[PHP] Modem aansturen (?!?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Allereerst, laat ik beginnen met te zeggen dat dit absoluut geen script request is. Ik ben hier nog niet mee begonnen omdat ik twijfel aan de "haalbaarheid", daarom eerst hier een topic voor wat advies en als het even kan een paar handvatten. Ander belangrijk punt, dit is iets dat me gevraagd is te maken voor een stage in de telecom, voor testdoeleinden.

Wat ik graag wil is een php programma schrijven (eventueel puur voor de commandline), voor een pc met windows xp en interne modem. Dit programma moet na het ingeven van een telefoonnummer en een aantal keer, op willekeurige tijdstippen een nummer gaan bellen voor willekeurige tijdsduur (bijvoorbeeld tussen de 2 en de 4 minuten), als het even kan via de ingebouwde modem, het gebruik van een API van een of andere online telecomaanbieder (Skype?) zou ook tot de mogelijkheden kunnen behoren. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met het "aanspreken" van hardware op een systeem, graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja... maar dat werd me niet compleet duidelijk, aangezien het voornamelijk op linux gericht is en er in de bovenste zoekresultaten niet gek veel te vinden is, wat me op het goede spoor zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn eerste advies is eigenlijk gewoon: Lose the php. Onder het motto 'the right tool for the right job' lijkt het me handiger om een andere taal/omgeving te kiezen. Gezien je oplossing met windows moet werken kun je VB of C (al dan niet in hun .NET variant) overwegen. De belangrijkste onderdelen waarop je met php te kort schiet is het schedulen en het direct aanspreken van de hardware danwel het aanspreken van een bestaande API.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Janoz, thx, dat vermoeden had ik ook eigenlijk al. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met VB of C denk ik dat ik deze klus maar moet gaan doorschuiven. Thx anywayz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:52:
Mijn eerste advies is eigenlijk gewoon: Lose the php. Onder het motto 'the right tool for the right job' lijkt het me handiger om een andere taal/omgeving te kiezen. Gezien je oplossing met windows moet werken kun je VB of C (al dan niet in hun .NET variant) overwegen. De belangrijkste onderdelen waarop je met php te kort schiet is het schedulen en het direct aanspreken van de hardware danwel het aanspreken van een bestaande API.
Wat ook een optie is, is om PHP als frontend te gebruiken, MySQL als dataopslag, en .NET als backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is een optie, maar ik zie in de taak omschrijving nergens iets staan dat het via een webinterface moet werken of dat er gegevens opgeslagen moeten worden. In ieder geval niet in die mate dat het bij voorbaat al nodig is om een database in te zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In principe moest het een programma worden wat gewoon op random tijdstippen een nummer belt en de lijn gedurende een random tijdstip laat openstaan. Inmiddels heb ik besloten het gewoon niet te doen aangezien ik totaal niet thuis ben in andere programmeertalen dan PHP (alhoewel sommige mensen deze niet als zodanig identificeren), daarnaast al helemaal niet thuis in COM interfaces en de technische werking van een modem. Bedankt voor alle reply's, soms heb je de juiste informatie nodig om een objectieve beslissing te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:55:
In principe moest het een programma worden wat gewoon op random tijdstippen een nummer belt en de lijn gedurende een random tijdstip laat openstaan. Inmiddels heb ik besloten het gewoon niet te doen aangezien ik totaal niet thuis ben in andere programmeertalen dan PHP (alhoewel sommige mensen deze niet als zodanig identificeren), daarnaast al helemaal niet thuis in COM interfaces en de technische werking van een modem. Bedankt voor alle reply's, soms heb je de juiste informatie nodig om een objectieve beslissing te nemen!
iig tof dat je je niet meteen laat kennen, maar wel dat je eerlijk zegt dat je het niet wilt/kunt doen. Veel mensen nemen te veel hooi op hun vork, zeggen dat ze het wel kunnen, maar krijgen later problemen omdat het niet werkt/te lang duurt/niet op de juiste manier(en) werkt... Zelfkennis is goede kennis!
Pagina: 1