Aanbieding PhoneHouse (€ 9,95 8Mbit CompuServe)

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Beste Tweakers,

Omdat ik binnenkort verplicht moet verhuizen naar een flatje in Helmond ben ik dringend op zoek naar een internetverbinding met een redelijke prijs/prestatie ratio. Het abonnement moet adsl/voip bellen ondersteunen omdat ik genoeg bel naar vaste lijnen om dat via KPN te duur te laten zijn.

Nu kwam ik op onderstaande aanbieding terecht na een tijdje surfen:

Afbeeldingslocatie: http://shop.phonehouse.nl/adsl/img/deal1.gif
http://shop.phonehouse.nl/adsl/deal1.html
PhoneHouse biedt hier 8Mbit ADSL aan incl. Telefonie Goud (gratis bellen naar vaste nummers nationaal, zonder starttarrief) voor slechts € 9,95 het 1e jaar en € 19,95 de opvolgende jaren (excl. lijn van KPN a € 9,95)

Dit zou hetzelfde abonnement moeten zijn als CompuServe zelf aanbiedt ( http://www.compuserve.nl/adsl/default.aspx ) voor € 24,95 (excl. lijn van KPN, neem ik aan *(kan dit nergens duidelijk terugvinden))

Nu leek mij dit een nogal bedenkelijke aanbieding van The PhoneHouse... iemand ervaringen met deze aanbieding?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

p.s.: 8Mbit lijkt mij de max. die ik aankan op de centrale (helmond-centraal), op 1803Meter afstand, iemand die deze mening niet deelt mag mij GRAAG vermelden dat een Orange 20Mbit verbinding WEL zin zou hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door deeltje op 27-02-2007 01:45 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Waarom is de aanbieding "bedenkelijk" ????
(sta je bij de bakker...brood in de reclame...zeg je dat dat bedenkelijk is...lol)

Serieus, lees gewoon de voorwaarden door. Dan kan je niet verrast worden.
Steeds worden er nieuwe aanbiedingen gedaan met andere bedragen en voorwaarden.
Dat is normaal. Bv. had Speedlinq zijn eigen abo's staan op hun website, maar tegelijkertijd
waren er ook speciale aanbiedingen. Dus als je pech had of niet zo slim bent, betaal je voor hetzelfde
abo veel meer. Dat noemt men marktwerking, geloof ik.

Lijkt mij een zeer goede aanbieding overigens.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
cornfed99111 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:36:
Waarom is de aanbieding "bedenkelijk" ????
(sta je bij de bakker...brood in de reclame...zeg je dat dat bedenkelijk is...lol)

Serieus, lees gewoon de voorwaarden door. Dan kan je niet verrast worden.
Steeds worden er nieuwe aanbiedingen gedaan met andere bedragen en voorwaarden.
Dat is normaal. Bv. had Speedlinq zijn eigen abo's staan op hun website, maar tegelijkertijd
waren er ook speciale aanbiedingen. Dus als je pech had of niet zo slim bent, betaal je voor hetzelfde
abo veel meer. Dat noemt men marktwerking, geloof ik.

Lijkt mij een zeer goede aanbieding overigens.
Ik denk dat ik het morgen gewoon bestel, kan altijd nog UPC telefonie nemen voor 14,95 /mnd indien de bandbreedte niet voldoende is voor een normaal telefoongesprek.

Nadelen van CompuServe zijn:

imap mail, en dynamisch ip.

[ Voor 3% gewijzigd door deeltje op 27-02-2007 19:37 ]

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 17:41

Skinny

DIRECT!

Een vriendin van mij heeft dit aangevraagd (en zelfs helemaal zelf aangesloten lol... oke met een beetje tel. hulp van mijn kant) en is tot nu toe erg tevreden. Telefonie activeren duurt 4 werkdagen ofzo, maar ook dat heeft ze zelf in de webinterface van het modem kunnen instellen.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

deeltje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:31:
[...]

Je IP bij Compuserve is hardstikke statisch, dat klopt dus niet.

Een nadeel wat wel bestaat is dat je ping iets hoger ligt en daardoor je pagina's iets langzamer reageren. Voor de gemiddelde surfer is dit niet erg, voor een gamer wel.

