Toon posts:

buffer overrun detected

Pagina: 1
Acties:
  • 3.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker!

Sinds kort heb ik een nieuwe computer met Windows Vista en installeerde daar het office pakket op. Als ik bestaande Word documenten oproep en daarin tekst verander, komt de kreet "buffer overrun detected", met een pad erbij richting / office / winword.exe. Terwijl het een Word bestand is.

Wat heb ik gedaan?
- op tweakers gezocht naar soortgelijke problemen. Ik lees iets over de kans dat bestaande documenten beveiligd zouden kunnen zijn tegen wijzigingen (extra -> doc beveiligen). Heb ik gecontroleerd, is niet van toepassing.
- virusscan erover heen gehaald ---> geen virussen gedetecteerd.
- windows update --> deze stond al update.

Vraag 1) Zou dat kunnen liggen aan Windows Vista? (bestanden zijn in Xp gemaakt)?
Vraag 2) Zou dat kunnen liggen aan dat ik het office pakket moet updaten? Ik heb echter vorige week de Cd's gekocht en geinstalleerd. Verder lukt het me niet om dit te updaten (ik zie niet hoe ik dat moet doen. windows update lukt me wel, maar ik er ook een office update?
Vraag 3) Hoe kan ik dit tekkelen? Is RegistrySmart iets? Het gaat me 29 dollar plus 18 dollar kosten als ik het zou kopen. Als ik de scan erover heen gooi van RegistrySmart worden 73 fouten genoemd. Het komt een beetje op me over als 'koop het nu maar'. Wil ik wel, maar niet als ik niet van te voren weet of dit helpen gaat.

Vriendelijke groeten,

Kees Ruissen 8)7

Verwijderd

2) er is inderdaad een office update (staat bij mij nu ook gewoon op de normale Windows update page). Link:
http://office.microsoft.c...px?assetid=ES790020331043

3) Er zijn ook gratis register check programma's, zou persoonlijk dit niet kopen (kan wel wat oplossingen noemen maar dat is illegaal en dus ook niet volgens GoT huisregels)

Verwijderd

Topicstarter
;) Dank u. Ik heb de link aangeklikt en kom op de site. Daar staat:

De Office Update-service wordt momenteel niet ondersteund in Microsoft Windows Vista. U kunt wel Office-updates voor Office XP, Office 2003 en het 2007 Office system downloaden via de Microsoft Update-service.

Klik ik "Microsoft Update-service" aan, dan blijkt Windows up te date te zijn. Of dat dan ook automatisch geldt voor het office pakket, weet ik niet.

Ik kom dus niet verder met een update, zo lijkt me.

Verder heb ik het bestand via de mail naar de oude computer gestuurd waar Xp op staat. Ik denk: dan kan ik in ieder geval de repetitie (ik ben docent economie) afmaken. Maar ook daar krijg ik de foutmelding "buffer overrun". Het zit dus als het ware in het bestand zelf.

Ik wacht maar weer af.

Groeten!

Kees

Verwijderd

Ik had het al op uw profiel gezien (docent economie)

U kunt het document wel in. Kopieer eens alle tekst (Ctrl + a) en plak het vervolgens in een nieuw Word document. Sla dit op en kijk of u het kunt bewerken?

edit:

Zie DIT op internet staan:
"Heb even de proef gedaan: spelling- en grammaticacontrole zijn volgens mij niet van belang; alleen bij autocorrectie "tekst markeren met infolabels" moet het vinkje weg!"

En volgens een microsoft site waar ik op ben gekomen:
- Rename msgrit32.dll as msgrit32.dll.old

- Go to Word menu Tools > Options > Grammar and spelling
and uncheck the "Check grammar" and "Check spelling" boxes

- Go to Tools > Autocorrect options > Smart tag
and uncheck the "Label data with smart tag" box

Zou persoonlijk nog niet dat bestand veranderen, maar wel even die Label onzin

Ik ga slapen, succes en weltrusten

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd om alle tekst te selecteren en te plakken in een nieuw document. Bewerken geeft echter weer onmiddellijk de foutmelding "bufffer overrun detected". Ik vraag vandaag iemand ernaar te kijken. Ik ben benieuwd of iemand verder mij nog uit deze nachtmerrie kan helpen.

