Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Belastingaangifte en ontslagvergoeding

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand, of heeft iemand zelf meegemaakt, hoe het zit met het doen van belastingaangifte na het hebben verkregen van een ontslagvergoeding?
Ik heb reeds bericht van de belastingdienst gehad dat ik geen aangifte hoef te doen indien mijn situatie niet is veranderd. Maar ik heb halverwege het jaar een ontslagvergoeding gehad en aansluitend daaraan een andere baan voor het andere half jaar.
Ik heb dus 2 jaaropgaven (een flinke en een minder flinke).

Voordat ik me helemaal ga verdiepen in van alles en nog wat ben ik benieuwd of het nu wel of niet voordelig is om aangifte te doen. Er van uitgaande dat ik niet gehuwd, kinderen, bijzondere uitgaven e.d. heb. Ik kom veelal ieder jaar op € 0,- uit. Een modaal salaris met een extra jaarsalaris als ontslagvergoeding waarvan reeds de helft naar ome fiscus is gegaan :X

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Download allereerst eens het belastingprogramma, en vul die paar getallen in om te zien hoe het uitvalt. Dat kost je welgeteld 15 minuten en je weet meteen waar je aan toe bent.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:24:
Voordat ik me helemaal ga verdiepen in van alles en nog wat ben ik benieuwd of het nu wel of niet voordelig is om aangifte te doen. Er van uitgaande dat ik niet gehuwd, kinderen, bijzondere uitgaven e.d. heb. Ik kom veelal ieder jaar op € 0,- uit. Een modaal salaris met een extra jaarsalaris als ontslagvergoeding waarvan reeds de helft naar ome fiscus is gegaan :X
Als er al belasting over is betaald, hoeft dat niet nog een keer.
Maar ik zou zeggen, download het aangifteprogramma, vul e.e.a. in (zoveel tijd/moeite hoeft dat echt niet te kosten) en zie wat er uit komt.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Het belastingprogramma gedownload, maar wordt er niet zoveel wijs uit.
Vroeger stond beneden of je kreeg of moest betalen.
Nu staat er bovenaan bij te betalen inkomstenbelasting e.d. een fiks bedrag..hoop niet dat ik
dat hoef bij te betalen????
Onderaan staat nu verzamelinkomen ??

Gewoon maar versturen en hopen dat ik dat bedrag niet hoef te betalen? een pro deo belastingadviseur in de armen nemen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als er in het programma staat dat je moet betalen dan zal je moeten betalen, als alle gegevens die je ingevuld hebt kloppen.

Als ik jou was zou ik gewoon voor een paar tientjes iemand inhuren die er meer van weet en je belastingaangifte voor je laten doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”