Het imap-probleem is trouwens op te lossen door ergens anders een mailaccount te nemen met pop3 en smtp. De mailservice van CS wil je niet gebruiken.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Skinny schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:45:
Een vriendin van mij heeft dit aangevraagd (en zelfs helemaal zelf aangesloten lol... oke met een beetje tel. hulp van mijn kant) en is tot nu toe erg tevreden. Telefonie activeren duurt 4 werkdagen ofzo, maar ook dat heeft ze zelf in de webinterface van het modem kunnen instellen.
Mag ik vragen hoe lang het in totaal heeft geduurt, van aanvraag tot aansluiting?
Je IP bij Compuserve is hardstikke statisch, dat klopt dus niet.

Een nadeel wat wel bestaat is dat je ping iets hoger ligt en daardoor je pagina's iets langzamer reageren. Voor de gemiddelde surfer is dit niet erg, voor een gamer wel.

Het imap-probleem is trouwens op te lossen door ergens anders een mailaccount te nemen met pop3 en smtp. De mailservice van CS wil je niet gebruiken.
Het is slechts wat de phonehouse suggereert he.

Ping van 20/30ms toch? dat is zeer te overzien, ook voor een gamer.

Juist, maar de meeste providers bieden slechts pop3 en geen smtp.

B.T.W. iemand ervaringen met de kwaliteit van het bellen via CompuServe?

[ Voor 41% gewijzigd door deeltje op 27-02-2007 22:37 ]

Verwijderd

Bellen via CompuServe werkt op basis van VOIP.
VOIP staat nog in de kinderschoenen, de kwaliteit is erg afhankelijk van enkele dingen:
- afstand tot de wijkcentrale (afstand meer dan 3 km dan is de kwaliteit vaak slecht)
- modem moet bij het ISRA punt staan (punt waar de draad van KPN het huis binnenkomt)
- merk/type telefoontoestel.(Topcom, Ranex, Profoon, enz werken niet of slecht via VOIP)
Je kunt het beste kiezen voor een toestel van Philips, Siemens of KPN.

Verder moet je en beetje geluk hebben, er zijn leden die super tevreden zijn, maar ook mensen die spijt hebben dat ze KPN de deur uit gedaan hebben.

De diensten worden aangeboden via het BabyXL netwerk (eigendom Tiscali Wholesale)
Tiscali Nederland biedt vergelijkbare proukten aan. :)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 20:30
ik zou met niet ongrust maken over te weinig bandbreedte voor voip. Op een 1mb lijnje kun je nog wel een normaal voip gesprek voeren zonder hapering en stottering. kPN levert bij Slim volgens mij iets van 128 of 256kb :+ Je 8mb gaat dus el lukken 8)

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Als je wilt kun je op een ISDN lijntje zelfs gaan voipen. De G.711 codec gebruikt volgens mij 64kb/s terwijl de veelgebruikte G.729 codec nog veel minder gebruikt (G.729 gebruikt een compressie techniek á la mp3). Het zou dus al kunnen met een 56kb/s inbelmodempje! (in theorie).

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
deeltje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:31:
[...]

Waarom is imap een nadeel? Ik gebruik het bij XS4ALL ook en vind het superieur vergeleken POP. Het is voornamelijk handig als je op meerdere PCs emailt, of webmail en Outlook/Mail/whatever gelijktijdig gebruikt.

🌞🍃

Verwijderd

IMAP is inderdaad een mooi E-mail protocol, alleen bij CompuServe heb je er niet zoveel aan.
Gelezen E-mails worden automatisch verwijderd na 3-7 dagen.
Ongelezen E-mails worden automatisch verwijderd na 27 dagen.
Onhandig als je 4 weken op vakantie gaat.... 8)7

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Weet iemand of ik tijdens de aanvraagprocedure kan aangeven dat ik de lijn wilt overzetten in augustus? Ik zit nog vast bij mn huidige provider t/m aug. gr

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
d-one schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:36:
Weet iemand of ik tijdens de aanvraagprocedure kan aangeven dat ik de lijn wilt overzetten in augustus? Ik zit nog vast bij mn huidige provider t/m aug. gr
Probeer het gewoon zou ik zeggen. Zolang je niet op okee klikt in de laatste stap bestel je niets immers, gewoon je browser scherm afsluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 15:10

rik

Hmm zeker een goede deal. Toch iets vreemds:

Up: 830? Dat is wel erg mager?
De Orange Livebox ging altijd op z'n bek hier, weet iemand welk modem door CS geleverd wordt?

