Toon posts:

ADVIES: HP DV9255, DV9285 of Asus A7CC-7S008C

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik (bijna) geen relevante informatie heb kunnen vinden graag julie advies! Ik wil een laptop aanschaffen en die gaan gebruiken als desktop vervanger in de woonkamer. In ieder geval om te surfen, als mediacenter en af en toe een game. Bovendien moet-ie onder Vista gaan draaien en heel wat jaartjes meekunnen ;) ! Nou heb ik de keuze kunnen beperken tot de volgende machines:

HP DV9255ea € 1.425,00

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500
1,66 GHz , Level 2 cache 2 MB
Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g geïntegreerd draadloos LAN
Legitieme Windows Vista™ Home Premium
2048 MB intern (2 x 1024 MB)
Interne vaste schijf 240-Gb (2 x 120 GB) SATA 5.400rpm
Lightscribe Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags
5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten
High speed 56K modem
Geïntegreerde Ethernet 10/100BT netwerkinterface
Bluetooth® draadloos netwerk
Externe I/O-poorten: 1 VGA-poort; 1 HDMI-poort; 4 USB 2.0 poorten; 1 IEEE-1394; 1 RJ-11 modemconnector; 1 RJ-45 Ethernet-connector; S-video tv-uitgang; Infraroodpoort voor afstandsbediening (afstandsbediening optioneel); 2 hoofdtelefoonuitgangen met SPDIF digitale audio, 1 microfooningang; Kabel voor dockingconnector
Video-opname interface: IEEE 1394 Firewire®-interface
Uitbreidingsslots: één ExpressCard/54 slot (ondersteunt ook ExpressCard/34)
17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm
Weergaveresolutie:1440 x 900
Videoadapter: NVIDIA® GeForce™ Go 7600 met 256 MB apart videogeheugen
Bedieningspaneel: HP QuickPlay mediaspeler-software speciale menu-opties, muziek- en dvd-knoppen
Webcam: HP Pavilion webcam met geïntegreerde stereo microfoon
Afstandsbediening: HP Mobile Remote Control
Intern geluidssysteem: 3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
Luidsprekers en microfoon: Altec Lansing® luidsprekers
Toetsenbord: Standaard toetsenbord (met apart numeriek toetsenblok)
Pointing device: Touchpad met aan/uitknop en aparte verticale scroll op/neer zone, volumeknop, dempknop, 2 sneltoetsen
Gewicht: 3,56 kg
Garantieverklaring: 2 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid

HP DV9285ea € 1.549,00

Intel® Centrino® Duo Mobiele Technologie
Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 1,83 GHz , Level 2 cache 2 MB
Legitieme Windows Vista™ Home Premium
2048 MB intern (2 x 1024 MB)
Interne vaste schijf 240-Gb (2 x 120 GB) SATA 5400-rpm
Lightscribe Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags
5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten
High speed 56K modem
Geïntegreerde Ethernet 10/100BT netwerkinterface
Bluetooth® draadloos netwerk
Externe I/O-poorten: 1 VGA-poort; 1 HDMI-poort; 4 USB 2.0 poorten; 1 IEEE-1394; 1 RJ-11 modemconnector; 1 RJ-45 Ethernet-connector; S-video tv-uitgang; Infraroodpoort voor afstandsbediening (afstandsbediening optioneel); 2 hoofdtelefoonuitgangen met SPDIF digitale audio, 1 microfooningang; Kabel voor dockingconnector
IEEE 1394 Firewire®-interface
Uitbreidingsslots: één ExpressCard/54 slot (ondersteunt ook ExpressCard/34)
17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm
Weergaveresolutie: 1440 x 900
Videoadapter: NVIDIA® GeForce™ Go 7600 met 512 MB apart videogeheugen
HP QuickPlay mediaspeler-software speciale menu-opties, muziek- en dvd-knoppen
HP Pavilion webcam met geïntegreerde stereo microfoon
Afstandsbediening: HP Mobile Remote Control
Intern geluidssysteem: 3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
Luidsprekers en microfoon: Altec Lansing® luidsprekers
Toetsenbord: Standaard toetsenbord (met apart numeriek toetsenblok)
Pointing device: Touchpad met aan/uitknop en aparte verticale scroll op/neer zone, volumeknop, dempknop, 2 sneltoetsen
Gewicht: 3,56 kg
Garantieverklaring: 1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid

Asus A7CC-7S008C € 1.362,50

Display: 17", WXGA+ Resolutie 1440x900
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T5600 (1.83Ghz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1450 128MB
Harddisk: 120GB SATA
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card
5x USB2.0
1x Firewire
TV-Out
TV-Tuner
5 in 1 Card Reader
Webcam
Bluetooth
Microsoft Windows Vista Home Premium
Inclusief draagtas en muis
Gewicht: 4,0kg
2 jaar garantie

Bij de HP's zou ik een aparte TV-tuner aan moeten schaffen, maar dat is geen probleem. Misschien zelfs beter, want ik kan nergens vinden welke functies de tuner in de Asus heeft en ook niet of deze een coax-ingang heeft voor de kabel.

Heb helaas bijna geen tests en al helemal geen vergelijkingen kunnen vinden. Hebben jullie ervaring met één van deze laptops (degelijkheid, snelheid, mogelijkheden)?? En wat is jullie advies?

Verwijderd

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van de 9285 en ik ben er zeer tevreden over. De laptop is mooi vormgegeven met een scherp beeld. Qua snelheid zit het wel snor maar dat mag natuurlijk ook wel die specificaties. Spelen als Need for Speed carbon en F.E.A.R draaien goed. Ook bij een hogere resolutie. Nadeel vind ik dat Vista een stuk trager is dan XP (20 % gebleken uit een onderzoek) maar dat heeft verder niks te maken met de laptop. Over het geluid ben ik ook dik tevreden. Vergelijken met andere laptops die ik heb gezien en gehoord, springt de hp er qua geluid toch echt wel uit. Omdat ik m pas net hebt, kan ik verder nog weinig zeggen obver de mogelijkheden. Mijn mening is dat het mijn geld 100 % waard is geweest!

Let er wel op dat als je dv9285 besteld, je een ander toetsenbord krijgt (dat was bij mij zo iig omdat ik m in belgie heb gekocht). In Nederland werken we met een qwerty-toestenbord en deze heeft een azerty-toestsenbord. Op zich geen ramp, kwestie van een paar knoppen omzetten. Op de website www.PCM.nl staat een revieuw van de 9085 (de oudere versie) en die had een 4,5 van de 5 sterren. Het nadeel wat ze aangeven (geen bluetooth) is inmiddels ook verdwenen. Wat ook bij mij de doorslag is gweest is de goede service van hp.

Succes met je keuze

Rick

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 16:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou voor een van de twee bovenste gaan :) De videokaarten die erin zitten zijn beter, meer schijfruimte (120GB meer als de Asus) :)

Zelf heb ik geen ervaring met de 3 laptops :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

notebook, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.