Hoe hoor je te starten? Nissan Micra

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb een oude Nissan Micra K10 gekocht (bj 89). Deze heeft soms startproblemen.
Mijn vraag is, wat is de manier om deze benzine-auto met carb te starten? Zonder gas, pompend gas, vol gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
Over het algemeen is het choke aantrekken, auto starten en wegrijden met die dingen.

* _JGC_ herinnert zich de eerste keer in een suzuki alto... en maar starten, maar aanslaan homaar, zelfs voorgloeien (verzuipen heet dat bij zo'n oude benzine auto) hielp niet... tja, diesel gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hebben er hier ook eentje, die heeft alleen soms wat minder zin als hij een paar weekjes stilgestaan heeft. beetje gas bijgeven bij t starten en de lichten in eerste instantie even uitlaten en hij start weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Er zit geen handchoke op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ex-micrarijder alhier! :)

Gaspedaal twee keer lichtjes intrappen en starten... jouw K10 heeft een autochoke!
(mocht dat niet voldoende zijn, bijvoorbeeld na een maand stilstaan, rustig pompen met het pedaal terwijl je start...niet te lang pompen natuurlijk, want dan verzuipt je motor)

Staat ook in het boekje btw :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ha broeder ;)
Het boekje is er niet meer bij! Dus voordat je de sleutel omdraait het gaspedaal 2x licht intrappen? Heb ik het zo goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

TB schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:58:
Ha broeder ;)
Het boekje is er niet meer bij! Dus voordat je de sleutel omdraait het gaspedaal 2x licht intrappen? Heb ik het zo goed begrepen?
Bij een auto met carb wordt bij het indrukken van het pedaal telkens een extra spoeitje benzine in de carborateur gespoten, vandaar...

Niet te veel pompen dus, want dan verzuipt hij, als de auto is verzopen dien je het gaspedaal helemaal ingedrukt te houden (meeste luchttoevoer), en de startmotor te laten draaien totdat deze aanslaat

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

TB schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:58:
Ha broeder ;)
Precies!

Heb je nog wat specs/pics van de auto? Altijd leuk! :) ;)
Zodra je de kruissnelheden van die auto goed kent, kun je er makkelijk 1:18 in rijden. Ik had btw de 4-baks versie :9

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
OK! komtie dan!
Het is mijn eerste autootje :) Ik gebruik hem alleen in het weekend (ben student op kamers, OV). De derde versnelling is gaar, maar heb al een nieuwe versnellingsbak op de kop getikt. De micra heeft mij 125 euro gekost, met een half jaar APK.
Het is de 1.2 SLX-uitvoering. Als "luxe" zit er een deelbare achterbank in en een zonnedakje. Een radio-cdspeler is aanwezig met voor Pioneer (10 cm), achter pioneer (16 cm) en een subwoofer (12"). Verder alu racepedalen 8) en rood-zwarte stoel- en bankhoezen.
Ben nog op zoek naar een paar leuke wieldoppen, die zitten er niet op.
Ook nog op zoek naar een bestuurdersportier, gezien de roestvorming op de huidige.

Uitgangspunt bij deze auto is: autorijden moet goedkoop!

Nog even een foto:

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/3899/photo0131fz6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171133

Hoii!

Ik heb ook zo'n oud beestje gereden. Mijn papa had een geweldig truukje tegen de startproblemen: contact aanzetten (maar nog níet starten) het gaspedaal rustig (helemaal!) intrappen en dan, vervolgens zonder verder aan het gas te zitten de auto starten :). Werkte elke keer. Had inderdaad iets met de choke te maken.

Ik heb trouwens nog wel een boekje (onderhoudshandleiding) liggen over dat model en doe er niks meer mee.. Als je daar wat aan zou hebben staat m'n email in m'n profiel :) wil er wel een kleine vergoeding voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Bedankt, maar heb net via marktplaats zo'n ding gekocht! (dit vanwege het inbouwen van de versnellingsbak).
Donderdag ga ik hem weer eens starten en dan probeer ik jullie truukje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171133

Veel plezier ermee! Doe je goed hoor, 125 euro voor die auto :)

Overigens, nu ik er aan denk, mijn micra was uit 1991 (of iets in die richting) en was ook een speciale uitvoering: 1.2 march. Die had als "extra" lichtmetalen velgjes :) Je zou is op de sloop moeten kijken of je er niet zo 1 kan vinden, je ziet ze best veel rijden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 171133 op 28-02-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Klopt ik ken hem! Ziet er leuk uit :>
Maar als je ziet wat de sloop tegenwoordig voor haar onderdelen vraagt... Daar wordt je niet vrolijk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ligt er ook aan hoeveel ze ergens van hebben liggen :) Ik heb zelf ook een Micra gehad. Viel de ruit uit de kofferklep, voor 30 euro had ik een nieuwe klep incl. ruit. uurtje over gedaan om 'm erop te prusen (in mn eentje :|) en klaar.

Overigens, ik heb later mijn Micra ingeleverd bij sloperij de Mars in Zwolle. Als ik mij niet vergis is dat niet altever bij je vandaan ;) Die hebben vast wel e.e.a liggen. Mijne was alleen rood, en een automaat.. Starten ging koud gewoon zonder gas geven. Halfwarm/warm klein beetje gas bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 28-02-2007 14:57 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Nou ik heb het getest en het werk meesterlijk! Mijn micra crosst weer als de beste!
Nu nog een trekhaak en een deur :9
Pagina: 1