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
de Zyxel P-2602H-D1A als je kiest voor geen wireless

[ Voor 44% gewijzigd door greatchampion op 13-05-2007 20:12 ]

• bjck
rik schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:06:
Hmm zeker een goede deal. Toch iets vreemds:

Up: 830? Dat is wel erg mager?
De Orange Livebox ging altijd op z'n bek hier, weet iemand welk modem door CS geleverd wordt?
Volgens mij is het gewoon wel 1024kbps upload. Alleen melden ze 830 omdat vroeger van de 1024 (ADSL1 tijd) je vaak 'maar' 832kbps haalde natuurlijk.

• rik

rik

greatchampion schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:12:
de Zyxel P-2602H-D1A als je kiest voor geen wireless
Ik twijfel tussen wireless en geen wireless, scheelt me weer een apparaat. Wie weet welke wireless wordt aangeboden (en met of zonder meerdere poortjes)?

• rik

rik

Ik heb besteld en werd netjes gebeld door The Phonehouse ter bevestiging. Heb toen direct het modem laten wijzigen naar een wireless geval, ben benieuwd.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

rik schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:38:
[...]

Ik twijfel tussen wireless en geen wireless, scheelt me weer een apparaat. Wie weet welke wireless wordt aangeboden (en met of zonder meerdere poortjes)?
De wireless versie is de ZyXEL 2602HW-D1A. Met andere woorden: de wired versie alleen met 802.11g accesspoint ingebouwd.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

bjck schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:30:
[...]

Volgens mij is het gewoon wel 1024kbps upload. Alleen melden ze 830 omdat vroeger van de 1024 (ADSL1 tijd) je vaak 'maar' 832kbps haalde natuurlijk.
De upload is beperkt tot de genoemde snelheid, sneller wil het hier echt niet gaan terwijl in dit in het verleden wel gehaald is op hetzelfde netwerk bij een andere aanbieder.

Verwijderd

Ik heb het nu ook een weekje draaien. Op zich werkt het aardig.
Ik heb gekozen voor een voip modem/router, zonder wireless. De ZyXel die je dan krijgt is op zich een prima ding. Toen hij binnen kwam heb ik hem geïnstalleerd terwijl de Compuserve verbinding nog niet was opgeleverd. Hij heeft toen nog eerst een week of 2 via Planet gewerkt. Uiterst stabiel en veel configuratiemogelijkheden.
Toen de verbinding werd omgegooid zijn we enkele uren zonder internet komen te zitten, maar dat is normaal en feitelijk ging de overstap vlekkeloos.

Nu echter is de verbinding minder stabiel dan die van Planet. Bij stevige belasting (flink torrents downloaden) treden er soms vreemde verschijnselen op (onbereikbare DNS server). Torrents lopen dan door, maar je kunt geen site meer bezoeken... Herstelt zich vanzelf na een minuutje, maar wel bijzonder irritant. Ook heb ik het gevoel dat de snelheid een stuk minder constant is. Vooral up. Ik limiteer p2p programma's op 50 kB/s up, om de verbinding bruikbaar te houden. Bij Planet Comfort kon dat op 65 kB/s..

Voip heb ik nog niet aangevraagd omdat ik eerst eens moet uitrekenen of het wel echt goedkoper is. Vooral 18 ct/min naar mobiel is een achterlijk hoog bedrag en dat gaat er flink inhakken hier.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
niet alleen de upload limiteren, maar ook het aantal connecties limiteren kan goed helpen bij zwaar torrentverkeer.

PSN: djmurcielago

• IEF

IEF

Why so serious?

Heineken schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:19:
[...]

De upload is beperkt tot de genoemde snelheid, sneller wil het hier echt niet gaan terwijl in dit in het verleden wel gehaald is op hetzelfde netwerk bij een andere aanbieder.
De upload is "wide-open". Met andere woorden: je haalt het maximum wat er te halen valt op de upload.

Het hele netwerk is ADSL2+ ready. Als je een ADSL2+ modem aansluit (zelfs met 8 mbit), bijvoorbeeld een ZyXEL 2602, dan is dit maximaal iets van 1.3 mbit upload. Die 830 kbps is
dus in het geval van een ADSL2+ modem niet meer van toepassing.
ADSL1 modems haalden vaak wel inderdaad maar 830 kbps.

Lijnsnelheid in het ideale geval bij een ADSL Goud (8MB) is 9/1.3 (ongeveer).
Omdat je wat overhead hebt haal je dus in dit ideale geval 1.nogwat mb/sec down, en 128 kb/s up (of net iets meer).

Verwijderd

Nou, dan heb ik liever 768 kbps op ADSL1 dan 'wide open' op ADSL2+. Bij mij is up gewoon echt een stuk trager dan voorheen, terwijl dat ADSL1 was op zo'n antieke zwarte Alcatel modem.