Maar in ieder geval bedankt.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:33
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:48:
En volgens een microsoft site waar ik op ben gekomen:
- Rename msgrit32.dll as msgrit32.dll.old
Dat is de italiaanse spellingcontrole-DLL.

Ik zou zeggen: installeer openoffice.org http://nl.openoffice.org/ en importeer het document in oowriter.

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweaker,

Ik begrijp niet goed wat u bedoelt; ik kan natuurlijk dat openoffice wel installeren, maar wat bedoelt u met het importeren in de oowriter? Dat zegt me helemaal niets. Bedoelt u verder te zeggen dat ik daar het document dan verder zou kunnen bewerken of bedoelt u dat ik dan in Word zonder de foutmelding "buffer overrun etc" kan werken?

Groeten,

Kees

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Installeer OpenOffice.org, open het Word-document daarin, kopieer alle content vanuit het Word-document naar een nieuw document, sla dat nieuwe bestand op als Word-docuement, open dat nieuwe Word-document in Office. Als het meezit (en Word niet weer raar doet), dan zou je het nieuwe bestand nu wel moeten kunnen bewerken.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In een aantal gevallen kan de buffer overrun error te maken hebben met de spellingscontrole, e/o autocorrectie e/o autotekst opties van office. Behalve de omweg via Oo.org kun je die ook uitschakelen en proberen of de fout nog optreedt.

Tweede mogelijkheid heb je door word zo kaal mogelijk te starten d.m.v. de /a optie (start, uitvoeren winword.exe /a)

Derde mogelijkheid -als er inmiddels echt iets kapot is in het bestand- is het bestand te openen dmv de optie openen en herstellen, in de open file dialoog.

offtopic:
en groeten onder je post hoeft *echt* niet
:)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaand opties heb ik besproken met de systeembeheeder van mijn school, die zich nu over her probleem buigt. Hij is niet voor open office; ik bestelde niet voor niets een legale versie. Kaal opstarten is het ook niet. Met het bestand herstellen kom ik ook niet verder; het blijkt dat er met het bestand niets mis is. Namelijk het bewerken van hetzelfde bestand op een andere pc geeft geen enkel probleem.

Ik heb het probleem nu gemeld bij
1. Medion Service Center (waar ik de pc kocht). Ik vraag zelfs om de pc terug te geven.
2. www.slim.nl; omdat ik daar het office pakket kocht.

Ik zal via dit forum verslag doen van de ontwikkelingen. Verder: tips blijven welkom!

Verwijderd

iig niet puntje 3 uit je startpost proberen, dat heeft geen zin.
je kan ook in word zelf de herstelfunctie eens proberen via bestand->open en in het dialoogvenster dat verschijnt het document aanduiden en dan ipv. gewoon open te klikken, klik je op het pijltje ernaast zodat je 'openen & herstellen' kan kiezen.
vergewis je er ook van dat dit een regulier document is, en geen speciaal geprepareerd document afkomstig van het internet om een van de meer recente beveiligingslekken in office uit te buiten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik gedaan?
1. Geprobeerd met de functie openen en herstellen. Daarna krijg ik echter weer "buffer overrun detected".
2. Bestand opgeslagen onder een nieuwe naam met 'opslaan als'. Daarna krijg ik echter weer "buffer overrun detected".
3. Mogelijke tabellen verwijderd die schade zouden kunnen aanrichten, zoals een tabelletje uit een in excell gemaakt iets. Het verwijderen lukt niet. Bij het aanslaan van een toets komt de foutmelding al "buffer overrun".
4. Een leeg document gevuld met stukjes uit het oude document. Dan komt er geen foutmelding.
5. In een leeg document waarin ik in een keer het oude document plak, verschijnt weer wel de foutmelding : buffer overrun.

Conclusie: ik kan dus moeizaam uit de voeten komen, als ik stukjes tekst apart in een nieuw document overbreng.

6. Verder heb ik office 2007 besteld. Dit wordt maandag of dinsdag geinstalleerd. Ik ben benieuwd of dat dat helpt.
7. Het probleem neergelegd bij www.slim.nl, waar ik office 2003 bestelde. Ze geven geen reactie. Misschien komt dat nog.
8. Gemaild en gebeld met medion service centre. Ze zeggen: Gooi de computer terug naar de beginstand met de application cd en installeer het office 2004 opnieuw en kijk dan. Als het niet lukt, komt de technische dienst langs.

