[center]--- non-illegal story ---[/center]
Ik was benieuwd naar de werking van BitTorrent. Wel heb ik genoeg informatie gevonden, maar ik zit het met de onderwerp "tracker".
Om verhaal over de werking kort te houden:
Je hebt seeder, leecher, torrent en tracker.
Vraag
Door op te geven van een url en poort is toch al voldoende om een gemaakte torrent-bestand door te geven via msn of wat dan ook? Of zit er toch iets anders achter bij het maken van torrent-bestanden en doorgeven ervan?
Aanvullende informatie:
- uTorrent software
Ik was benieuwd naar de werking van BitTorrent. Wel heb ik genoeg informatie gevonden, maar ik zit het met de onderwerp "tracker".
Om verhaal over de werking kort te houden:
Je hebt seeder, leecher, torrent en tracker.
- seeder = uploader oftewel deler en is in bezit van complete bestand -> LinuxCD1 van 400 MB
- leecher = downloader van dat bestand en deelt ook gelijk door naar anderen
- torrent = een klein bestand dat samengesteld is van de kenmerken van een bestand, de locatie van tracker (het centrale distributiepunt) en de omvang van het bestand.
- tracker = het houdt een soort logboek bij van welke gebruikers de bestand gedownload hebben of nog bezig zijn met het downloaden ervan.
Vraag
Door op te geven van een url en poort is toch al voldoende om een gemaakte torrent-bestand door te geven via msn of wat dan ook? Of zit er toch iets anders achter bij het maken van torrent-bestanden en doorgeven ervan?
Aanvullende informatie:
- uTorrent software