WL-151 Mimo-XR zwakker ontvangst dan WL-115

Pagina: 1
Acties:

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:21

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Hallo mensen

IK heb sinds vandaag een WL-151 MIMO-XR van Sitecom gekocht. Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00315156.jpg

Je weet wel die ene met drie antennes.. :) Ter vervanging van me Wl-115 ( met enkele antenne )

En je zou denken dat me ontvangst beter zou worden maar het is juist slechter geworden. ( alhoewel de snelheid raar maar waar sneller lijkt/is )
IK inet nu via de buren ( ik w8 nog op me internet aansluiting ) en kreeg me met ander PCI kaartje een singnaal van 63 % Maar met deze mimo ding kom ik maar op 16 tot 25 % 8)7

Ik heb de juiste drivers ook gehaald van de sitecom site. De Vista drivers, want ik draai nl op vista.

kan iemand hier een verklaring voor geven>>?

[ Voor 4% gewijzigd door yassine op 26-02-2007 23:21 ]

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
Ondersteund het accesspoint wel Mimo of is dat een standaard 802.11G? Als het 802.11G is heb je geen voordeel van Mimo

[ Voor 6% gewijzigd door Scary Gil op 26-02-2007 23:30 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Waarom een goed kaartje vervangen?
Het is neit zo dat je met 70% ontvangst minder snel bent hoor...
Ik trek hier met 45/60% heel mn verbinding vol zonder problemen.

Probeer eens een andere antenne te kopen...
Heb zelf deze (op aanrader van een mede gotter, had er ook goede ervaringen mee):
http://www.sallandautomat.../productinfo.php?pid=3126
Versterkt aardig wat, het verschil is bij mij qua ontvangst zeer goed te merken (had vroeger 0 (dus connection loss) tot 15%)

/edit
zo'n antenne kan op je kaartje maar ook op je router (toekomstige) is altijd fijn als overal meer bereik hebt in je huis.
Ik heb hem op mn pc zitten, bij mijn stomme linksys (dreaded V5 WRTG) kan je de antennes niet vervangen

[ Voor 19% gewijzigd door ixl85 op 26-02-2007 23:28 ]

• yassine

yassine

Topicstarter
jah, ik denk niet zozeer gelijk een andere antennte kopen, want wat ze allemaal beweren op de sitecom site zou deze veel meer bereik moeten geven. En met drie antennte's die ook groter zijn dan me standaar wl-115 antennetje. :?

• Scary Gil
welk accesspoint?

• yassine

yassine

Topicstarter
Dat zou ik niet weten. Ik weet niet welke router me buren draaien.

• Scary Gil
Het ontvangst zit hem niet alleen in de ontvanger maar ook in de zender. Als de router geen mimo uitzend hoeft het niet beter te worden. Je hebt een MIMO ROuter nodig om Mimo optimaal te gebruiken. Wat ze op de site beweren is nl. alleen icm hun eigen mimo router. het enige waardoor je echt beter ontvangst krijgt is je buren heel aardig aankijken en vragen of ze er een sterkere antenne op willen zetten. (eigen antenne scheelt wel iets maar zender moet beter)

• yassine

yassine

Topicstarter
Scary Gil schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:40:
Het ontvangst zit hem niet alleen in de ontvanger maar ook in de zender. Als de router geen mimo uitzend hoeft het niet beter te worden. Je hebt een MIMO ROuter nodig om Mimo optimaal te gebruiken. Wat ze op de site beweren is nl. alleen icm hun eigen mimo router. het enige waardoor je echt beter ontvangst krijgt is je buren heel aardig aankijken en vragen of ze er een sterkere antenne op willen zetten. (eigen antenne scheelt wel iets maar zender moet beter)
Kan je dan verklaren dat me wl-115 PCI kaartje wel 63 % ontvangst haalt? Zonder maar een of enkele Antenne te vervangen?

Simpelweg omdat deze MIMO Kaartje echt alleen in MIMO technologie beter presteerd en in de standaard 802.11g segment slechter presteerd?

• Scary Gil
toevoeging:

http://nl.wikipedia.org/wiki/MIMO

onder het kopje MIMO derde alinea: meerder ZEND en ontvangsttrappen nodig.

• Scary Gil
is de snelheid nu wel sneller?
Er zijn 2 factoren die belangrijk zijn voor je snelheid:
signaalsterkte
signaal kwaliteit
als de signaal sterkte is afgenomen maar de signaal kwaliteit is toegenomen(dus minder uitval van de pakketjes onderweg) kan dit wel.

• yassine

yassine

Topicstarter
Scary Gil schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:48:
is de snelheid nu wel sneller?
Er zijn 2 factoren die belangrijk zijn voor je snelheid:
signaalsterkte
signaal kwaliteit
als de signaal sterkte is afgenomen maar de signaal kwaliteit is toegenomen(dus minder uitval van de pakketjes onderweg) kan dit wel.
Bedankt voor de info. :)

Ik merk wel dat me internet verbinding nu niet wegvalt, wat me die de wl-115 wel gebeurde ( op het beuren netwerk).
Pagina: 1