- This line is intentionally left blank -
[ Voor 6% gewijzigd door PowerSp00n op 27-02-2007 10:57 ]
[edit]
Intussen heb ik wat tests uitgevoerd en " " werkt.
Kan iemand mij een goede site/manual/tutorial geven waar ik dat soort dingen terug kan vinden, want google is met dit soort dingen niet echt je vriend.
[ Voor 28% gewijzigd door Knutselsmurf op 27-02-2007 11:11 ]
jan@desktop:~$ man 5 crontab | grep hash -B 2 -A 4 Reformatting crontab(5), please wait... Blank lines and leading spaces and tabs are ignored. Lines whose first non-space character is a hash-sign (#) are comments, and are ignored. Note that comments are not allowed on the same line as cron commands, since they will be taken to be part of the command. Similarly, com- ments are not allowed on the same line as environment variable set- tings.
Lijkt me dat het dus gewoon moet kunnen zonder escapen?
[ Voor 29% gewijzigd door user109731 op 27-02-2007 11:20 . Reden: laatste regels toegevoegd ]
1
| 0 0 * * * script.sh |
1
2
| #!/bin/bash curl -P eth0 -u username:pasw#ord -T bestand.txt ftp://ftp.mijnsite.nl/ |
Ik ben een heleboel voorbeelden tegen gekomen waar een # halverwege de regel werd gebruikt voor commentaar. Daaruit maak ik dan op dat het niet alleen het eerste karakter is waarop getest wordt.Grote prutser schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:10:
jan@desktop:~$ man 5 crontab | grep hash -B 2 Reformatting crontab(5), please wait... Blank lines and leading spaces and tabs are ignored. Lines whose first non-space character is a hash-sign (#) are comments, and are ignored.
Het gaat zo verder:Knutselsmurf schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:13:
[...]
Ik ben een heleboel voorbeelden tegen gekomen waar een # halverwege de regel werd gebruikt voor commentaar. Daaruit maak ik dan op dat het niet alleen het eerste karakter is waarop getest wordt.
Handig hoor, die manpagesNote that comments are not allowed on the same line as cron commands, since they will be taken to be part of the command. Similarly, comments are not allowed on the same line as environment variable settings.
Yup. Het probleem van knutselsmurf is waarschijnlijk dat de highlighter het als commentaar ziet, terwijl het in feite geen commentaar is.Grote prutser schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:10:
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?