HD Files editen: Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 12:57

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik zit hier met een klein probleempje en misschien dat er mensen zijn die er meer van weten.

Om een muziekvideo te maken in High Definition heb ik rauw materiaal, namelijk een gedemuxte HD-DVD en een WMV HD file van dezelfde film. Nu wil ik deze graag importeren in een editing programma zoals Adobe Premiere, maar elke keer als ik óf de .mpv file (van de HD-DVD, 14GB) óf de WMV HD file (ongeveer 6-7GB) in Premiere wil importeren blijft het programma hangen zonder CPU-activiteit en zonder toename van het geheugengebruik. Wel is de harddisk enorm hard bezig, ik kan niet peilen wat ie precies aan het doen is en heb geen indicatie van de voortgang.

Ik hoef maar kleine stukjes uit de film te hebben, maar wil ze wel in HD kunnen gebruiken. VirtualDub heb ik al geprobeerd maar die slikt geen WMV files en ook geen .mpv files van een HD-DVD, terwijl het met VOB files normaal geen probleem is. Ook Sony Vegas loopt er keihard in vast.

Is het een probleem met mijn codecs of geinstalleerde DirectShow filters of heb ik gewoon te weinig geduld? Ik heb geen zin om drie dagen te wachten om een hele film opnieuw te coderen om alleen maar ongeveer 5 minuten aan materiaal te gebruiken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 12:57

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Okee, heb het al gefixt. WMV HD files kun je wel gebruiken in een NLE programma maar dan moet je ze even met VirtualDub-MPEG2 demuxen en omzetten naar een AVI. Blijkbaar vindt een programma als Premiere een WMV file niet zo leuk sinds er geen index in voorkomt, die die dus gaat zitten bouwen en dat duurt dus nogal lang.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud