Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vliegwiel MX Revolution overleden---ervaringen gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje voor Logitech MX (of VX) Revolution bezitters. Van de mijne is nu net na zegge en schrijve 2 maanden het vliegwiel overleden: het 'hyperscrollen' liep bij lage rotatiesnelheden steeds vaker opeens vast; alleen als je een stevige zwieper gaf ging het allemaal zoals het hoorde. Maar nu net is blijkbaar de coup de grâce geleverd: het vliegwiel draait nu vreselijk stroef, je voelt het onder je rechtermuisknop schuren. Overduidelijk een garantiegevalletje, nu wel hopen dat Logitech dat ook allemaal honoreert.

Mijn vraag: hebben anderen ook dergelijke problemen opgemerkt? Ik vind het namelijk hoogst verdacht dat dit mechaniek na 2 maanden regulier gebruik al de geest geeft.

Het grappige is dat ik door dit defect ook opeens heb opgermerkt dat het rubber op het vliegwiel meer dan alleen versiering is: het is een integraal onderdeel van het draaimechaniek. Het toeval wilde dat ik juist vandaag opmerkte dat het wat losser leek te zitten omdat het niet meer mooi glad in de groef van het vliegwiel lag. Hoe is dat bij jullie? WAARSCHUWING: ga alsjeblieft niet bij je eigen muis peuren om te zien of je het rubber kunt optillen of verschuiven, volgens mij loop je dan gerede kans dat je je muis om zeep helpt! Als het goed zit, zit het goed.

Verwijderd

Zit een vliegwiel niet in een auto?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 11:29
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:21:

Het grappige is dat ik door dit defect ook opeens heb opgermerkt dat het rubber op het vliegwiel meer dan alleen versiering is: het is een integraal onderdeel van het draaimechaniek. Het toeval wilde dat ik juist vandaag opmerkte dat het wat losser leek te zitten omdat het niet meer mooi glad in de groef van het vliegwiel lag. Hoe is dat bij jullie? WAARSCHUWING: ga alsjeblieft niet bij je eigen muis peuren om te zien of je het rubber kunt optillen of verschuiven, volgens mij loop je dan gerede kans dat je je muis om zeep helpt! Als het goed zit, zit het goed.
hoe bedoel je dit? is het rubber dan zoals een soort v-snaar(als we het nou toch over auto's hebben) die een wieltje aandrijft ofzo?
mijn ervaringen met kapotte muizen van logitech (al 3) is dat je gewoon een nieuwe krijgt en van de oude de ontvanger ooit eens op moet sturen, wordt totaal niet moeilijk gedaan, en daarom krijg ik voor mijn overleden mx1000 nu een revolution :9~ was geen enkel probleem, gewoon bellen en probeer een beetje aan te geven dat je niet naar de winkel terug kan.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:49:
Zit een vliegwiel niet in een auto?
de revoltion heeft een scrollwiel wat net als een vliegwiel is: als je er een zwieper aan geeft blijft het nog een aantal seconden doordraaien, zodat je snel door lange pagina's tekst bent

[ Voor 12% gewijzigd door ChaosZ0ne op 27-02-2007 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je dit? is het rubber dan zoals een soort v-snaar(als we het nou toch over auto's hebben) die een wieltje aandrijft ofzo?
Ayep. Veel betere beschrijving dan ik had kunnen verzinnen, maar inderdaad, een v-snaar is het woord wat ik zocht.
mijn ervaringen met kapotte muizen van logitech (al 3) is dat je gewoon een nieuwe krijgt en van de oude de ontvanger ooit eens op moet sturen, wordt totaal niet moeilijk gedaan, en daarom krijg ik voor mijn overleden mx1000 nu een revolution :9~ was geen enkel probleem, gewoon bellen en probeer een beetje aan te geven dat je niet naar de winkel terug kan.
In dit geval werd mij verzocht om naar de winkel terug te gaan, waar men gelukkig niet moeilijk deed. Ikke nieuwe muis hebbe :).

Overigens een punt van aandacht bij deze muis: als je 'm omruilt voor een andere, MOET ook de ontvanger worden omgeruild. Als je dat niet doet, werkt de muis niet meer. Logitech heeft in dit model de 'connect'-faciliteit achterwege gelaten waardoor de muis niet automatisch met een ontvanger van een ander exemplaar zal werken. Mij leverde het in ieder geval een tweede nat pak op toen ik weer door de stromende regen naar de winkel mocht :X.
de revoltion heeft een scrollwiel wat net als een vliegwiel is: als je er een zwieper aan geeft blijft het nog een aantal seconden doordraaien, zodat je snel door lange pagina's tekst bent
En het is een fantastisch systeem. Het verschil tussen een zetje geven en niet continu met je vinger ronddraaien is geweldig. 't Is jammer van de beperkte programmeerbaarheid van alle knopjes, maar dit systeem mag van mij op elke nieuwe muis.

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:21:
[...]

Ayep. Veel betere beschrijving dan ik had kunnen verzinnen, maar inderdaad, een v-snaar is het woord wat ik zocht.

[...]

In dit geval werd mij verzocht om naar de winkel terug te gaan, waar men gelukkig niet moeilijk deed. Ikke nieuwe muis hebbe :).

Overigens een punt van aandacht bij deze muis: als je 'm omruilt voor een andere, MOET ook de ontvanger worden omgeruild. Als je dat niet doet, werkt de muis niet meer. Logitech heeft in dit model de 'connect'-faciliteit achterwege gelaten waardoor de muis niet automatisch met een ontvanger van een ander exemplaar zal werken. Mij leverde het in ieder geval een tweede nat pak op toen ik weer door de stromende regen naar de winkel mocht :X.

[...]

En het is een fantastisch systeem. Het verschil tussen een zetje geven en niet continu met je vinger ronddraaien is geweldig. 't Is jammer van de beperkte programmeerbaarheid van alle knopjes, maar dit systeem mag van mij op elke nieuwe muis.
eigenaardig... zon v-snaar, wel slim bedacht overigens. is het niet zo dat als je zijwaarts scrollt en normaal scrollt tegelijk dat de snaar eraf gaat? lijkt mij wel nl :? lukt het niet om de ontvanger opnieuw in je pc te doen, dat hij dan je apparaat opnieuw zoekt? of zit er in beide een unieke code oid in ofzo dat je m niet kan combineren? wel balen overigens, heb nu hier 2 mx1000's die ik omstebeurten gebruik... maar je kan niet alles hebben :D

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:11
Voor zover ik begreep is dat rubber vooral bedoeld als grip, meer niet. Maar aangezien dat niet vast zit aan het wieltje, maar er gewoon los omheen ligt, kan dat los komen van het wiel. En dat gebeurt na verloop van tijd dus ook, want de rek gaat eruit. Daardoor neemt de diameter van het scrollwieltje wat toe en begint het tegen de behuizing aan te schuren. Op de forums van Logitech wordt aangeraden om de muis te laten omruilen, al schijnt het ook te helpen om het rubbertje eraf te halen (optillen en doorknippen), er dan een millimeter of twee tussenuit te knippen en het dan - na een beetje rekken - met wat superlijm weer vast te maken. Is alleen wel je garantie om zeep uiteraard, maar dat schijnt prima te werken.

Ik zit er zelf ook mee. Heb net mijn MX5500 setje maar weer even omgeruild voor de oude MX3100 omdat dat wiel zo brak is, dus dan kan die morgen terug. Toch jammer, dat wiel is wel erg fijn.

Verwijderd

Dit topic is van een tijdje terug.

Ik heb al 2 mx Revolution`s versleten.
Voornamelijk het scrollwiel is snel overleden.
Ik had toen ook het rubber er afgehaald en toen draaide die een stuk beter
Daarom heb ik nu een Logitech mx 400 gehaald en die doet het nog steeds.
Pagina: 1