Verwijderd

Moet ik nou extra betalen voor de aanvraag van telefonie(basis)+een telefoonnummer, of is dit gewoon gratis icm met de adsl-aansluiting?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je moet bijbetalen. Dit kost je 50 euro.

• bjck
silmaril8 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:34:
Je moet bijbetalen. Dit kost je 50 euro.
Heb je ook de URL waar het staat? Ik kan het niet vinden en lijkt me heel sterk zo'n bedrag.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
bjck schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:59:
[...]

Heb je ook de URL waar het staat? Ik kan het niet vinden en lijkt me heel sterk zo'n bedrag.
Uhm ik denk dat ik een foutje heb gemaakt. Ik dacht dat hij bedoelde hoeveel het kost om een KPN telefoonaansluiting + telefoonnummer te krijgen om zo ADSL te kunnen aanvragen.
En bij de KPN kost dat 47 euro...

Maar nu ik weer opnieuw lees, denk ik dat hij bedoelde dat hij bovenop zijn bestaande ADSL Compuserve abonnement een Telefonie aansluiting + nummer wil hebben.
En dat weet ik helaas niet...

Verwijderd

is dit adsl2 of adsl1?

• IEF

IEF

Why so serious?

de modems die geleverd worden nu zijn allemaal ADSL2+.

Ze zullen dus trainen op de ADSL2+ standaard, en dat betekent in het ideale geval (op een 8mbit verbinding) , 9/1.3.

De verbindingen worden geleverd over het Tiscali ADSL netwerk, waar alles ADSL2+ ready is (al hun wijkcentrales!).

Als je per se ADSL1 zou willen (al weet ik niet waarom), kun je altijd G.DMT (ADSL1) vast instellen in je modem. Of dat voordelen biedt.. lijkt me niet.

Als je op ADSL2+ op 1.3 mbit upload een slechte uploadsnelheid haalt.. dan moet je je afvragen of er misschien fouten op die upstream zitten. Helpdesk kan dat vast voor je nakijken.

Verwijderd

Ik overweeg om dit abonnement af te sluiten.

Weet iemand wat de looptijd van deze overeenkomst is, ik kan dat nergens terugvinden.

Daarnaast heb ik nu Orange Family 20 MB, omdat ik echter ca 2 km van de centrale woon krijg ik uiteindelijk maar 9 mb binnen. Ik ga er vanuit dat wanneer Compuserve adsl2 levert (Tiscali levert tenslotte overal adsl2) dat ik dan 8 mb binnenkrijg. Is dit een juiste conclusie?

Weet iemand of Compuserve inderdaad adsl2 levert?

Verwijderd

Looptijd is 1 jaar zie ik net, dus die vraag gaat over

Verwijderd

Kijk eens naar Alice. Per maand opzegbaar dus, geen gezeik.
Misschien is dat een optie voor je.

Verwijderd

Dit is wat ze zelf aangeven, ik heb ze al gemaild, maar krijg geen reactie tot nu toe:

** Het product CompuServe ADSL 8064 wordt aangeboden met zogeheten wide open verbinding. Dit wil zeggen dat de werkelijk te behalen snelheid afhankelijk is van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), de afstand tot de centrale en de gebruikte apparatuur (modem). De downloadsnelheid van het product kan liggen tussen 2048 en 8064 Kbit/s. De upstreamsnelheid kan liggen tussen 512 en 1024 Kbit/s. CompuServe biedt geen enkele garantie ten aanzien van de te behalen snelheid.

De leverancier is Tiscali

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:49:Ik ga er vanuit dat wanneer Compuserve adsl2 levert (Tiscali levert tenslotte overal adsl2) dat ik dan 8 mb binnenkrijg. Is dit een juiste conclusie?
Dit is inderdaad een juiste conclusie. CompuServe ADSL 8064 (oftewel ADSL&Telefonie Goud) is idd ADSL2.

Verwijderd

Heeft er iemand hier compuserve 8 mb? Kun je aangeven wat voor snelheid je hebt en hoe ver je ongeveer van de centrale af zit?

Weet iemand ook of compuserve beeindigingskosten berekent bij het beeindigen van het contract na 1 jaar?

