[Vista 32] Werkende Wifi setups

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Voor de verandering ben ik ook maar eens Vista gaan installeren, en oh joy - ik krijg m'n Wifi niet aan de praat.
Ik heb een Linksys Wrt54g v5.1 router (laatste firmware), en gebruik een Wmp55ag pci wifi card.
Drivers voor de Wmp55ag gedownload hier vandaan, geinstalleerd en het systeem slaat vast.
Een hoop gekloot later krijg ik 't wel aan de praat, maar slechts voor 1 sessie - als ik Vista reboot freezed het systeem en moet ik alles uninstallen om het opnieuw te mogen proberen.

Balen dus :|

Makkelijkste oplossing is natuurlijk een kaartje erin prikken waarvan de drivers wel werken :)

Dus als je een werkende wifi-opstelling met Vista 32 hebt - laat het svp even weten zodat ik een overwogen keuze kan maken :P

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Hoewel volgens mij dit soort topics niet helemaal zijn toegestaan. Heb ik er wel interesse in.
Ik maak alweer een tijdje gebruik van mijn draadloos netwerk, bestaande uit netgear apparatuur.
En hiervoor zijn geen drivers voor vista. En zover ik begrepen heb komen deze er ook niet.
Ik ben dus ook opzoek naar nieuwe kaarten die wel werken onder vista. Maar heb besloten nog even te wachten totdat vista wat meer is ingeburgerd.
Maar misschien dat een aantal mensen hier mij alvast kan overtuigen eerder over te gaan met een goed werkende config?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• LDenninger
Okee, mocht het anderen nog interesseren :
ik heb inmiddels de Sitecom WL 171 gekocht en die draait als een tierelier onder Vista !

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet niet of je linksys kaart ook een RaLink chip gebruikt, maar de wmp54g doet dat wel. Ik heb bij mijn moederbord een wifi kaart gekregen die ook een RaLink gebruikt en werkte zonder problemen in 1x. Probeer eens de RaLink driver te installeren, misschien is het nodig om de Linksys .inf te gebruiken, als je maar de RaLink .sys gebruikt.

Dit topic is wel interessant, want er zijn meerdere kaartjes die niet in een keer zullen werken. De Intel 3945ABG werkt wel weer in 1x, maar overduidelijk bovenstaand linksys kaartje niet.

Commandline FTW

Verwijderd

D-Link DWL-G510 (RaLink chipset) werkt, maar niet out-of-the-box (drivers niet standaard aanwezig in Vista, maar dat is vrijwel altijd zo dus geen probleem ;)) De "Vista drivers" van de RaLink site werkten overigens ook niet, maar dlink.de had op de productpagina gelukkig net nieuwe Vista drivers specifiek voor de 510 gereleased en het werkte prima :)

• LDenninger
Hero Of Time schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:22:
Ik weet niet of je linksys kaart ook een RaLink chip gebruikt, maar de wmp54g doet dat wel. Ik heb bij mijn moederbord een wifi kaart gekregen die ook een RaLink gebruikt en werkte zonder problemen in 1x. Probeer eens de RaLink driver te installeren, misschien is het nodig om de Linksys .inf te gebruiken, als je maar de RaLink .sys gebruikt.
Nope, de Linksys WRT55ag gebruikt een atheros chipset.
Er staat op de linksys site wel een Vista driver - voor de WRT55ag 1.3 versie.
Ik zag dat er ook een 1.0 versie bestond, dus die zal ik dan wel hebben - en daar zal die Vista driver dan wel niet mee samen werken ofzo.

Anyway, met m'n nieuwe Sitecom WL171 draait het prima nu.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

LDenninger schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:35:
Okee, mocht het anderen nog interesseren :
ik heb inmiddels de Sitecom WL 171 gekocht en die draait als een tierelier onder Vista !
Kijk dat is mooi. Kaartje is ongeveer 25,- en dat is niet duur.
Misschien dat ik wel 2 kaartjes bestel (pci en pcmcia).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1