[XP] explorer.exe stoort 3D functie

Pagina: 1
Acties:

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 23:31
Goedendag, ik heb het volgende probleem:

Wanneer explorer.exe actief is, kan ik geen programma's (games) draaien die gebruik maken van 3D.

Wanneer ik zo'n spel opstart dan wordt het min of meer direct geminimaliseert op het moment dat de 3D functie van mijn grafische kaart wordt aangesproken. Het spel loopt dan wel door en er is dus ook geen sprake van een crash. Ik kan het spel ook weer maximaliseren, maar als ik dat doe minimaliseert het zichzelf weer na 0-2 seconden.

Als ik explorer.exe kill via de taskmanager en vervolgens het spel via de run command opstart werkt het prima.

Wanneer ik via DirectX Direct3D wil testen dan wordt de test voortijdig afgesloten omdat ik "op een toets heb gedrukt", wat uiteraard niet zo is. Ook dit is alleen zo wanneer explorer.exe draait.

Verder wellicht van belang:

Ik heb mijn systeem net opnieuw geinstalleerd en alles zou dus helemaal schoon moeten zijn.

explorer.exe is daadwerkelijk de "echte" versie die in C:\Windows staat. Dus geen spyware of virus.

Mijn grafische kaart is een Radeon 9250 (128 MB).

Het probleem heeft zich nog nooit eerder voorgedaan. Het begon na de herinstallatie van mijn OS, maar niet direct. Ik heb namelijk in de eerste dagen na de installatie nog games gespeelt die 3D gebruiken.

Als iemand een oplossing heeft voor dit ongelovelijk irritantie probleem, dan zou ik dat graag horen.

Alvast bedankt!

• VirtualGuineaPig
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lijkt haast wel of ALT-TAB blijft hangen.

Mogelijke oplossingen:
Installeer nieuwe drivers voor de grafische kaart
Bekijk eens of er iets mis is met hyet toetsenbord

Verwijderd

jah dit ziet er naar uit dat het toetsenbord blijft hangen op een of andere manier..probeer een ander toetsenbord.:)

• Nachtschade
Verrek! Hoe geniaal!

Het was inderdaad mijn toetsenbord!

Niet te geloven dat ik hier uren en uren mee bezig ben geweest.

Verschillende grafische kaarten geprobeerd, weet ik hoeveel google hits doorgelezen, allerlei drivers voor de grafische kaart geprobeerd. Ik had zelfs al scripts geschreven om de games op te laten starten met explorer gekilled....en dan ligt het aan mijn toetsenbord.... :S

Ik dank u hartelijk!

*gaat nu even een bepaald stukje elektronica aan gruzelementen slaan*

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
Hmm toen ik dit topic las dacht ik meteen aan een probleem wat ik vroeger had. Bij mij minimaliseerde hij ook altijd games, maar dat lag - hoop ik - niet aan m'n toetsenbord. Had me een hoop frustratie gescheeld.

Wat voor tobo heb of had je ? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sypher op 27-02-2007 11:44 ]

• Nachtschade
Zo'n standaard Logitech Multimedia toetsenbord met draad.

En gelukkig heb ik mijn woede nog even weten te bedwingen en nogmaals geprobeerd om de directX test te doen...en guess what: nu werkt het dus wel. Om te testen of het aan mijn tobo lag had ik dus alleen ff de stekker uit de kast getrokken. Wellicht dat die er dus gewoon niet goed in zat?? Wel vreemd, want ik heb verder helemaal niks gemerkt qua wangedrag van mijn logitechje.

• Nachtschade
Ben ik weer!

Ik heb nu hetzelfde probleem als hierboven beschreven met het volgende verschil: het ligt niet aan het toetsenbord zelf omdat het probleem ook optreed als ik een ander of geen toetsenbord heb aangesloten.

Bijkomende interessante info is het feit dat op beide gebruikte tobo's de ALT+[nummer] toetsen niet werken en het feit dat de ' toets langer dan normaal ingedrukt moet worden om te werken.

Iemand enig idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik je een ps/2 USB verloopstuk?

Wellicht dat of de USB aansluiting of de ps/2 aansluiting andere effecten geeft?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nachtschade
Nope, geen verloopstuk in gebruik en bovendien gaat het effect dus niet weg als ik helemaal geen tobo heb aangesloten. Gebruik alleen de PS/2 aansluiting aangezien ik geen usb tobo heb.

Toevoeging: als ik dus explorer.exe kill kan ik de ALT+ toetsen en de ' toets weer prima gebruiken.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe weet je zo zeker dat je explorer.exe de originele is? Probeer eventjes SFC /SCANBOOT uit te voeren met je windows XP cd in de cd drive. Dan worden alle systeem bestanden gecontroleerd en zo nodig vervangen. Een eventuele uxtheme.dll hack wordt dan wel ongedaan gemaakt.
Als je alleen een SP1 cd hebt kun je SP2 slipstreamen. Genoeg informatie op google.

Wat je ook nog eventjes kunt proberen is in veilige modus kijken of je tobo's nog steeds hun glitches vertonen.

• Nachtschade
Dag mensen,

Excuses voor het omhoogschoppen van dit oude door mijzelf gestarte topic.

Ik heb echter weer exact hetzelfde probleem als beschreven in mijn openingspost.

Vorige week liet ik een beker yoghurt over mijn tobo vallen waarnaar deze vrij snel onbruikbaar werd doordaat allerlei toetsen het niet meer deden. Nieuw tobo gekocht maar ik merkte dat een lopend explorer.exe weer zorgde voor de direct3d problemen en onbruikbaarheid van de ALT+ toetsen,

Gisteren heb ik mijn systeem geformatteerd en opnieuw geinstalleerd (dat was sowieso wel weer nodig) maar dat heeft de problemen niet opgelost.

Mijn videokaart is een radeon 9250 die verder prima werkt. Ik heb hem zowel met oudere als de nieuwste drivers getest maar dat maakt geen verschil.

Een tobo aangesloten op pci/usb/helemaal niet maakt ook niks uit.

Momenteel ben ik echt ten einde raad, ik weet niet eens of ik het een hardware of software probleem is.

Iamand die me kan helpen? Ik zou het enorm waarderen.

• Nachtschade
Een interessante update: als ik de kleurkwaliteit van mijn monitor op lager dan 32 bits zet dan is het probleem ook opgelost.

Toch weet ik zeker dat ik mijn monitor voorheen altijd op 32 bits had staan.

• Nachtschade
Anyone?
Pagina: 1