Toon posts:

Mappen en submappen verwijderen met geplande taken.

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zou wekelijks automatisch enkele mappen willen verwijderen van een windows XP systeem die er automatisch opkomen door een bepaald programma.

Ik had gedacht om dit te doen via geplande taken, maar kan me iemand verder helpen.
Ik dacht deze als een prompt commando uit te voeren?
Heb al getest met een prompt venster en bij de uitvoerregel "D:\KLS cache\del *.*" bij te plaatsen. Maar zonder resultaat.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:28:
Hi,

Ik zou wekelijks automatisch enkele mappen willen verwijderen van een windows XP systeem die er automatisch opkomen door een bepaald programma.

Ik had gedacht om dit te doen via geplande taken, maar kan me iemand verder helpen.
Ik dacht deze als een prompt commando uit te voeren?
Heb al getest met een prompt venster en bij de uitvoerregel "D:\KLS cache\del *.*" bij te plaatsen. Maar zonder resultaat.
Probeer eens
code:
1
del D:\KLS cache\*.*

IMHO is dit erg basic en had je dit ook kunnen vinden zonder GoT als Helpdesk te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 27-02-2007 11:15 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:42:
[...]

Probeer eens
code:
1
del D:\KLS cache\*.*

IMHO is dit erg basic en had je dit ook kunnen vinden zonder GoT als Helpdesk te gebruiken.
IMHO! waarom kan ik dat commando dan niet gebruiken bij een automatische opdracht vanuit windows in geplande taken?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:53

pistole

Frutter

omdat je:

a) bij een *.* bevestiging moet geven, dus geef je de /Q switch mee aan het DEL commando
b) een spatie in het pad hebt staan, dus horen er aanhalingstekens omheen

Ik frut, dus ik epibreer

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus ga je eerst uitzoeken hoe je dat met een dos cmd / batch file doet. Vervolgens test je het, zodat er geen user input meer wordt verwacht (dus iets met /F en /S en /Q toevoegen O-)) en tot slot roep je je batch bestand aan in je geplande taak ;)

Tukk probeert aan te geven dat je dit door zelf even uit te proberen ook wel had kunnen vinden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.