,

jah dank je:) haha
maar oke ik zal het ff allemaal iets beter uitleggen:

het betreft een AMD Duron met XP prof sp2.
met nieuwste updates..het maakt niet uit wat voor codecs ik gebruik, heb ze allemaal geprobeert.
En wat betreft de blauwe schermen hebben de 2 pc's nix met elkaar te maken!
Heb ook geprobeert om windows mediaplayer er opnieuw op te zetten had geen resultaat, ook een andere player geeft de zelfde probleem.
Heb ook ergens op het internet gelezen dat het temaken kon hebben met het geheugen, heb dus een geheugen test uitgevoerd allemaal prima.

Mvg Richard

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
Die geheugentest hoort een aantal uren te draaien voordat die echt goede resultaten geeft. Welke heb je gebruikt? Memtest86?

Verder, probeer eens VLC als mediaspeler. Wellicht heb je dan geen/minder last van BSOD's.

p.s. groeten doen we hier niet aan. Bespaart databaseruimte ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sypher op 27-02-2007 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah ik gebruik memtest86..die heb ik ook een aantal uren laten draaien. ik zal VLC ff proberen..thnx

Verwijderd

Topicstarter
neeh VLC heeft ook geen nut gehad..werkt nog steeds niet!..

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Draai je het geheugen in dual-channel mode? Zo ja, probeer dan eens het geheugen in single-channel mode te zetten (in het BIOS, of ander door één geheugenreepje in een ander bankje te plaatsen).

Heb in het verleden ook iets vergelijkbaars gehad, en dat lag in mijn geval aan GeIL geheugen in dual-channel setup waar m'n mobo blijkbaar niet goed mee kon werken. In single-channel setup werkte het wel stabiel zonder bluescreens. En toen ik het geheugen verving door Kingston geheugen werkte het wel gewoon in dual-channel setup. Ook bij mij vond memtest geen fouten bij die GeIL modules in dual-channel setting...
Pagina: 1