Toon posts:

Asus Crosshiar CPU Init

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ben al meerdere malen soort gelijke problemen tegengekomen maar een duidelijk antwoord heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb sinds een maand onderstaande systeem.

Asus Crosshair Mobo
AMD 64 X2 5600+
2gb kingston hyperx ddr2 800mhz
2x club3d 8800 GTX in SLI
1x WD raptor 36gb
2x WD 500gb Sata

Ik had deze configuratie in een antec p180 behuizing + antec truetrio 550W voeding.
Dit draaide op zich prima echter heb ik toch een wijzing gedaan.

Ik heb sinds gister een nieuwe behuizing want de antec heeft de voeing onderin en bij het plaatsen van een 2e videokaart konden de stroomkables niet meer door de behuizing maar moesten langs de zijkant wat niet een ideale oplissing is.

Ik heb nu een Coolermaster stacker evo 830 en ook meteen een zwaardere voeding ocz gamextream 850 W gekocht voor de zware graka's.

Nu heb ik gister alles overgezet en als ik nu de voedingkabel in de voeding doe gaan wel de lichtjes aan op het mobo alleen als ik de powerbutton indruk gebeurt er helemaal niks (ook geen fans die draaien of HDD's) en heb ik op de LED scherm van het mobo de melding CPU INIT.

Ik heb de 24 pin connector uiteraard aangesloten en ook de 8pin. Enige vreemde is dat bij deze voeding de 8 pin stekken 2 losse pins zijn.

Ik heb al me ram verwisseld maar mocht niet baten.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 09:41 ]

Verwijderd

Klinkt als een kortsluiting, zit je moederbord met de risers`s gemonteerd, en maakt hij nergens contact met je behuizing (lijkt me sterk gezien je je moederbord anders haast niet in je case gaat krijgen). :?
Ik zou dus zeggen probeer alles eens naast je huidige case te testen, werkt het dan wel goed. Ga dan kijken of er eventueel niets tegen je behuizing aan komt. Werkt het echter niet als je alles naast je case hebt liggen, kijk dan nogmaals of je alles stekkers goed hebt aangesloten en probeer eventueel je andere voeding eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb het mobo uiteraard met de risers gemonteerd. Zal vanavond alles nog eens uitbouwen en me andere voeding gebruiken. Maar kan me bijna niet voorstellen dat het hier aan ligt.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
heb je de aansluiting van de aan/uit knop wel op de goede pinnetjes gezet?
en lees even de handleiding van de powersupply door, miischien dat de powersupply zelf een aan uit knop heeft?

Verwijderd

Topicstarter
dangerpaki schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:57:
heb je de aansluiting van de aan/uit knop wel op de goede pinnetjes gezet?
en lees even de handleiding van de powersupply door, miischien dat de powersupply zelf een aan uit knop heeft?
Ja deze aansluting heb ik gechecked meerdere malen.
Het mobo licht meteen op als ik de voedingskabel inplug dan is de voeding neem ik aan niet uitgeschakeld.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Als er niks gaat draaien e.d. denk ik dat je moederbord stuk is. Bij een defecte processor gaat de boel wel draaien.

Hoor je geen piepjes?

Test de voeding ook nog eens voor de zekerheid.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

icecoolsniper schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:05:
Als er niks gaat draaien e.d. denk ik dat je moederbord stuk is. Bij een defecte processor gaat de boel wel draaien.

Hoor je geen piepjes?

Test de voeding ook nog eens voor de zekerheid.
Ik denk niet dat dat hier relevant is, gezien hij alles werkend heeft overgezet. Of hij moet met het inbouwen echt aan het wringen zijn geweest oid. Ik kraak je idee echter niet af en sluit het ook niet uit, maar vondt het een beetje doom scenario over komen persoonlijk.:)

edit: De voeding zou inderdaad een boosdoener kunen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik hoor geen piepjes.

Maar volgens piept dit mobo niet en heeft ie ipv daarvan het led schermpje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond mezelf erg netjes te werk gaan met het overzetten.
Deze pc kost me kapitalen dus was erg voorzichtig.

De voeding heb ik gister nieuw uit de verpakking gehaald.
Gelukkig verkoop ik de antec vanavond pas en kan ik deze daarvoor nog even als test gebruiken. Maar de lichtje gaan wel aan op het mobo en de led ook dus hij geeft wel iets van stroom af.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 10:12 ]

Verwijderd

Een foutje is zo gemaakt hoe voorzichtig je ook bent. En het kan goed zijn dat je een riser niet goed hebt staan en dat die vervolgens tegen je moederbord aan komt oid. Je zult de 1e niet zijn en ook niet de laaste (myself included).
En nogmaals probeer de andere voeding eens.

P.S ik neem aan dat je met het inbouwen de cpu zelf op het moederbord hebt laten zitten. Zo niet dan zou het kunnen zijn dat de cpu er niet lekker in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:14:
Een foutje is zo gemaakt hoe voorzichtig je ook bent. En het kan goed zijn dat je een riser niet goed hebt staan en dat die vervolgens tegen je moederbord aan komt oid. Je zult de 1e niet zijn en ook niet de laaste (myself included).
En nogmaals probeer de andere voeding eens.

P.S ik neem aan dat je met het inbouwen de cpu zelf op het moederbord hebt laten zitten. Zo niet dan zou het kunnen zijn dat de cpu er niet lekker in zit.
CPU en koeler heb ik niet aangeraakt.

Even ter verduidelijking wbt de risers. Deze heb ik in me kast gerdraaid en vervolgens het mobo erop gelegd en met schroefjes vastgedraaid. Heb deze vastgezet conform de tekening die bij de kast zat mss is het daar fout gegeaan. Kan dat schadelijk zijn als dat het is?

Verwijderd

Ja dat kan schadelijk zijn en je een defect moederbord op leveren en miss zelfs meer dan enkel je moederbord. Ik kijk zelf altijd naar de gaten in het moederbord en aan de hand daarvan plaats ik m``n risers. de rechtse kant klopt namelijk in 99% van de gevallen wel, maar de linker kant(waar je je kaarten monteerd) wil weleens 1 riser meer of minder hebben afhankelijk van je moederbord. vandaar dat ik altijd kijk naar het moederbord, meestal moeten er 9 in, maar ik heb ook al meegemaakt dat er 10 in moeten, 2 kort onder elkaar thv de onboard audio en je pci-e /agp kaart.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Hoe voorzichtig je ook bent met overbouwen, er kan altijd wat dood gaan.
Daarintegen kan het ook toeval zijn dat je hardware stuk is na het overbouwen, misschien als je niks had gedaan was het ook kapot geweest :)
Waarschijnlijk gewoon een gevalletje van bad luck en garantie claimen.

edit:

Wat betreft de busjes, kijk altijd op het moederbord waar de gaten zitten. Draai dan de busjes erin, leg het moederbord erop en kijk of je door elk gaatje een gouden schroefgaatje ziet. Zo ja dan zijn de busjes goed gedraaid, zo niet moet je de fout opsporen.

Het is misschien wat omslachtig, maar je weet dan zeker dat het goed gaat. Als je wat meer ervaring hebt draai je die dingen er zo in op gevoel :)

[ Voor 42% gewijzigd door icecoolsniper op 27-02-2007 12:24 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
Nou heel apart.

Ik hang me oude voeding eraan en alles start in 1 keer op.
Das bij mij voor het eerst dat een gloednieuwe voeding al meteen stuk is.

Ga hem gelijk omruilen.

Bedankt allemaal voor de hulp/
Pagina: 1