In punt 8 zie ik niet zoveel. Ik zal het wel proberen, maar wacht eerst 7 af.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of meer mensen dit probleem hebben... 8)7

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ikmis in het rijtje de optie uitschakelen van spellings- en grammaticacontrole?

Laatste keer dat ik het probleem voorbij zag komen was met een lange string van underscores...

Hoe groot is het document trouwens?

[ Voor 29% gewijzigd door Lustucru op 02-03-2007 17:53 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
als 9e heb ik de spelling en grammaticacontrolen uitgeschakeld. Ook dat blijft de foutmelding "buffer overrun enz." komen.

Een lange string met underscores heb ik niet. Ik heb wel op tweakers een probleem met underscores en "buffer overrun" gelezen en bestudeerd, maar dat was toch een ander probleem.

Het bestand is 448 KB groot

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:32:
als 9e heb ik de spelling en grammaticacontrolen uitgeschakeld. Ook dat blijft de foutmelding "buffer overrun enz." komen.

Een lange string met underscores heb ik niet. Ik heb wel op tweakers een probleem met underscores en "buffer overrun" gelezen en bestudeerd, maar dat was toch een ander probleem.

Het bestand is 448 KB groot
dat is voor een standaard word tekstdocument wel aardig groot als er verder geen afbeeldingen etc in voorkomen. niet dat dit normaal een probleem zou moeten zijn maar wellicht ????

Verwijderd

Topicstarter
Met grotere bestanden heb ik geen probleem; ik heb het uitgeprobeerd met een bestand van 2,3 Mb.
Het zou wellicht wel in bepaalde afbeeldingen kunnen zitten.
Er zit in:

- een logo van mijn school waar ik als docent werk
- een grafiek met paint gemaakt
- 2 tabellen met excel gemaakt
- een tabel van de site van de belastingdienst

Als ik iets probeer te verwijderen uit het bestand om dit te testen, loopt het al vast. Ik kan er dus niets uitgooien. Ik heb ook al geprobeerd om stukken tekst naar een ander document te doen. Ik heb echter het idee dat ik nu maar even moet stoppen met het gefrobel. Immers op de oude computer met xp gaf het geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom erachter dat Medion de computer niet gaat repareren, omdat ze het als een fout in de software beschouwen. Ze zeggen dat office niet up-to-date is. Dat is het echter zeker wel. De leverancier van de software (www.slim.nl) geeft geen reactie. Ik mailde ze al 3 dagen terug en vandaag opnieuw.

Medion zegt:

Geachte heer/mevrouw Ruissen,

Uw klantnummer is 0103805817. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.

Helaas kan een monteur geen software matige problemen verhelpen. Hiervoor bent u helaas afahnkelijk van een update
van Microsoft. Hier kan Medion geen oplossing voor bieden. De PC kan hier ook niet voor worden geruild.

Aangaande de 2e lade in uw PC, hier hoort standaard geen optische drive in te zitten. Deze PC is standaard geleverd met
alleen een DVD brander.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Ferdinand Voets

Verwijderd

Topicstarter
Office 2007 geinstalleerd en nu is het probleem de wereld uit.

Echt heel jammer dat bij de introductie van Windows Vista er niet bij gezegd is dat er mogelijk
convertibiliteitsproblemen zijn met Office 2003.

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:42
De oorzaak is een bug in Word2003. Voor Italiaanse gebruikers is deze bug in 2004 opgelost. Met een kleine vertaalslag naar het Nederlands kunnen wij daar ook gebruik van maken.

Methode:

In Word: extra; opties spelling en grammatica; spelling controleren tijdens typen uitzetten
In Word: extra; auto correctie-opties; infolabels; tekst markeren met infolabels uitzetten
Word afsluiten
Zoek het bestand MSGRNL32.DLL op en hernoem dat naar MSGRNL32.DLL.old

Nu is het mogelijk het document aan te passen. Nadeel is dat de spellingscontrole niet meer werkt…..

[ Voor 85% gewijzigd door Toin op 11-04-2007 13:34 ]

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik de editknop als je ziet dat je bagger hebt gepost

[ Voor 96% gewijzigd door Lustucru op 01-06-2007 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
opgelost door office 2007 te kopen.

pas dus op met andere office versies en vista is de conclusie van mij
Pagina: 1