Toon posts:

Probleem met draadloos internet, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heb het volgende probleem. Mijn laptop heeft een ingebouwde wifi (ik heb er echt geen verstand van dus sorry voor al de foute dingendie ik ga zeggen...) en heb thuis een draadloze router. Mijn laptop maakt er verbinding mee maar ik kan geen enkele webpagina openen. Dit lukt alleen als ik mijn laptop dmv een kabel met de router verbind. Mijn wifi staat aan, heb de firewall al een keer uitgezet, heb firefox gedownload en niets helpt. Ik heb ook geprobeerd of ik met andere netwerken verbinding kon maken elders en dat lukte ook niet. En ow ja heb ''verbinding'' sinds ik opnieuw mijn IP adres enz heb ingevuld, daarvoor had ik niet eens verbinding. Weet iemand wat ik moet doen? Zie het namelijk echt niet zitten om mijn laptop te laten formatteren, dat is denk ik nu het laatste stap wat ik nog kan doen.
Alvast bedankt!!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja .. begin even met de faq
Policy - Netwerken
Vooral met betrekking tot het starten van een nieuw topic in Network Troubleshooting gelden er een aantal regels en eisen. Neem deze rustig door alvorens je topic te starten en houd je hier ten alle tijden aan.

Vooronderzoek
We verwachten van je dat je, voordat je je vraag op dit forum stelt, de basis van het netwerken onder de knie hebt en zélf een aantal dingen hebt gedaan en geprobeerd. Sleutelwoorden zijn zoeken en initiatief. Dat betekent dat je zelf op zoek bent geweest naar een oplossing voor je probleem met behulp van Google en de GoT-search en kunt laten zien dat je daar ofwel een stukje verder door bent gekomen ofwel helemaal niets mee opgeschoten bent en bovenal zelf pro-actief naar een oplossing of antwoord zoekt. Dit laatste is heel belangrijk om te zorgen dat mensen bereid zijn jou te helpen.

Topictitel
Topictitels zijn een belangrijke methode om als voorbijsurfende user te zien waar je iemand van dienst kunt zijn met je expertise. Zorg dus dat jouw titel duidelijk is en je probleem goed omschrijft. Een voorbeeld van een goede topictitel is deze: [W2K] Computers zien elkaar niet in netwerkomgeving

Onder zaken die niet in topictitels thuishoren vallen onder andere "help!", smilies en geschreeuw met hoofdletters. Laat deze er dan ook gewoon uit. Wanneer een moderator je titel aanpast zal er een * in de titel geplaatst worden en een melding in het topic gedaan worden.

Informatie
Om te helpen bij netwerkproblemen is het belangrijk dat er genoeg informatie gegeven wordt. Geef dus altijd relevante informatie over de situatie en over de betreffende instellingen.
Bijvoorbeeld, als er met een netwerk iets mis is, en je vermoedt dat het ergens in je IP settings zit, post dan bijvoorbeeld een dump van je 'ipconfig /all'. Zo kun je direct geholpen worden.
Indien er later in het topic door een user of moderator gevraagd wordt meer informatie te geven door bijvoorbeeld een lijstje met vragen te posten, is het natuurlijk niet de bedoeling om dat lijstje door te worstelen met "ja, nee, soms, ja" etc. Zie zo'n vraag als een roep om meer informatie, met daarbij zo vluchtig een lijstje van vragen die het eerst opkomen.

Geef daarnaast aan wat je allemaal geprobeerd, gezocht en gevonden hebt en waar het volgens jou mis gaat. Helpdesk vragen waarbij de helpende users informatie letterlijk uit je moeten trekken stel je aan je helpdesk en horen dus niet op dit forum. Topics met té weinig informatie of waar het overduidelijk is dat er niet voldoende vooronderzoek is geweest gaan gewoon dicht.
dus .. blaat even wat info neer

een duidelijke omchrijving van je netwerk met ip,subnet,gateways beveiligingsinstelingen, ping resultaten naar je router

Iperf