Geen DVD-/HDDrecorders van "top"merken?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:06

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Na jarenlang stereo- en surroundsetjes van Audiosonic, Akai en Sony (in die volgorde) te hebben gehad, ben ik nu zover dat ik een hifiset wil kopen die wat langer meegaat en die een beter geluid geeft.
Mijn droomsetje moet uitblinken in eenvoud en design. Ik heb niet meer nodig dan een versterker, 2 boxen en een dvd-recorder die ook alles kan afspelen. Mijn focus ligt op muziek, maar af en toe wil ik er ook een filmpje mee kunnen kijken.
Om een film nog redelijk tot zijn recht te laten komen ben ik als eerste op zoek gegaan naar een setje boxen dat in staat is om bassen redelijk naar voren te laten komen. De speakers zijn van Northridge. Er zijn hier veel recensies over te vinden, die allen overwegend positief zijn.
Omdat ik de versterker pontificaal in beeld wil hebben, is het van belang dat het uiterlijk van het apparaat net zo goed is als het innerlijk. Ik ben zeer gecharmeerd van NAD en Harman Kardon, maar Rotel mag er ook best wezen, al is dat laatste merk een beetje te hoog gegrepen voor mijn budget. Aan de hand van avonden ploeteren op recensiesites heb ik een verlanglijstje opgesteld. Hierop staan de apparaten die ik zeker wil gaan beluisteren.
Nu stuit ik op een probleem: ik kan geen bijpassende DVD/HDD-recorders vinden! Ik wil graan een NAD of een Harman Kardon, maar van die merken zijn geen recorders te verkrijgen. Het is wel zo dat ik de dvd-recorder niet in beeld hoef te hebben, dus eigenlijk hoeft het niet echt van hetzelfde merk te zijn, maar ik zou het wel handig vinden als ik met een afstandbediening beide apparaten kan bedienen. Mijn lijstje ziet er nu als volgt uit:

DVD-recorder:
SONY RDR-HX825S 160GB
PIONEER DVR-545H-S 160GB

Versterker:
NAD T-753 Surround (6x)
NAD T-744 Surround (5x)
NAD c370 Stereo (2x)
NAD C352 Stereo (2x)
harman/kardon avr 230 (6x)
harman/kardon hk 3480 (2x)

Speakers:
2x jbl northridge e100

Hebben jullie misschien nog goede ideeën en/of op- of aanmerkingen op mijn lijst? Is er een merk dat design DVD-recorders maakt die ik misschien over het hoofd heb gezien en die tevens goede versterkers levert? En als laatste vraag: is het mogelijk om met een afstandbediening van NAD of Harman Kardon de Pioneer dvd-set in te stellen, of moet ik daarvoor een (dure?) programmeerbare ab kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Rexomnium op 26-02-2007 22:26 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

die pioneer is top (kwalitatief) wij hebben 'm ook, staat in een kastje dus uiterlijk boeit niet maar het menu is simpel en duidelijk, geen irritante geluidjes, brand probleemloos etc.

Wij hebben volgens mij de 80 gb versie en dat is in feite genoeg, nu weet ik niet of je veel in hoge kwaliteit wilt opnemen, of dat de meerprijs verwaarloosbaar is maar misschien dat 160 gb een beetje overkill is.

Zie ondertitel

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Dentheman schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:11:
die pioneer is top (kwalitatief) wij hebben 'm ook, staat in een kastje dus uiterlijk boeit niet maar het menu is simpel en duidelijk, geen irritante geluidjes, brand probleemloos etc.

Wij hebben volgens mij de 80 gb versie en dat is in feite genoeg, nu weet ik niet of je veel in hoge kwaliteit wilt opnemen, of dat de meerprijs verwaarloosbaar is maar misschien dat 160 gb een beetje overkill is.
160GB is niet echt bepaald overkill. Je kan dan 40 uur opnemen op hoogste kwaliteit. Stel je gaat (lang) op vakantie en je wilt veel dingen opnemen.
Doe mij zelfs maar 250GB. De meerprijs is ook niet zo veel.

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik vind de Hitachi wel netjes, simpel en strak.

DV-DS163E/253E (160GB/250GB)

Afbeeldingslocatie: http://www.productervaring.nl/admin/foto/383862b50385e89c9a9166889c6b61eb.jpg

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Een hele goede DVD-recorder is deze van Panasonic (via AB af te stemmen op Marantz PM7001)

De Consumentenbond heeft in de Consumentengids van december 2006 een test gepubliceerd over DVD-recorders met Hard Disk Drive. De DMR-EH65 wordt met 69 punten als beste beoordeeld en komt daarmee als winnaar uit deze test.

