Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Mobile 2005/Exchange 2003] Exchange synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:45

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Hoop dat dit het goede subforum is, of moet dit in het Exchange forum ?
Hier op mijn nwerk zijn ze sinds kort begonnen met PDA's en smartphones (ja, nu al) met telefonie en data abbonnementjes..
We hebben een schitterende Exchange 2003 server en willen daarmee synchroniseren.
Email etc. gaat allemaal prima, maar de Agenda niet.

Wat is de bedoeling, in feite moet de hele Agenda van de gebruiker gespiegeld worden op de PDA.
Dus in de ActiveSync opties op de PDA stel ik in bij agenda 'Alles'.
Daarna synchrniseren, je ziet dan alle afspraken 'langskomen' 0/235 tot 235/235, daarna zegt ie synchroniseren voltooid. Lijkt goed te gaan dus.

Helaas komen alleen de afspraken die nieuw zijn geplaatst sinds de synchronisatie tevoorschijn.
De rest, oude of toekomstige afspraken die voor de eerste synchronisatie gedaan zijn komen niet mee.

Op de Exchange server heb ik nog niets ontdekt.
Ook by synchen via een PC, dus via USB hetzelfde effect.

Ik heb al behoorlijk lopen zoeken, en die optie 'Alles' zou het moeten zijn.
Heb hier al met 10 PDA's en diverse accounts lopen klooien, allemaal hetzelfde resultaat.

Wie geeft mij een schop in de goeie richting ?

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vrij simpel :)

1. Open ActiveSync
2. Extra - Opties
3. Kies voor Agenda
4. Instellingen
5. Bovenste keuze maken.

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon op 27-02-2007 10:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Eehhh...nee...we synchroniseren via GPRS met een Exchange 2003 server. Op me lokale PC lukt het me wel, geen probleem. Maar dan praat ik over een lokale Outlook.

Heb het geprobeerd door via een PC met USB kabel met ActiveSync te syncen met de Exchange server. De optie staat al op Alles, toch helaas geen resultaat.

Begin zo langzamerhand te vermoeden dat het of in Exchange zit of dat het een beperking in Moibile 2005 is.

[ Voor 45% gewijzigd door Righteye op 27-02-2007 11:09 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bij het instellen van ActiveSync op WM5 voor de eerste keer, krijg je het volgende schermpje:

Afbeeldingslocatie: http://www.perrit.nl/import/assetmanager/0/1710/09.gif

Weet je heel zeker dat deze aanstaat?

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Ja, 100% zeker. Heb zelf een HTC Tytn, hiervoor had ik een MDA Compact en op het werk hebben we van alles wat o.a. QTEK 9100. Zolang als er PDA's zijn ben ik al verantwoordelijk voor de installatie en synchen met lokale PC's etc. Vanaf pasgeleden dus pas overgestapt op Exchange 2003.

Het klopt overigens dat als je synct met een lokale outlook je geen problemen hebt, truc is dat er alleen maar via GPRS gesynct wordt.

Misschien nog een idee om op een lokale PC de account met Exchange te syncen en dat daarna met de PDA, ik vrees alleen dat het mis gaat bij het aanpassen van afspraken (dubbele afspraken en verschuivingen waarbij de oude niet mee verandert).

[ Voor 0% gewijzigd door Righteye op 27-02-2007 15:58 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Righteye schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:48:
Ja, 100% zeker. Heb zelf een HTC Tytn, hiervoor had ik een MDA Compact en op het werk hebben we van alles wat o.a. QTEK 9100. Zolang als er PDA's zijn ben ik al verantwoordelijk voor de installatie en synchen met lokale PC's etc. Vanaf pasgeleden dus pas overgestapt op Exchange 2003.

Het klopt overigens dat als je synct met een lokale outlook je geen problemen hebt, truc is dat er alleen maar via GPRS gesynct wordt.

Misschien nog een idee om op een lokale PC de account met Exchange te syncen en dat daarna met de PDA, ik vrees alleen dat het mis gaat bij het aanpassen van afspraken (dubbele afspraken en verschuivingen waarbij de oude niet mee verandert).
Heb je al geprobeerd om de synchronisatie een aantal keer te herhalen op hetzelfde device? Het valt mij op dat wanneer ik sync via WiFi of GPRS vaak niet meteen alle wijzigingen in één keer worden gesynchroniseerd. Zeker wanneer de nodige mail en afspraken over en weer worden gepompt moet je de synhronisatie een paar keer achter llkaar uitvoeren voordat alles compleet gesynchroniseerd is. Dit heb ik al met een aantal devices meegemaakt. Echter wel steeds met dezelfde Exchange server, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Alle devices syncen als er een nieuw item op de Exchange server binnen hun account wordt aangemaakt. Dat is dus diverse keren per dag. Andere instellingen (om de 30 minuten) hebben ook geen effect.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Weet je.. in dit soort situaties zal ik je toch eens aanraden om gewoon met Microsoft te bellen. Ik ben ook gauw geneigd naar internet te stappen, maar toch merk ik vaak dat ze bij Microsoft ook een goed supportcenter hebben. Give it try.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Zal het proberen. Valt me overigens wel een beetje tegen van de Tweaker community dat er geen goede oplossing wordt gepost :P Toch nog een minpuntje......

[ Voor 16% gewijzigd door Righteye op 01-03-2007 11:52 ]

Pagina: 1