• musicfreak
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:07:
Weet iemand ook of compuserve beeindigingskosten berekent bij het beeindigen van het contract na 1 jaar?
Als je niet voor heit einde van het contractsjaar je overeenkomst onbind danwel overstapt naar een andere aanbieder dan gaat er een nieuw jaarcontract in. Wil je gedurende dit 2e jaar overstappen naar een andere aanbieder dan moet je CompuServe tot het einde van dit 2e jaar blijven betalen. Dit kan je als beëindigingskosten zien. Er is naast het abonnementsbedrag geen ander bedrag wat je verschuldigd bent.

Je andere vraag zal ik beantwoorden als ik vanavond thuis ben.

Verwijderd

ok ik ben benieuwd

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:07:
Heeft er iemand hier compuserve 8 mb? Kun je aangeven wat voor snelheid je hebt en hoe ver je ongeveer van de centrale af zit?
Snelheid download rond 800-900 KBs
Maar ik moet een VPN gebruiken ivm met veligheidslek op MSN messenger. (dmv van een vaag progje kan je iemand anders msn convo lezen, block bypassen, etc dit is ook met msn mobile en verbinding van een ander uitschakkelen, dus tis niet aan een spyware te wijten. msn support wil daar niks van weten) Dus snelheid gaat drastisch omlaag naar 200-300.

Als mijn download op max is dan kan ik bellen wel vergeten. Verbinding is dan zo slecht. Het wordt weer goed als ik de snelheid van torrent verlaagt.

3-4 weken levertijd. Maar dat ligt aan kpn dat het zo lang duurt. Had eerst speedlinq aangevraagd, na gezeik en honderden euro kwijt aan waardeloze helpdesk, na 6 maanden nog steeds niet geleverd. Dus in dat opzicht is CS beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 08:15 . Reden: Telefoon verbinding edit ]

Verwijderd

Hoe ver zit je dan van de centrale af?

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:50
ik heb het zondag aangevraagd en nu maar hopen dat ik 800 kb haal^^ ben maar 1200 meter van centrale af dus denk het wel:)

Verwijderd

Ik heb het ook gisteren aangevraagd. Ik zit nu 2200 meter van de centrale af en haal met Orange 20 mb ca. 9 tot 10 mb.

• musicfreak
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:36:
Ik heb het ook gisteren aangevraagd.
Een beetje mosterd na de maatlijd, maar ik download met max 900 Kb/sec. Op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ staat "De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend". Helaas...

[ Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 27-08-2007 23:45 ]

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Dus..

Ik ga dus zelf verhuizen vanuit m'n ouderlijk huis naar een appartementje en ben hard op zoek naar een internet (+bellen) Abbo.. Echter word mij nooit duidelijk hoe het nou zit met het kpn geblaat.

De lijn ligt er maar is niet actief atm. DUS moet ik eerst een kpn abbonement hebben eer ik dit kan aavragen?.

Anyway, de keuze op dit moment gaat tussen Alice (Eenmalig 69,- voor onze relnichten in de groene busjes) en dit abbo.

.

• musicfreak
Relnichten in de groene busjes? Come on zeg... Ze hebben overigens tegenwoordig witte busjes. :9

Maar goed, je hoeft geen KPN abo aan te vragen als je dit ADSL abo wil. Voor het doormeten en geschikt maken voor ADSL rekent KPN kosten die de ISP soms aan de consument doorberekend. Bij Alice vragen ze er 69 euro voor, bij CompuServe (CS) via The Phone House kost het 55 euro (zie onder overige). Als je vis CS zelf besteld kost het niets extra, maar dan betaal je weel 24,95 + 9,95 per maand.

Op de site van CS staat het overigens wat onduidelijk: "heeft u nog geen KPN telefoon abonnement dan kunt u deze bijbestellen voor € 9,95 per maand extra en eenmalig € 55,00. (u kunt dan echter niet bellen met deze lijn, deze is alleen geschikt voor ADSL) " Wat je bijbesteld is echter geen KPN abo maar de vergoeding voor de koperlijn die veel andere providers ook aan je in rekening brengen.

Kortom:
Alice 69 euro eenmalig, 29,95 per maand incl. KPN vergoeding voor max 20 Mbit down / 1 Mbit up
CompuServe 55 euro eenmalig, 19,90 per maand incl. de KPN vergoeding voor 8 Mbit down / 830 up

Verwijderd

Hoe snel hebben jullie de opleverdatum doorgekregen? Ik dacht gelijk na de äfkoelingsperiode" van 7 dagen de datum te ontvangen, maar ik heb nog steeds niks gehoord en heb me ca 2 weken geleden aangemeld.
Pagina: 1