De EH65 is op onderstaande punten met GOED/ZEER GOED beoordeeld:
€ 440,00

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A13531/DMR_EH65_EC_S.jpg

Een relatief goedkope goede versterker (stereo) is deze van Marantz (PM7001 KI Signature)
€ 699,- euro

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_pm7001_ki_lrg.gif

[ Voor 34% gewijzigd door M. Mulder op 27-02-2007 23:14 ]

Verwijderd

Die panasonic is alleen echt plastic fantastic. Voelt echt enorm elcheapo aan ;( .

Ik zou voor pioneer gaan persoonlijk. Dan kan je daar ook een receiver van kopen, want die maken ok zeker goed spul. En ook spul wat je budget ver overstijgt ;)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

masser120 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:21:
[...]

160GB is niet echt bepaald overkill. Je kan dan 40 uur opnemen op hoogste kwaliteit. Stel je gaat (lang) op vakantie en je wilt veel dingen opnemen.
Doe mij zelfs maar 250GB. De meerprijs is ook niet zo veel.
Heb je digitale televisie? Want wij hebben dat wel en eerlijk gezegd zie ik een verwaarloosbaar verschil tussen de hoogste kwaliteit en de op-een-na-hoogste.

Mocht je geen digitale tv hebben is het natuurlijk onzin om op de hoogste kwaliteit op te nemen :p

Zie ondertitel

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:23
Wel grappig dat je van zowel NAD als HK gecharmeerd bent. NAD is eenvoudig en rustig, terwijl HK een fancy uiterlijk heeft. NAD is imho mooier, maar zeker ook betere kwaliteit dan HK.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:34

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:29:
Die panasonic is alleen echt plastic fantastic. Voelt echt enorm elcheapo aan ;( .

Ik zou voor pioneer gaan persoonlijk. Dan kan je daar ook een receiver van kopen, want die maken ok zeker goed spul. En ook spul wat je budget ver overstijgt ;)
De Panasonic 55 en 65 zijn ook bijna niet meer leverbaar, in april komen de nieuwe modellen van Panasonic die er zo te zien qua uiterlijk in ieder geval op vooruit is gegaan (link)
Ik zou Panasonic zeker meenemen in je overwegingen.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:06

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb inmiddels een DVD/HDD-recorder gekocht. De keus is gevallen op de Pioneer DVR-654H-S. De reden dat ik voor de 645 heb gekozen in plaats van de 545 is uiteraard de grotere harddisk.
De reden dat ik überhaupt voor de pioneer heb gekozen ligt in het feit dat er zeer veel positieve recensies te vinden zijn over deze speler. De sony werd minder goed ontvangen vanwege de geluidsproductie van dat ding. De Panasonic heb ik zeker meegenomen in mijn overwegingen, maar in de winkel viel hij me qua look & feel erg tegen. Hitachi heb ik niet genomen vanwege de knoppen aan de bovenkant van die recorder.

De Pioneer bevalt me tot nu toe erg goed (gisteren ontvangen). Het Guide Plus systeem is echt heel erg handig en de beeldkwaliteit (via goldplated HDMI kabel op sony bravia aangesloten) is schitterend! Geluid heb ik nog niet goed kunnen beoordelen omdat ik hier nog geen versterker/receiver heb.
Ik denk dat mijn keus qua versterker op de NAD gaat vallen. De Harman Kardon is me ook erg tegengevallen in het echt, veel te flashy. De NAD is tot nu toe de mooiste qua design :)
In ieder geval bedankt voor de opmerkingen en suggesties :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Ik sta op het punt een dvd recorder te kopen en hoor erg veel slechte verhalen over de software van de philips dvd-recorders. Verder zie ik dat jij het hebt over veel goede recensies van de pioneer 654, weet je misschien nog waar je dit gelezen hebt ?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 11:52
kieskeurig.nl staan veel recensies van dvd recorders...

ben zelf ook aan het kijken naar een recorder, die van panasonic en pioneer komen steeds goed naar boven...
zoek iig iets met hdmi en optische uitgang...

ben er ook nog niet achter hoe het nu zit met recorders en decoders voor dvb-c zoals mijn humax...
Pagina: 1