Toon posts:

Budget Game-systeem (<€800)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn laptop (Pentium M 1,4 Ghz, 512 mb, 64 mb shared) mij een beetje begint te vervelen, wil ik graag spellen kunnen spelen op een goede kwaliteit (1280*1024, liefst AA). Behalve gamen typ ik wel eens wat voor school en algemeen internetgebruik. Ook download ik (veel).

Daarbij kwam ik tot het volgende systeem (bij 4Launch):

Antec NSK4400 ATX 380W €72,50
CPU: Intel E6300 (€169)
GPU: Sapphire Radeon X1950GT 256MB GDDR3 (€146,50)
Mem: PQI 512MB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0 (x2) (€65)
Scherm: Mirai DML-519W100 19", DVI, Speakers (zilver) (€171)
HD: Maxtor 250GB SATA300 8MB FDB, STM3250820AS (€66,50)
Processor koeling: Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel €21,50
Moederbord: MSI 915P COMBO2-F i915P, SATA, DDR2 (€57,50)
En nog 2 casefans, maar dat doet er niet toe.

Ik kom op een totaal uit van 788,00 (ophalen en pinnen)

Voeding: zit volgens mij wel snor. Áls ik ga overclocken, doe ik dit niet echt tot de 3Ghz, maar natuurlijk wel een paar Mhz'en boven de stockspeed O-)

Case: gewoon een hele mooie case voor een nette prijs. Ben er zelf wel van overtuigd dat dit een goede case is, omdat het van CoolerMaster komt.

CPU: In heel veel systemen die hier langsgaan op GoT, proppen ze er een E6300 in. Waarom niet? De nieuwste C2D van Intel lijkt mij wel goed. De oude generatie heeft volgens mij last van koelingsproblemen en een trage communicatie tussen andere onderdelen. Echt onderbouwen kan ik dit niet :P

GPU: Een punt van twijfel. Ik weet het niet. Nvidia vind ik een slag te duur (7900 serie) en een 1950GT leek me een goede kaart. Een goede core-architectuur en natuurlijk een GT.

Mem: Anyone?

Scherm: Goed genoeg om te gamen (8 ms) en een rendabel contrast (500:1). Of is dit een doodzonde om Mirai te nemen?

HD: 250 gig is toch wel genoeg om mee te downloaden? Heeft iemand ervaringen met deze schijft wat betreft geluid en betrouwbaarheid? Ik zie geen reviews op internet...

CPU koeling: Een goede koeler.

Moederbord: Hier heb ik echt helemaal geen verstand van. Wie kan mij een beter moederbord aanraden voor niet al te hoge meerprijs? (geupdate)

Dit was het dan :P Op- of aanmerkingen hoor ik graag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 21:48 . Reden: update ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Je kast en voeding vervangen door deze, bespaart 20 euro:
Antec NSK4400, 380W
Antec is een goed merk, en dit is een (naar mijn mening) net zo nette case. :) De voeding is ook van Antec,en uit ervaring kan ik vertellen dat die stil is.

De CPU kan wel, maar zou je niet overwegen om deze processor te gebruiken?
Intel Core 2 Duo E4300
Scheelt toch 30 euro, en de multiplier ligt hoger, waardoor je beter door zou moeten klokken.

GPU mag iemand anders doen. :P

Geheugen: 1 GB is (zeker met het oog op Vista) weinig. Overweeg 2 GB, ondanks dat dat duurder is. :)

Monitor: ik krijg een beetje kriebels van het merk Mirai, ik weet niet hoe dat bij jou zit. ;) Maar ik had gekozen voor de Samsung 940BW. Net wat duurder, maar het zou mij meer tevredenheid geven.

HD heb ik geen aanmerkingen op. :)

CPU-koeling: Ik heb regelmatig met de standaard Intel C2D-koeling gewerkt, en met dat lawaai valt het reuze mee, zeker met geregelde koeling aan. Eventueel kun je voor overclocken dit gebruiken.

Over het moederbord kan ik kort zijn: dat gaat niet werken. :) een 915-chipset werkt niet met Dual Core processoren, dus ook niet met Core 2 Duo. Een voorstel van mijn kant is de MSI 945GZM3-L C2D, maar dan kun je zonder overclocken alleen de E4300 gebruiken. Ik weet voor de rest weinig hoe dit bord klokt, maar het is een goedkope optie. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
Intel Core 2 Duo E4300
Scheelt toch 30 euro, en de multiplier ligt hoger, waardoor je beter door zou moeten klokken.

Maar hoe kom je erbij dat de E4300 goedkoper is (€3 maar). Maar welk moederbord zouden jullie voor de E6300 adviseren?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 16:38 ]

Verwijderd

Je kan het beste die CPU koeler vervangen met een Arctic Cooling Freezer 7 Pro, heeft heel goeie reviews en fantastische kwaliteit/prijs verhouding.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:38:
Intel Core 2 Duo E4300

Maar hoe kom je erbij dat de E4300 goedkoper is (€3 maar). Maar welk moederbord zouden jullie voor de E6300 adviseren?
Sorry, ik had waarschijnlijk een hele andere prijs in mijn hoofd. :P

Voor een moederbord wat wel een 1066mhz FSB heeft, moet je de nForce 5/6, of de Intel 965 of 975 chipsets hebben. Dit moederbord is daar een voorbeeld van: MSI P965 Neo-F

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)